20 tys. zł - średnia wartość odmrożonej gotówki w fakturach
Cały czas rośnie zainteresowanie firm usługą faktoringu. Dla przedsiębiorców faktoring jest jednym ze sposobów uwolnienia gotówki od bieżących wierzytelności. Aforti Factor Group, jako jedyna polska spółka faktoringowa prowadząca działalność operacyjną w Polsce i Rumuni, odnotowała wzrost działalności. Do września 2023 r. Spółka wykupiła faktury o wartości blisko 9,7 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu z 2022 r. jest to wzrost o 191%. Średnia wysokość pojedynczej faktury w pierwszych III kw. tego roku wynosiła 20 tys. zł.
Zaległości w spłatach zobowiązań handlowych mogą sięgać nawet kilku miesięcy. Nie każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą może sobie pozwolić na tak długi czas oczekiwania na zwrot środków. Rozwiązaniem na szybko rosnące zatory płatnicze jest faktoring. Faktoring to usługa, która pozwala zamienić na gotówkę faktury, które dopiero oczekują na uregulowanie przez kontrahentów. Szybka i uproszczona procedura wypłaty pieniędzy pod postacią faktoringu, pozwala utrzymać płynność finansową w firmie. Czas od złożenia dokumentów do podpisania umowy można zamknąć nawet w ciągu jednego dnia. Finansowanie, na jakie mogą liczyć właściciele firm, to kwoty od 5 tys. do nawet 5 mln zł.
Do września 2023 r. Aforti Factor Group, która świadczy usługi z zakresu faktoringu w kraju i za granicą, o ponad 89% przekroczyła wartość finansowania w porównaniu do wyników uzyskanych za cały 2022 r. Natomiast wartość salda faktoringowego wzrosła w tym czasie o 230% w stosunku do salda na koniec września 2022 r.
Dynamicznie rośnie także wartość faktur podlegających spieniężeniu. W 2022 r. wynosiła ona 12,2 tys. zł. Natomiast w pierwszych trzech kwartałach tego roku mediana sięgała już 20 tys. zł.
„Aforti Factor Group jako jedyna polska spółka faktoringowa w Polsce prowadzi działalność operacyjną zarówno w kraju, jak i w Rumunii. Zainteresowanie usługą faktoringu stale rośnie, co pokazują wyniki finansowe, podsumowujące działalność Spółki za III kw. tego roku. Dynamiczny wzrost obrotów oraz salda umożliwia ciągłą rozbudowę serwisu faktoringowego oraz systematyczne pozyskiwanie nowych zleceń. Przybywa także nowych klientów, w szczególności małych i średnich firm, dla których faktoring jest dogodną alternatywą zamiast kredytu czy kosztownych pożyczek” –podkreśla Klaudiusz Sytek, Prezes Zarządu Aforti Factor Group.
Klienci faktoringowi Aforti Factor Group na obydwu rynkach mogą korzystać z w pełni automatycznego systemu do obsługi faktoringu – Kalypso. Jednocześnie osoby chcące skorzystać z doradztwa personalnego, pozostają pod opieką indywidualnego doradcy. Po finansowanie w ramach faktoringu sięgają zarówno firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych, freelancerzy, startupy, duże firmy i wszelkiego rodzaju spółki.
Polski Instytut Ekonomiczny (PIE), który bada nastroje gospodarcze przedsiębiorstw w Polsce w oparciu o „Miesięczny Indeks Koniunktury”, podkreśla we wrześniowym opracowaniu, że głównymi barierami utrudniającymi firmom prowadzenie biznesu są rosnące koszty pracownicze (71 proc., wzrost o 5 pkt. proc. m/m) oraz niepewność sytuacji gospodarczej (70 proc., wzrost o 4 pkt. proc. m/m)[1]. Te dwa problemy od kilku miesięcy – w opinii przedsiębiorców – najbardziej utrudniają im funkcjonowanie. Zwiększył się także udział podmiotów narzekających m.in. na zatory płatnicze (43 proc., wzrost o 4 pkt. proc. m/m). Faktoring jest rozwiązaniem pozwalającym na zamianę wierzytelności na gotówkę i odzyskanie płynności finansowej. Jednocześnie najbardziej optymalnym wobec kosztownych kredytów i pożyczek bankowych.
[1] https://pie.net.pl/rynek-pracy-i-dobra-plynnosc-finansowa-firm-stabilizuja-nastroje-wsrod-przedsiebiorstw/

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.