Komunikaty PR

7 powodów, dla których reklama zewnętrzna nadal jest ważna w erze cyfrowej

2023-08-24  |  01:00
Biuro prasowe

Prawie 70 proc. marketerów jest zdania, że trudne warunki ekonomiczne mają wpływ na planowanie wydatków, mimo to, aż 64 proc. z nich spodziewa się wzrostu budżetów reklamowych w nadchodzącym czasie[1]. Wniosek? Nadal ogromną rolę przywiązuje się do reklamy i przeznacza się na nią spore sumy. Marketerzy są zgodni, ważny jest zasięg reklamy. OOH takie zasięgi generuje, przy tym zwiększając obszar dotarcia do grupy docelowej.

Trudna sytuacja ekonomiczna w Polsce i na świecie powoduje, że reklamodawcy stawiają na pewne oraz skuteczne rozwiązania. Choć kanały online silnie się rozwijają, a sporo osób wybiera zakupy w e-commerce kosztem stacjonarnych – nadal wielu marketerów i reklamodawców stawia na reklamy w OOH. Dlaczego?

Reklamy w outdoorze dają dużą widoczność i docierają do szerokiej grupy odbiorców

Reklamy w outdoorze są niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym, umożliwiającym osiągnięcie dużej widoczności i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Plakaty, billboardy, czy banery umieszczone w strategicznych miejscach, takich jak ruchliwe ulice, skrzyżowania, czy centra handlowe, przyciągają uwagę potencjalnych klientów.

 – Dzięki swojej obecności na otwartym terenie, reklamy outdoorowe działają przez całą dobę, dostarczając przekazu reklamowego nawet wtedy, gdy inne media mogą być niedostępne. To sprawia, że są one szczególnie efektywne dla firm i marek, które chcą utrzymać stałą obecność w świadomości konsumentów – uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Trwałość reklamy outdoorowej

Reklamy outdoorowe doskonale sprawdzają się w przypadku budowania długotrwałych relacji z konsumentami. W miarę upływu czasu odbiorcy mogą stać się bardziej świadomi marki i produktów, co przekłada się na większe zaufanie do nich i wpływa na decyzje zakupowe.

Różnorodność formatów

 Jednym z popularnych formatów dostępnych na rynku są billboardy. To duże, wyraziste konstrukcje reklamowe, które umieszcza się przy ruchliwych ulicach i autostradach, czy w pobliżu skrzyżowań. Ze względu na swoje rozmiary, billboardy przyciągają uwagę i są efektywne w przekazywaniu prostych, zwięzłych komunikatów. Citylight (CTL) oraz Smart Citylight to kolejne popularne formaty. Citylighty, czyli podświetlane konstrukcje umieszczane na przystankach komunikacji miejskiej, umożliwiają dotarcie do przechodniów, a także osób oczekujących na autobusy, czy tramwaje. Natomiast smart Citylight to potrójny nośnik reklamowy wykorzystywany w ciągach komunikacyjnych takich jak metro, czy galerie handlowe. Ekonomiczne rozwiązanie, umożliwiające np. wynajęcie tylko jednej części nośnika. Firmy wybierają także reklamę na drzwiach sklepów, czyli tzw. billdoor. To reklama, która jest blisko odbiorców, na wysokości ich wzroku. Styk z przekazem reklamowym występuje bezpośrednio przed zakupem. Wyróżnić należy jeszcze reklamę tranzytową, czyli nośnik reklamowy, który umożliwia umieszczenie treści na pojazdach komunikacji miejskiej, np. na autobusach.

Ekonomiczna forma reklamy

Aspekt ekonomiczny jest kluczowy przy planowaniu kampanii reklamowej w outdoorze. Koszt takiej kampanii zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja, rodzaj nośnika, czas trwania kampanii, wielkość reklamy czy dostępność konkretnych miejsc ekspozycji. Wybór odpowiedniego nośnika jest ważny, jeśli chcemy osiągnąć maksymalną widoczność przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów. W tym kontekście, Smart CTL jest rozwiązaniem ekonomicznym i efektywnym.

Atrakcyjna forma przekazu

Kreatywność i atrakcyjność przekazu odgrywa znaczącą rolę w OOH. Reklamy, które przyciągają uwagę, mają znacznie większą szansę na skuteczne dotarcie do odbiorców. Proste, klarowne treści są niezwykle ważne. Odbiorcy mają tylko chwilę, aby przeczytać przekaz, a ten musi być jasny i zrozumiały. Zbyt skomplikowane, czy rozbudowane reklamy mogą zostać zignorowane przez przechodniów, a to znacznie wpływa na skuteczność kampanii. Ciekawe i zaskakujące rozwiązania graficzne, nieszablonowe ułożenie treści, czy używanie kolorów i kontrastów przyciąga uwagę i zapada w pamięć.

OOH daje wybór konsumentowi

Reklamy outdoorowe mają tę unikalną cechę - pozwalają klientowi na samodzielny wybór, ile czasu poświęci na przekaz reklamowy. Odbiorcy nie są zmuszani do oglądania reklamy, ani nie czują się atakowani treściami marketingowymi, tak jak może to się zdarzyć w przypadku reklam w innych mediach, np. telewizji, radiu, czy Internecie.

W przestrzeni publicznej odbiorcy mają pełną kontrolę nad swoimi działaniami. Mogą zatrzymać się, aby dokładnie przyjrzeć się reklamie, jeśli jej przekaz wzbudzi zainteresowanie. To pozwala na uniknięcie nachalności reklamy. Odbiorca sam decyduje, czy poświęca reklamie swój czas.

Możliwość wyboru zasięgu

Kampanie OOH mogą mieć zasięg ogólnopolski, bądź lokalny. Kampanie ogólnokrajowe pozwalają na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców na terenie całego kraju. Taki rodzaj kampanii może być szczególnie skuteczny w przypadku dużych marek, które chcą zbudować lub wzmocnić swój wizerunek. Z kolei kampanie skoncentrowane na określonym regionie, mieście lub mniejszych miejscowościach pozwalają na bardziej precyzyjne dotarcie do konkretnych grup odbiorców, dostosowanie przekazu do lokalnych potrzeb i preferencji oraz korzystne wykorzystanie budżetu.

Reklama OOH ma wiele zalet, których nie mają kampanie digitalowe. To ogólnodostępna forma przekazu, posiadająca elastyczny budżet dostosowany do możliwości reklamodawcy. Poza tym jest nienachalna i daje możliwość wyboru. Ze względu na swoją uniwersalność, dla wielu firm wybór reklamy outdoorowej będzie strzałem w dziesiątkę.

 


[1] https://www.nielsen.com/pl/insights/2023/need-for-consistent-measurement-2023-nielsen-annual-marketing-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.