Sempra Infrastructure Joins the Gulf of America Alliance Gulf Star Program
Gulf Star investment from Sempra Infrastructure will support scientists and managers to understand impacts of tropical species moving north along the Gulf coast
The Gulf Star Program is a unique public-private partnership that leverages contributions from agencies and businesses to address key priority issues specific to the region. The Alliance provides additional capacity for these projects to reduce barriers that are often a challenge for small communities and organizations, such as high administrative burden and match requirements. All projects in the Gulf Star Program accomplish actions co-developed by the five Gulf states to support healthy beaches, clean waters, productive ecosystems and thriving coastal communities.
The investment from Sempra Infrastructure will support scientists and coastal managers working to understand the impacts of tropical species moving north and how habitats, fisheries, and wildlife will need to be managed in the future.
“We strive to be responsible stewards of natural resources while making a meaningful impact in the communities where we operate,” said Selby Bush Lilley, regional vice president of external affairs and communications at Sempra Infrastructure. “Supporting this initiative is an exciting opportunity to help promote biodiversity, safeguard vital ecosystems and build more resilient communities for the future.”
“We welcome Sempra Infrastructure as our newest Gulf Star participant from the energy sector,” said Laura Bowie, executive director for the Gulf of America Alliance. “I am incredibly proud of the growing number of trusted organizations that work with us on the Gulf Star program and the impact our projects are having on Gulf coast communities.”
Sempra Infrastructure joins the following Gulf Star partners: 1PointFive, Hess Corporation, the National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine’s Gulf Research Program, Shell, Motiva Enterprises, Valero, Equinor, Oxy, Freeport McMoRan, Williams, Chevron, Clean Gulf Associates, the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) and the five Gulf states.
For more information on the Alliance’s Gulf Star Program visit https://gulfofamericaalliance.org/.
About the Gulf of America Alliance
The Gulf of America Alliance is a regional partnership focused on enhancing the environmental and economic health of the region through increased collaboration. Led by the five Gulf states, our network includes over 165 participating organizations from state and federal agencies, local governments, communities, academia, non-governmental organizations, and industry. Working with these partners, we address priority issues including coastal community resilience; data and monitoring; education; habitat; water resources; wildlife and fisheries; and marine debris.
gulfofamericaalliance.org
Facebook, Instagram and LinkedIn @gulfofamericaalliance
Christina Mohrman
Gulf of America Alliance
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Retirement Tax Consultants Announces IRS-Sanctioned Roth Conversion Strategy to Avoid RMDs While Slashing Taxes by 35%
A New Chapter: Legno Bastone Wide Plank Flooring Gallery Opening
'Happy as Larry' Selected for Worcester Film Festival 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.