AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami
AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, wyjaśnia, jakie są prawach pasażerów lotniczych z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i dodatkowymi potrzebami.
- Jakie mam prawa? Pasażerowie z niepełnosprawnością mają takie samo prawo dostępu do podróży lotniczej jak osoby bez niepełnosprawności.
- Chociaż szczegóły przepisów różnią się w zależności od kraju, ich celem jest zapewnienie, aby jak najwięcej osób mogło podróżować z łatwością i godnością.
- Niektóre przepisy ustanawiają standardy dostępności dla lotnisk i samolotów, aby osoby
z niepełnosprawnościami mogły z nich korzystać, podczas gdy inne przepisy dają prawo do pomocy, której te osoby potrzebują, aby podróżować.
Na stronie AirHelp podsumowane zostały prawa wynikające z różnych przepisów na całym świecie. Pomoże ona zrozumieć, jakiej pomocy można oczekiwać oraz co można zrobić, jeśli się jej nie otrzyma.
Jak zgłosić potrzebę specjalnej pomocy? Jest to usługa świadczona przez linie lotnicze i lotniska, aby zapewnić pasażerom z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i dodatkowymi potrzebami dostęp do pomocy potrzebnej do godnego podróżowania na każdym etapie podróży, od wyjazdu po przyjazd. Może to obejmować pomoc na lotnisku w postaci wózka inwalidzkiego lub innych form pomocy w mobilności, ale także wsparcie dla osób starszych lub przyjmowanie pasażerów lotniczych podróżujących z psami asystującymi.
„Nie ma uniwersalnej zasady dotyczącej zgłaszania potrzeby specjalnej pomocy” – objaśnia Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp . „Jednak większość przepisów określa, że powinien istnieć łatwo dostępny sposób na zgłoszenie potrzeby specjalnej pomocy podczas rezerwacji lotu, niezależnie od tego, czy jest to za pośrednictwem biura podróży, czy bezpośrednio u linii lotniczej. Nasza rada jest prosta: planuj jak najwcześniej. ” - dodaje.
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Lotniska w Polsce notują wzrost opóźnień lotów w sezonie letnim 2024
Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.