40 tys. posiłków dla zwierząt w schroniskach – finał akcji „Kupując Pomagasz"
Aż 4,5 tony karmy dla zwierząt trafi do schronisk w całej Polsce – to efekt akcji „Kupując Pomagasz” marki Butcher’s.
To już piąta edycja akcji. W tym roku Butcher’s współpracował z 11 sklepami internetowymi. Zamysł akcji jest następujący: za każdy sprzedany przez jedenastu partnerów akcji produkt Bucher’s marka przekaże wybranym schroniskom 100g karmy. Dodatkowo, klienci mogli wesprzeć schronisko w Milanówku kupując karmę na Allegro lub rejestrując na przeznaczonej do tego stronie internetowej paragony ze sklepów stacjonarnych. Dzięki niej podopieczni 12 schronisk otrzymają 40 tys. pełnowartościowych posiłków.
Poza bezpośrednim wsparciem schronisk w ramach CSR, akcja miała też podnieść świadomość sytuacji bezdomnych zwierząt wśród społeczeństwa.
– Długoterminowym celem „Kupując Pomagasz” jest to, by wskazać ludziom potrzeby bezdomnych zwierząt i schronisk opiekujących się nimi. Liczymy, że dzięki temu będą oni skłonni do pomocy nie tylko w czasie trwania aktywacji. Zdajemy sobie sprawę z tego, że budowanie takich postaw wymaga konsekwencji, dlatego zorganizowaliśmy akcję po raz piąty – mówi Magdalena Sztylkowska, Head of Marketing w Butcher’s Pet Care Polska.
Coraz większy odsetek klientów podejmując decyzję o zakupach kieruje się tym, czy marka faktycznie działa w zgodzie z głoszonymi wartościami, a nie tylko motywuje się zyskiem. “Od dzisiejszych firm wciąż oczekuje się, że będą przynosić zyski, ale osiągnięcie prawdziwego sukcesu wymaga pokazania znaczącego pozytywnego wpływu na świat wokół, czego coraz bardziej domagają się klienci i pracownicy” – pisała Autumn Strier we wrześniu 2021 roku w Forbsie.[1] Potwierdzają to też liczby. Badania wskazują, że troska o otoczenie, w którym marka funkcjonuje i realne działania, które to potwierdzają, w dłuższej perspektywie skutkują przywiązaniem do marki.[2]
– Dla Butcher’s inicjatywy CSR stanowią połączenie istotnego z punktu widzenia marki celu, jakim jest budowanie pozycji na rynku z realizacją istotnych wartości. Dobrostan zwierząt – i tych z troskliwymi opiekunami, i tych, dla których los nie był tak łaskawy – jest dla nas autentyczną wartością, którą się kierujemy – podsumowuje Magdalena Sztylkowska.
Pracownicy schronisk i fundacji zajmujących się bezpańskimi zwierzętami zwracają uwagę na to, że w trakcie pandemii wiele osób zdecydowało się na zwierzęta jako sposób na radzenie sobie z izolacją społeczną. Niestety w części przypadków decyzje te były nieprzemyślane – z opłakanym skutkiem dla czworonogów.
– Życzylibyśmy sobie, żeby akcje takie jak „Kupując Pomagasz” były niepotrzebne, a każdy czworonóg miał pełną miskę i ciepły kąt. Niestety tak nie jest, ale dzięki takim akcjom możemy zrealizować ten cel – mówi Sztylkowska.
To już piąta edycja akcji brytyjskiego producenta karmy dla zwierząt przeprowadzana we współpracy z wybranymi sklepami. W tym roku trwała ona od 15 listopada do 15 stycznia. W tym roku udało się zebrać 4,5 tony karmy, co się przekłada na 40 tys. wysokiej jakości posiłków dla podopiecznych schronisk.
[1] Autumn Stirer, „Want Loyal Customers And Employees? Build The Right CSR Program”, Forbes, https://www.forbes.com/sites/forbesnonprofitcouncil/2021/09/02/want-loyal-customers-and-employees-build-the-right-csr-program/
[2] https://link.springer.com/article/10.1007/s11002-017-9433-6

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.