Komunikaty PR

Adriatyk i Balaton zamiast Bałtyku, bo blisko, tanio i słonecznie.

2024-08-13  |  15:00
Biuro prasowe

Adriatyk i Balaton zamiast Bałtyku, bo blisko, tanio i słonecznie. Polacy polubili bliskie wyjazdy zagraniczne

 

Tylko kilka godzin w samochodzie, albo krótki lot. Do tego gwarantowana pogoda, widoki i ceny porównywalne do polskich, czasem nawet niższe. Na krótkie wypady Polacy coraz chętniej wybierają bliskie wyjazdy zagraniczne, polskie góry zamieniając na czeskie, a bałtyckie plaże na Balaton – wynika z analizy portalu Nocowanie.pl.

To ma być rekordowy rok dla polskich biur podróży. Jak wynika z ogłoszonych kilka dni temu raportów, na zorganizowane wyjazdy zagraniczne zdecydowało się w tym roku aż 4,5 miliona Polaków. Jednak jak wynika z danych Nocowanie.pl, bliskie wyjazdy zagraniczne wciąż chętnie organizujemy na własną rękę. Tym chętniej, gdy tak jak teraz – przed długim weekendem sierpniowym – w najpopularniejszych kurortach brakuje już korzystnych cenowo opcji i trzeba się liczyć z wyższymi wydatkami. – Skoro na Półwyspie Helskim czy w Kołobrzegu dostępne są już głównie droższe oferty, gdzie za pobyt dwóch osób w apartamencie wynajętym na cztery dni trzeba zapłacić 3-5 tysięcy złotych, nie jest żadnym zaskoczeniem,  że coraz chętniej wybieramy kilkudniowy wyjazd do Chorwacji czy na Węgry – zauważa Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Dla przykładu, ceny pobytu w Chorwacji dla pary za trzy noce rozpoczynają się od 850 złotych, a nad Balatonem od 558 złotych.  

Przy czym warto zauważyć, że wizyty u sąsiadów to wyjazdy dłuższe niż te krajowe. W Polsce średnia długość rezerwacji wynosi zaledwie 3,3 doby. Natomiast w Chorwacji – zdecydowanie najpopularniejszej wśród Polaków – spędzamy średnio tydzień, płacąc od 90 złotych za osobę za noc w Zadarze, czy 106 złotych w Starigradzie. Nieco droższa jest Makarska (średnio 116 złotych) czy Pula – bardzo popularna wśród użytkowników Nocowanie.pl – w której osobodoba kosztuje134 złote.

– Te kwoty są niższe niż średnie z tego sezonu dla wielu popularnych polskich miejscowości wypoczynkowych – podkreśla ekspert Nocowanie.pl. Długość rezerwacji sprawia, że ich średnia wartość dla Chorwacji wynosi 4911 złotych.

Nieco mniej czasu polscy turyści spędzają na Węgrzech. Ale wciąż więcej niż w Polsce, bo średnio jest to 4,2 doby. Na ten wynik wpływ mogą mieć weekendowe wypady do Budapesztu. Dłuższe pobyty Polacy rezerwują w uzdrowiskowym Hajduszoboszlo. Spędzają tam średnio 5 dni przy średniej wartości rezerwacji  2224 złote. Na jeszcze dłużej zatrzymują się nad Balatonem. Wśród użytkowników portalu najpopularniejszy jest Siófok, gdzie średnia cena osobodoby kształtuje się na poziomie 136 złotych.

Dużym zainteresowaniem Polaków cieszy się też Eger, słynący z zabytków i term. W czasie tegorocznych wakacji użytkownicy Nocowanie.pl spędzają tam średnio 4 dni i płacą za noclegi 1693 złote.

– Znane i sprawdzone lokalizacje, takie jak Zadar w Chorwacji czy Praga w Czechach dają poczucie bezpieczeństwa. Po prostu wiemy, czego się spodziewać, ale widzimy, że dostępność nowych miejsc kusi polskich turystów, którzy coraz chętniej odkrywają mniej popularne, ale atrakcyjne lokalizacje w zasięgu samochodu czy nawet pociągu – mówi Agnieszka Rzeszutek. Przykładem może być zainteresowanie atrakcjami u naszych południowych sąsiadów. Na liście często wybieranych tego lata miejscowości znalazły się między Špindlerův Mlýn, Harrachov,  Pec pod Sněžkou, Liberec, Brno czy Tatranská Lomnica. Polacy spędzają tam średnio 3 dni i zostawiają do 1200 złotych.

Nocowanie.pl to największy polski portal noclegowy z bazą blisko 27 000 obiektów na terenie całej Polski, oferujący możliwość rezerwacji online lub wysłanie zapytania do gospodarza. Jego użytkownicy mogą również rezerwować wypoczynek za granicą – w ofercie serwisu jest niemal 70 000 obiektów na Węgrzech, w Rumunii, Czechach, Chorwacji i Słowacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.