WinPure Partners with Moonsoft Oy to Deliver Powerful Data Quality Management Solutions Across the Nordics and Baltics
Through this partnership, Moonsoft Oy will offer WinPure Clean & Match, the intuitive and automated data cleansing solution with AI data matching designed to help organizations improve data accuracy, reduce duplication, and achieve better decision-making – without manual costs and setup.
WinPure’s software is now officially listed and available via Moonsoft’s platform.
“We’re thrilled to partner with Moonsoft to expand our footprint in Northern and Eastern Europe,” said David Leivesley, CEO of WinPure. “Their strong regional presence and trusted reputation make them the perfect partner to help us bring best-in-class data quality solutions to more customers looking to unlock the full value of their data.”
Moonsoft Oy brings over two decades of experience in delivering trusted software and consulting services to thousands of customers across sectors including finance, government, education, and healthcare. The addition of WinPure to their portfolio strengthens their ability to offer data-driven clients a scalable, user-friendly tool for solving messy data challenges—without needing technical expertise.
“High-quality data is the backbone of every digital transformation effort,” said Juha Piispa, CEO of Moonsoft Oy. “With WinPure, our customers can now take control of their data quality in a fast, cost-effective way. We’re excited to add this solution to our offerings and look forward to helping clients overcome the growing challenge of bad data.”
The partnership officially launched in April 2025, with support and onboarding available immediately through Moonsoft’s sales and consulting teams.
About WinPure
WinPure is a UK-based award-winning data quality solution with AI-powered data matching and data cleansing to help organizations clean, match, and manage their data efficiently. Trusted by thousands of businesses, nonprofits, and government agencies worldwide, WinPure’s no-code software empowers teams to improve data quality without relying on IT departments or complex coding.
About Moonsoft Oy
Founded in 2004, Moonsoft Oy is a trusted software provider headquartered in Finland, serving corporate, academic, and public sector clients across the Nordics and Baltics. Specializing in software licensing, IT consulting, and cybersecurity, Moonsoft supports over 13,000 customers with tailored technology solutions for modern enterprises.
Valentina Shephard
WinPure
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Non-invasive Surgical Wound Closure Market Growth at 4.1% CAGR
Reflective Air Packaging Market to Surpass USD 15,089.37 Million by 2035, Driven by Thermal Protection Needs | FMI
Major Study Reveals Which Perth Real Estate Agencies Have the Most Demanding Bond Cleaning Requirements
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.