Aeromixer 2021 – już wkrótce spotkanie branży lotniczej we Wrocławiu
Już za niewiele ponad miesiąc na Stadionie Wrocław odbędzie się 2. edycja Civil & Military Aeromixer 2021, kluczowej imprezy networkingowej i naukowej branży aeronautycznej. Pierwotnie zaplanowane na marzec 2020 r. (i przełożone z uwagi na pandemię COVID-19) odbędzie się 21 września 2021 r. i podzielone będzie na dwie części – networkingową oraz naukową (wiodącymi tematami będą w tym roku druk 3D/additive manufacturing oraz Przemysł 4.0).
Civil & Military Aeromixer 2021 będzie drugą edycją kluczowej imprezy networkingowej i naukowej branży aeronautycznej. Dla firm z tego sektora (oraz tych, które dopiero planują rozpocząć działanie w nim) impreza będzie doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz sprawdzenia, jakim zainteresowaniem cieszyć się mogą ich produkty i rozwiązania.
Podobnie jak podczas pierwszej edycji, jedną z kluczowych elementów programu Aeromixera będzie część naukowa, podczas której omawiane będą wiodące trendy oraz innowacje w branży aeronautycznej. W tym roku omawiane będą m.in. kwestie związane z nowymi technologiami z tej dziedziny rozwijanymi na Politechnice Wrocławskiej – np. zastosowanie druku 3D (additive manufacturing), a także rozwiązania z dziedziny Przemysłu 4.0 dla branży lotniczej.
„Organizowanie jakiegokolwiek dużego spotkania jest w obecnych realiach prawdziwym wyzwaniem – jednak zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, by formuła Civil & Military Aeromixer 2021 była maksymalnie przyjazna i bezpieczna dla uczestników. Osią imprezy będzie oczywiście przeprowadzone z zachowaniem reżimu sanitarnego spotkanie w Centrum Konferencyjnym na Stadionie Wrocław, jednak przewidzieliśmy również możliwość uczestniczenia we wszystkich częściach spotkania zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji telekonferencyjnych” – wyjaśnia Enrico Ciullo, koordynator imprezy - „Forma hybrydowa spotkania została przez nas wdrożona, aby dać szansę uczestnictwa online firmom, które ze względu na wewnętrzną politykę organizacji lub obostrzenia w ich krajach nie będą w stanie uczestniczyć stacjonarnie, a wyrażają chęć uczestnictwa i spotkania się z pozostałymi firmami i instytucjami” – dodaje E. Ciullo.
Doskonała okazja do nawiązania współpracy
Wprowadzona podczas pierwszej edycji Aeromixer (w roku 2018) formuła części networkingowej imprezy nie zmieni się zasadniczo – firma Bosetti Global Consulting, organizator wydarzenia, stawia na sprawdzony model „szybkich randek biznesowych”, który pozwala gościom na wygodne i szybkie spotkanie się i wymianę informacji z maksymalnie dużą liczbą potencjalnych partnerów i kontrahentów. „W programie przewidzieliśmy spotkania w niewielkich grupach przy tzw. stołach rotacyjnych, przy których każdy będzie miał okazję do przedstawienia swojej oferty kilku potencjalnym partnerom, a także możliwość prowadzenia rozmów 1to1, w celu pogłębienia wiedzy o ewentualnej współpracy i nawiązania bliższych kontaktów” – wyjaśnia Fabrizio Bosetti, CEO Bosetti Global Consulting (Organizator Wydarzenia). „W pierwszej edycji uczestniczyło ponad 90 spółek i 30 instytucji z 5 krajów europejskich, w ciągu 3,5 godziny zostało zrealizowanych ponad 300 spotkań biznesowych. Trzydzieści dwa podmioty miały okazję zaprezentować swoje produkty i usługi w części showroom na przestrzeni 2500 m” - dodaje organizator wydarzenia.
„Uczestnicy pierwszej edycji wydarzenia bardzo docenili przyjazną i nowatorską formułę nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, co z pewnością było mocną stroną wydarzenia. Spodziewamy się zatem, że tegoroczna jej odsłona będzie jeszcze bardziej atrakcyjna – nie tylko z uwagi na ciekawie skonstruowany program spotkań i sesji naukowych, ale również dlatego, że wielu osobom bardzo brakuje tej formy kontaktu z partnerami i kontrahentami. Wiele osób uważa, że pandemia radykalnie zmieni świat spotkań biznesowych - jestem jednak przekonana, że będzie to z korzyścią dla takich wydarzeń jak Aeromixer, które charakteryzują się nowatorską formułą i ciekawą tematyką spotkania” - mówi Paola Margnini, przedstawiciel Lombardia Aerospace Cluster”.
Pandemia stymuluje innowacje?
Oczywiście, organizatorzy nie zamierzają zignorować zmian, które w świecie biznesu aeronautycznego spowodowała pandemia oraz wpływu tejże na branżę – „Wśród poruszanych podczas imprezy tematów pojawią się również kwestie związane z odbudową kondycji przemysłu lotniczego oraz jego perspektyw. Paradoksalnie, kryzys, do którego doprowadziła pandemia, dla wielu firm może okazać się czynnikiem ożywczym – najbliższe lata będą czasem tworzenia i wdrażania innowacji, a także poszukiwania nowych, obiecujących partnerstw. Aeromixer 2021 będzie doskonałym miejscem do nawiązywania takich relacji” – tłumaczy Inż. Petr Tomášek, Executive Manager w Moravian Aerospace Cluster.
„Ostatnie miesiące były wyjątkowo trudnym czasem dla całej gospodarki – branża aeronautyczna absolutnie nie jest tu wyjątkiem. Impreza taka jak Aeromixer 2021 będzie doskonałym forum do dyskusji o tym, jak teraz, w nowej rzeczywistości, będzie rozwijał się ten segment rynku. Oczywiście, kryzys przyniósł szereg problemów i wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się firmy i organizacje – jednocześnie sprawił jednak, że pojawiło się pole do innowacji, nawiązywania nowych kontaktów i poszukiwania nowych biznesowych możliwości” – komentuje Cezary Szczepański, przedstawiciel ZPPPOiL (Związek Pracodawców Przedsiębiorstw Przemysłu Obronnego i Lotniczego).
Na liście uczestników znajduje się ponad 100 podmiotów branżowych i instytucjonalnych. Swoją obecność potwierdzili zarówno producenci branżowi tzw. Kluczowi Uczestnicy: Collins Aerospace, Pratt & Whitney Kalisz, Raytheon, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-KALISZ”, GE Aviation, Lockheed Martin, Polskie Zakłady Lotnicze, Leonardo Poland, Flaris Metal – Master, 3M jak i współorganizatorzy, partnerzy i sponsorzy wydarzenia, m.in. Confindustria Est Europa, Dolnośląski Klaster Lotniczy, Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Bank PKO BP, Rina Poland, Bergman Engineering, CoBouw Polska, Manima Srl, PM Group, Amerykańska Izba Handlowa w Polsce (AmCham), Politechnika Wrocławska, Agencja Rozwoju Przemysłu, Instytut Lotnictwa: Sieć Badawcza Łukasiewicz, Śląski Klaster Lotniczy, Wielkopolski Klaster Lotniczy, Polsko-Czeska Izba Gospodarcza, Lombardia Aerospace Cluster, Moravian Aerospace Cluster i wiele innych.
Podmioty zainteresowane uczestnictwem mogą znaleźć więcej informacji o imprezie na stronie https://aeromixer.eu/

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.