Komunikaty PR

73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań

2024-07-04  |  17:30
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Działania eko stają się coraz ważniejsze dla Polaków, a firmy stoją w coraz większym stopniu przed wyzwaniem związanym z raportowaniem niefinansowym (ESG), które pośrednio już zaczyna dotykać MŚP. Wyniki badania „Leasing Index” w obszarze ekologii zrealizowanego przez Santander Leasing wskazują, że 2/3 przedsiębiorców prowadzi działalność wprowadzając przy tym działania, które ograniczają negatywny wpływ na środowisko.
 

  • Odsetek firm deklarujących, że zachęca pracowników do proekologicznych zachowań wyniósł 73 proc. i wzrósł o 2 pp. w stosunku do wyników z poprzedniego badania z 2021 r.
  • Liczba firm deklarujących prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów i wykorzystujących e-dokumenty w celu redukcji zużycia papieru wzrosła o 5 i 2 pp., a wskazania wyniosły odpowiednio 84 i 66 proc.
  • Odpowiednio 10 i 8 proc. spośród badanych przedsiębiorstw rozważa inwestycje w postaci samochodu hybrydowego czy elektrycznego.

 

-  Z naszych kolejnych już badań w tym obszarze jasno wynika, że zachowania konsumentów i firm ulegają stałej zmianie. W coraz większym stopniu deklarują oni świadomość odpowiedzialności za wpływ na planetę, ale tego też oczekują od ich partnerów biznesowych. Naszą rolą jest reagowanie na zachodzące zmiany pokoleniowe czy też czynniki jakimi kierują się klienci przy wyborze danych usług czy produktów, które niejednokrotnie poza ceną koncentrują się również na aspekcie środowiskowym – wskazuje Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. – Tym bardziej cieszy fakt, że odsetek badanych przez nas od lat firm dostrzega problem związany ze środowiskiem i reaguje na niego, w miarę możliwości – dodaje.


Jak wynika z tegorocznego badania „Leasing Index”, w porównaniu do badania z 2021 roku, odsetek badanych firm deklarujących, że stara się minimalizować ilość wytwarzanych odpadów (odpowiedzi „zdecydowanie tak” i „raczej tak”) spadł o 8 pp. Choć nieznacznie, ale jednak wzrósł odsetek firm deklarujących prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów (o 5 pp.) i wykorzystujących e-dokumenty w celu redukcji zużycia papieru (o 2 pp.). Odsetek firm deklarujących zarówno wykorzystanie ekologicznych produktów, półproduktów i materiałów, jak i chęć inwestowania w ekologiczny i efektywny energetycznie sprzęt spadł – kolejno 20 pp. i 10 pp.
w porównaniu do badania przeprowadzonego w 2021 roku. Z kolei poziom zainteresowania inwestycją w panele fotowoltaiczne plasuje się na podobnym poziomie co w 2021 roku - zaledwie 11 proc. firm deklaruje zainteresowanie takimi inwestycjami. W przypadku pojazdów mniej niż 10 proc. małych firm deklaruje,
że rozważa zakup hybrydowego lub elektrycznego samochodu. Poziom zainteresowania nabyciem takich pojazdów nieznacznie spadł w porównaniu do poprzedniego badania z 2021 roku o kolejno 4 pp. i 2 pp.


- To co cieszy to fakt, że leasing wciąż pozostaje najbardziej prawdopodobną zewnętrzną formą finansowania zarówno ekologicznych samochodów, jak i sprzętu. Wśród firm, które rozważają zakup samochodu elektrycznego lub hybrydowego, leasing stanowi pierwszy wybór. Aż 66 proc. przedsiębiorców wskazało tę formę finansowania w przypadku zakupu eko-pojazdów, a z kolei w przypadku maszyn i urządzeń deklaracje firm w tym przypadku wyniosły 47 proc. – podkreśla Mariusz Włodarczyk. – Z pewnością pomogą w realizacji tych inwestycji dane z polskiej gospodarki. Przy praktycznie zerowym wzroście PKB w roku 2023 rynek leasingu urósł o 16 proc. Spodziewane 3 proc. wzrostu PKB w br., wspierane przede wszystkim przez inwestycje i dochody gospodarstw domowych, to zdecydowanie dobry prognostyk na dalsze wzrosty na koniec 2024 r. Tylko w pierwszym kwartale br. inwestycje (biorąc pod uwagę leasing i pożyczkę) wyniosły 26,4 mld zł z dynamiką 14,6 proc. r/r. – dodaje.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.