Komunikaty PR

3M przeciwdziała oszustwom i podróbkom w związku z pandemią koronawirusa

2020-04-29  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

3M informuje, że podejmuje zdecydowane działania w stosunku do podmiotów i osób, które próbują wykorzystać obecną sytuację globalnego kryzysu. 3M jest aktywnie zaangażowane w walkę z oszustwami, oferowaniem podróbek produktów 3M oraz zawyżaniem cen podczas pandemii koronawirusa, których przedmiotem są środki ochrony indywidualnej.

3M otrzymuje informacje o podmiotach i osobach fałszywie podających się za powiązane z 3M, w tym oferujących produkty ochrony indywidualnej po rażąco zawyżonych cenach. Potencjalni oszuści twierdzą, że wytwarzają lub oferują produkty służące do ochrony indywidualnej, rzekomo będące oryginalnymi produktami 3M.

3M podejmuje również dopuszczalne prawem kroki mające na celu zgłaszanie tego typu działań do odpowiednich organów ścigania.

"3M działa na rzecz ochrony społeczeństwa przed podróbkami i zawyżaniem cen środków ochrony indywidualnej, w tym masek i półmasek filtrujących, niezbędnych dla pracowników służby zdrowia. Dlatego podjęliśmy zdecydowane działania przeciwko tym, którzy próbują nielegalnie i nieetycznie wykorzystać pandemię koronawirusa. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z organami ścigania na całym świecie.” - powiedział Mike Roman, 3M CEO.

Sposoby na walkę z oszustwami

Klienci 3M, którzy mają wątpliwości dotyczące potencjalnie nieuczciwej działalności, w tym podszywania się pod osoby lub podmioty działające w imieniu bądź na rzecz 3M, zawyżania cen, podrabiania środków ochrony indywidualnej lub oferowania podrobionych środków ochrony indywidualnej, mogą zgłosić je na stronie 3MEthics.com.

Półmaski filtrujące 3M

Zapotrzebowanie na półmaski filtrujące 3M wśród pracowników ochrony zdrowia wciąż rośnie z powodu rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa. Od wybuchu pandemii 3M podwoiło globalną produkcję półmasek filtrujących typu FFP2 oraz innych środków ochrony indywidualnej. W zakładach produkcyjnych 3M produkowane jest obecnie ponad 1,1 miliarda półmasek filtrujących rocznie, czyli ponad 100 milionów produktów na miesiąc.

Wybuch pandemii koronawirusa nie wpłynął na poziom cen – w jego wyniku 3M nie zmieniło cen oferowanych produktów. Działaliśmy i będziemy działać aktywnie w celu wyeliminowania podróbek oraz oszustw dotyczących produktów 3M.

Jak uniknąć zakupu nieoryginalnego produktu

By uniknąć oszustwa lub nabycia produktu podrobionego, 3M zaleca, aby klienci kupowali środki ochrony indywidualnej jedynie od oficjalnych dystrybutorów 3M i wyłącznie w oryginalnych opakowaniach 3M, zawierających instrukcję użytkowania specyficzną dla danego modelu. Półmaski filtrujące 3M nie powinny być sprzedawane pojedynczo lub bez opakowania i instrukcji obsługi. Produkty z brakującymi paskami, nieprzyjemnym zapachem, zablokowanymi zaworami i zawierające w opisie lub nazwie firmy błędne sformułowania, prawdopodobnie nie są oryginalnymi produktami 3M.

Weryfikacja autentyczności produktów

Aby zweryfikować autentyczność dokumentów dołączonych do produktów 3M bądź przesłanej oferty na dostawę środków ochrony indywidualnej, otrzymaną z nieznanego źródła, należy:

  • sprawdzić dokładnie autentyczność oferty sprzedaży oraz faktury, w szczególności w przypadku, gdy oferent wymaga przedpłaty lub zaliczki na poczet dostawy produktów
  • sprawdzić czy nazwa handlowa 3M, nazwa domeny internetowej, adres, numer telefonu oraz adres e-mail są poprawne i nie zawierają błędów
  • sprawdzić nazwę banku oraz numer konta bankowego, znajdujący się na ofercie/fakturze, a także nazwę adresata przelewu oraz kraj, z którego pochodzi oferta/oferent.

 

O 3M w Polsce

3M Poland Sp. z o.o. jest firmą technologiczno-produkcyjną będącą oddziałem międzynarodowego koncernu 3M. Przedsiębiorstwo działa na polskim rynku od 29 lat, w trakcie których zainwestowało ponad 500 mln USD w technologie znajdujące zastosowanie w niemalże każdym obszarze życia. 3M wykorzystując naukę i działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, tworzy innowacyjne rozwiązania poprawiające jakość życia ludzi na całym świecie. Oferuje szereg różnorodnych produktów, które m.in. usprawniają codzienną pracę specjalistów, poprawiają standardy bezpieczeństwa w miejscu pracy, ograniczają ryzyko wystąpienia infekcji, wspierają proces leczenia, podnoszą komfort życia w domu, a nawet są wykorzystywane w przemyśle kosmicznym.

3M posiada obecnie 4 ośrodki produkcyjne w naszym kraju: dwa we Wrocławiu, w Janinowie k. Grodziska Mazowieckiego oraz w Rabce. 3M zatrudnia w Polsce ponad 4,5 tys. pracowników i oferuje około 12 tys. produktów w ramach 4 grup biznesowych: Bezpieczeństwo i przemysł, Transport i elektronika, Ochrona zdrowia oraz Produkty konsumenckie. Centrala firmy mieści się w Kajetanach k. Warszawy. Od 2013 r. we Wrocławiu działa nowoczesne Centrum Innowacji 3M, przestrzeń, w której firma prezentuje nowe technologie i rozwiązania. Trzy lata później, również we Wrocławiu, koncern uruchomił Centrum Usług Wspólnych 3M na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. We wrześniu 2017 r. z kolei otwarto Centrum Szkoleniowe 3M we Wrocławiu.

3M w Polsce tworzy dla swoich pracowników doskonałe warunki pracy i możliwości rozwoju, czego dowodzi otrzymywanie przez kilka lat z rzędu tytułu Solidnego Pracodawcy, wyróżnienia Great Place to Work® w 2016, 2017, 2018 i 2019 r. oraz tytułu „Pracodawcy Roku” w Industry Awards 2019 r. Działalność 3M w Polsce jest doceniane także przez organizacje branżowe. W 2017 r. projekt marketingowy 3M pod hasłem „Starcie Szlifierzy” wyróżniono Brązowym Mieczem KTR. Rok wcześniej projekt ten został nagrodzony przez Związek Firm PR Srebrnym oraz Złotym Spinaczem, a kampania reklamowa promująca naukowe rozwiązania firmy 3M zdobyła brązową statuetkę Effie®. Ponadto 3M w Polsce w 2019 r. zdobyło nagrodę „Tego, który zmienia polski przemysł”, wręczoną przez magazyn Nowy Przemysł, a także kolejny raz zostało uznane za jedną z Najbardziej Etycznych Firm Świata według Ethisphere Institue.

Kontakt dla mediów

Monika Podsiadło
H+K Strategies
Monika.Podsiadło@hkstrategies.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.