AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami
AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, wyjaśnia, jakie są prawach pasażerów lotniczych z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i dodatkowymi potrzebami.
- Jakie mam prawa? Pasażerowie z niepełnosprawnością mają takie samo prawo dostępu do podróży lotniczej jak osoby bez niepełnosprawności.
- Chociaż szczegóły przepisów różnią się w zależności od kraju, ich celem jest zapewnienie, aby jak najwięcej osób mogło podróżować z łatwością i godnością.
- Niektóre przepisy ustanawiają standardy dostępności dla lotnisk i samolotów, aby osoby
z niepełnosprawnościami mogły z nich korzystać, podczas gdy inne przepisy dają prawo do pomocy, której te osoby potrzebują, aby podróżować.
Na stronie AirHelp podsumowane zostały prawa wynikające z różnych przepisów na całym świecie. Pomoże ona zrozumieć, jakiej pomocy można oczekiwać oraz co można zrobić, jeśli się jej nie otrzyma.
Jak zgłosić potrzebę specjalnej pomocy? Jest to usługa świadczona przez linie lotnicze i lotniska, aby zapewnić pasażerom z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i dodatkowymi potrzebami dostęp do pomocy potrzebnej do godnego podróżowania na każdym etapie podróży, od wyjazdu po przyjazd. Może to obejmować pomoc na lotnisku w postaci wózka inwalidzkiego lub innych form pomocy w mobilności, ale także wsparcie dla osób starszych lub przyjmowanie pasażerów lotniczych podróżujących z psami asystującymi.
„Nie ma uniwersalnej zasady dotyczącej zgłaszania potrzeby specjalnej pomocy” – objaśnia Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp . „Jednak większość przepisów określa, że powinien istnieć łatwo dostępny sposób na zgłoszenie potrzeby specjalnej pomocy podczas rezerwacji lotu, niezależnie od tego, czy jest to za pośrednictwem biura podróży, czy bezpośrednio u linii lotniczej. Nasza rada jest prosta: planuj jak najwcześniej. ” - dodaje.
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Lotniska w Polsce notują wzrost opóźnień lotów w sezonie letnim 2024

Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska systematycznie odchodzi od węgla. Unijny cel redukcji emisji do 2030 roku może się jednak nie udać
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) ocenia, że mimo starań Polsce nie uda się osiągnąć redukcji emisji gazów cieplarnianych o 55 proc. do 2030 roku. Mamy wprawdzie rekordowy poziom 30 proc. energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, ale polska gospodarka w dalszym ciągu jest wysokoemisyjna ze względu na spory udział węgla. OECD zaleca przyspieszenie dekarbonizacji i uproszczenie systemu wydawania pozwoleń dla nowych instalacji OZE. Rekomenduje także reformę podatków w transporcie.
Problemy społeczne
Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie

18,4 proc. – taki udział w radach nadzorczych i zarządach 140 spółek giełdowych miały kobiety na koniec 2024 roku. Z badania 30% Club Poland wynika, że odsetek ten wzrósł zaledwie o 0,4 proc. w porównaniu do sytuacji rok wcześniej. Spadki zanotowali dotychczasowi liderzy, czyli m.in. sektor finansowy i spółki z indeksu WIG20, za to solidny progres zrobiły średnie spółki z mWIG40. Autorzy badania podkreślają, że rozczarowujące rezultaty wskazują na potrzebę podjęcia różnorodnych działań, by wspierać różnorodność we władzach firm.
Transport
Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku

Z początkiem lutego ruszył program NaszEauto, w ramach którego na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych trafi łącznie 1,6 mld zł. Maksymalna kwota wsparcia wynosi 40 tys. zł, a mogą z niego skorzystać wyłącznie osoby fizyczne i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Eksperci przestrzegają, że wyłączenie z niego firm może spowodować, że nie przyniesie on spodziewanych efektów. – Dopłaty powinny być mechanizmem towarzyszącym szerszym zmianom systemowym opartym przede wszystkim na zmianie przepisów podatkowych – ocenia Aleksander Szałański z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.