The Latin Food Festival to Bring Family Recipes, Music, and Culture Back to NYC
The Latin Food Fest is the premier celebration of Hispanic food and culture in New York, Chicago, Texas, Miami, and Los Angeles.
NEW YORK CITY, NY, UNITED STATES, July 21, 2025 /EINPresswire.com/ -- The Latin Food Festival: USA is back this fall, taking over Brooklyn with maximum sabor, full-on cultura, and the energy of your childhood memories. On September 13–14, 2025, Industry City transforms into a vibrant, interactive playground for food lovers, creators, and fans of all things Latin.This year’s experience: Immersive, generational, and Abuela-approved; literally.
We’re proud to introduce the Abuela Takeover, a celebration of wisdom, wit, and authentic sabor. From judging recipe battles to hosting telenovela-inspired moments, the abuelas are the real headliners. Expect storytelling pop-ups, healing rituals at the ‘Chisme Y Cafecito’ panel discussion, and our beloved “Latin Wall of Fame” installation made for all the selfies.
Curated as a sonic journey across Latin America, our festival features a powerful lineup of bands and DJs, including:
- Regional Samauma (Brazil)
- Maraca Bruja (Colombia/Peru)
- Los Rakas (Panama)
- Yasser Tejeda & Mala Fe (Dominican Republic)
- Plena del Puente (Puerto Rico)
- DJs Ultra Violet & Uptown Vinyl Supreme
[With more surprise performances still to be announced.]
From deep Afro-Caribbean grooves to high-energy Amazonian Carimbó, the beats and samba ignite the feeling of comunidad. Bringing everyone together in a joyful, borderless celebration of sound and soul.
This year’s Latin Food Festival is brought to life with the support of partners, including NBC 4 New York, Telemundo 47, Verizon, and I <3 NY, as well as longtime culture-driven brands such as Buena Vista Social Club, Jack Daniels, Polar Beverages, and Optimum.
"We’re serving food, yes! But also stories, memories, and moments that live way beyond the plate. This year, the chancla flies, the abuelas rule, and the sabor is everywhere. Vamos!" - Marco S., Founder
The Latin Food Festival:
The Latin Food Fest is the premier celebration of Hispanic food and culture in New York, Chicago, Texas, Miami, and Los Angeles. Developed to showcase the impact of immigrant POC-owned food brands, the festival brings together thousands of #foodies, families, and notable guests. This multi-day foodie experience is packed with flavour, music, and comunidad. Find more from the Masc Hospitality Group: https://www.maschospitalitygroup.com/
Madisyn Banks
MOODHOUSE
theteam|themoodhousellc.com| |theteam|themoodhousellc.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Christine Hopkins Receives 2025 Vistage Leadership Award for Transformational Leadership and Business Resilience
Fasoo Expands Globally with Wrapsody eCo Cloud Update, Enhancing Supply Chain Security & Virtual Deal Room Capabilities
MINDVALLEY LAUNCHES E.V.E, AN AI THERAPIST THAT RESPONDS TO EMOTIONS IN REAL TIME
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.