Komunikaty PR

3 miesiące rewolucji w sporcie

2020-07-06  |  10:45
Kontakt
Piotr Krynicki
Okaeri Consulting

ul. Łowicka 58/3
02-531 Warszawa
piotr.krynicki|okpr.pl| |piotr.krynicki|okpr.pl
+48 605 284 502
okpr.pl

Miesiące narodowej kwarantanny postawiły pod sporym znakiem zapytania całą branżę sportu – tak hobbystycznego jak i profesjonalnego, dla której szczyt sezonu przypada właśnie na wiosnę i lato. Pomimo tego, że w ostatnich dniach warunkowo odblokowano sektor sportowy w Polsce, to warto pamiętać, że wiele zaplanowanych rozgrywek się nie odbyło, a ligi zostały zawieszone. Nawet Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio zostały przełożone. Jeżeli jednak istnieje dobra strona tej sytuacji to byłoby nią to, że zamknięte siłownie, odwołane widowiska, a nawet zakaz biegania po lesie – zwróciły uwagę na to, jak kluczową role odgrywa aktywność fizyczna w życiu prywatnym i zawodowym. 

 

Zarówno WHO, jak i World Economic Forum, w swoich opracowaniach dot. walki ze skutkami epidemii koronawirusa podkreślają znaczenie aktywności fizycznej. WHO – w aspekcie zdrowia ogólnego przypomina, że regularny wysiłek wzmacnia nie tylko naszą kondycję, ale i efektywność naszego układu odpornościowego. Z kolei opracowania WEF kładą nacisk na właściwości sportu w zakresie przeciwdziałania skutkom izolacji społecznej, którą dziś objęta jest prawie połowa ludzkości, na wydajność pracy, która bezdyskusyjnie wpłynie na proces powrotu narodowych gospodarek do normalności. Jak się bowiem okazuje, wysiłek może ochronić pracowników przed wynikającymi 
z długiego odosobnienia problemami z zakresu zdrowia psychicznego, takimi jak depresja, syndrom syndrom stresu pourazowego (PTSD) czy przedwczesnego wypalenia zawodowego. 

Sport w pracy

Jak dobitnie pokazują przykłady ludzi sukcesu, sport to także ogromna wartość biznesowa. Wymaga bowiem umiejętności szybkiego podejmowania decyzji, dostosowywania do zmieniających się czynników zewnętrznych, nierzadko kryzysowych, czy konsekwencji działania. A są to wszak cechy tak bardzo pożądane zarówno przywódców, jak i pracowników – i niewątpliwie staną się one jeszcze istotniejsze w post-pandemicznym świecie. Wystarczy spojrzeć na przykład choćby Richarda Bransona, który słynie z zamiłowania do sportów ekstremalnych czy choćby Davida Mayer’a de Rothschild, który jest uznanym podróżnikiem i żeglarzem. Obaj przyznają, że sport pomaga im
w podejmowaniu istotnych decyzji biznesowych.

Moja sportowa miłość to regaty w klasie 505. To stosunkowo niewielkie żaglówki, które dzięki swojej zwinności i osiąganym prędkościom podczas żegludze w ślizgu, zapewniają maksimum adrenaliny i nie ukrywajmy – nie wybaczają błędów - opowiada o swojej pasji Dominik Ostrowski, prezes zarządu, Opcja.pl – W swojej pracy zawodowej codziennie podejmuję wiele decyzji, które – dokładnie jak na sportowej żaglówce – mają bezpośredni wpływ na ludzi z którymi pracuję i końcowy efekt. Doświadczenie z pracy „na wodzie” przenoszę do biura. Sądzę, że odkąd rozpocząłem swoje starty zawodnicze w regatach, o wiele prościej jest mi poradzić sobie z presją wyzwań czy kryzysów, w jakie obfituje prowadzenie każdej firmy. Żartobliwie można powiedzieć, że po kilku dniach na wodzie 
w bardzo trudnych warunkach, ciężko sobie wyobrazić, by mogło nas coś zestresować w biznesie. 

Sport a biznes 

Bundesliga, Premier League, to instytucje znane na całym świecie, które jednocześnie są ogromnymi przedsięwzięciami gospodarczymi, napędzającymi różne branże – od hotelarstwa, przez tekstylia po media. Dzięki unikalnej zdolności do emocjonalnego przywiązywania kibiców, kluby i drużyny sportowe na całym świecie są także idealnym partnerem współpracy wizerunkowej dla marek, poprzez tzw. sponsoring. Ostatecznie „granie do jednej bramki” z daną drużyną  umożliwia bardzo pozytywne i bezpośrednie dotarcie do jej fanów – potencjalnych klientów.

Długo szukaliśmy możliwości zaangażowania się w sport, który jednocześnie odzwierciedlał nasze wartości firmowe, jak również rezonował z grupą odbiorców naszych usług. - ­ Mówi Anna Zajączkowska z firmy WhiteWood – Jako że wywodzimy się z Pomorza, chcieliśmy podkreślić również nasz związek z wodą. Dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Klasy 505, które stworzyło prężną społeczność żeglarzy oraz z powodzeniem organizuje wydarzenia światowej klasy, jak np. Puchar Polski Klasy 505. Wierzymy, że wspólnie osiągniemy jeszcze więcej.

W dobie pandemii, ten układ został wystawiony na szwank  – wiele firm zdecydowało się przekierować swoje „środki sportowe” na realizację innych celów, pozostawiając swoich dotychczasowych podopiecznych w trudnej sytuacji. Jest to istotne ryzyko, ponieważ sponsoring jest czymś więcej niż zwykłym mecenatem – to partnerstwo z drużyną, z jej kibicami i fanami. 

Woda to żywioł i emocje, więzi załogi i wspólne świętowanie po treningach czy regatach. Dlatego też aktywnie wspieramy od lat Polskie Stowarzyszenie Klasy 505. – opowiada Piotr Żółtek , Browar Port Gdynia –  Żeglarstwo uosabia całą naszą filozofię tworzenia produktu i stałej pracy nad jego jakością. Wierzymy, że wspólnie budujemy silne więzi międzyludzkie, a to właśnie jest sednem sukcesu czy sportowego, czy biznesowego. 

Każdy sponsor chce móc pochwalić się inwestycją w zwycięską drużynę, jednak cicha prawda leży w tym,
że prawdziwy związek tworzy się, dzięki trwałości i obecności –w sukcesie, w porażce czy w Pandemii.
To właśnie ta właściwość sprawia, że z czasem wartości marki stają się wartościami drużyny i vice versa. 

 

------

Kontakt dla mediów: 

Paweł Choroba

Specjalista ds. komunikacji 

+48 600 889 141

info@int505.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Okaeri Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport 46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa Biuro prasowe
2024-09-05 | 15:15

46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa

Badania amerykańskich naukowców pokazują, że osoby pijące więcej wody częściej deklarują, że są szczęśliwe. Jednocześnie co trzeci respondent przyznaje, że regularne
Sport Jak wrócić do formy po wakacjach?
2024-08-27 | 13:00

Jak wrócić do formy po wakacjach?

Wakacje, na które zawsze czekamy z utęsknieniem powoli dobiegają końca. Okres letni to czas relaksu, odpoczynku i często “rozluźnienia” naszych zwyczajów
Sport Tarczyński sponsorem Mistrzostw Świata w Sumo, które odbędą się w Polsce
2024-08-12 | 12:30

Tarczyński sponsorem Mistrzostw Świata w Sumo, które odbędą się w Polsce

Firma Tarczyński została jednym ze sponsorów Mistrzostw Świata w Sumo, które odbędą się 7-8 września w Krotoszynie, stolicy polskiego sumo. W ramach świadczeń sponsorskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.