85 mln użytkowników Klarny może korzystać z elastycznych płatności na Airbnb
Klarna, międzynarodowy licencjonowany bank, dający dostęp do elastycznych metod płatności, a także zaawansowana aplikacja do robienia zakupów online, nawiązała globalną współpracę na 25 rynkach z platformą internetową Airbnb, w tym również w Polsce. To pierwsze tego typu partnerstwo na naszym rynku e-commerce, które umożliwia płatność za najem krótkoterminowy w opcji „Zapłać w 3 ratach 0%”.
Wygrany przez Klarnę przetarg na obsługę płatności odroczonych dla gości platformy Airbnb to duży krok w rozwoju oferty elastycznych płatności marki w segmencie usług turystycznych.
– Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyniesie wiele korzyści użytkownikom Airbnb i naszym klientom. Wiemy, że możliwość wyboru elastycznych form płatności może znacząco poprawić komfort podróżowania. Cieszymy się więc, że możemy zaoferować opcję trzech rat bez odsetek, co czyni rezerwacje jeszcze wygodniejszymi – podkreślił Matthieu Bondu, Klarna Business Development Lead CEE.
Oferta Klarny „Zapłać w 3 ratach 0%” pozwala na podzielenie kosztów zakupów na 3 raty bez dodatkowych kosztów oraz odsetek (przy spłacie należności na czas). Wystarczy podpiąć kartę płatniczą lub kredytową w momencie płatności i środki o równowartości pierwszej raty pobiorą się automatycznie, a pozostałe dwie raty zostaną pobrane w ciągu 60 dni (co 30 dni każda). Użytkownik przed każdą pobraną płatnością otrzyma powiadomienie. Za pośrednictwem Klarny goście korzystający z Airbnb mogą też zapłacić za rezerwację w całości, w momencie jej dokonywania.
Dane rynkowe pokazują, że konsumenci potrzebują mieć większy wybór, jeśli chodzi o metody płatności za nocleg. Według Payments Journal aż 84 proc. konsumentów wskazało, że chętniej skorzystają z opcji ratalnej lub BNPL, aby zapłacić za swoją podróż.
– Jak wynika z badań, w 2023 roku Polacy wydali na podróże ponad 97 mld zł, co stanowi wzrost o 12,5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Prognozy do końca 2024 roku są optymistyczne i wskazują na podtrzymanie wzrostowego trendu. Klarna w Polsce dynamicznie rozwija segment podróży, odnotowując wzrost o 94% w ubiegłym roku i o 184% w roku bieżącym – powiedział Krzysztof Lubiński Senior Analyst w Klarnie.
Klarna jest partnerem Airbnb na 25 rynkach na całym świecie. Poza Polską, w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, firma oferuje opcję płatności za nocleg na tej platformie w Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech. Poza Unią Europejską są to m.in. Stany Zjednoczone, Australia oraz Wielka Brytania.
W segmencie usług turystycznych, na poziomie globalnym Klarna współpracuje m.in. z takimi graczami jak Expedia, Booking.com, Turkish Airlines, Lufthansa, Hotels.com czy FlixBus. Płatności Klarną są dostępne w ponad 600 tys. sklepów internetowych.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.