AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami
AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, wyjaśnia, jakie są prawach pasażerów lotniczych z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i dodatkowymi potrzebami.
- Jakie mam prawa? Pasażerowie z niepełnosprawnością mają takie samo prawo dostępu do podróży lotniczej jak osoby bez niepełnosprawności.
- Chociaż szczegóły przepisów różnią się w zależności od kraju, ich celem jest zapewnienie, aby jak najwięcej osób mogło podróżować z łatwością i godnością.
- Niektóre przepisy ustanawiają standardy dostępności dla lotnisk i samolotów, aby osoby
z niepełnosprawnościami mogły z nich korzystać, podczas gdy inne przepisy dają prawo do pomocy, której te osoby potrzebują, aby podróżować.
Na stronie AirHelp podsumowane zostały prawa wynikające z różnych przepisów na całym świecie. Pomoże ona zrozumieć, jakiej pomocy można oczekiwać oraz co można zrobić, jeśli się jej nie otrzyma.
Jak zgłosić potrzebę specjalnej pomocy? Jest to usługa świadczona przez linie lotnicze i lotniska, aby zapewnić pasażerom z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i dodatkowymi potrzebami dostęp do pomocy potrzebnej do godnego podróżowania na każdym etapie podróży, od wyjazdu po przyjazd. Może to obejmować pomoc na lotnisku w postaci wózka inwalidzkiego lub innych form pomocy w mobilności, ale także wsparcie dla osób starszych lub przyjmowanie pasażerów lotniczych podróżujących z psami asystującymi.
„Nie ma uniwersalnej zasady dotyczącej zgłaszania potrzeby specjalnej pomocy” – objaśnia Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp . „Jednak większość przepisów określa, że powinien istnieć łatwo dostępny sposób na zgłoszenie potrzeby specjalnej pomocy podczas rezerwacji lotu, niezależnie od tego, czy jest to za pośrednictwem biura podróży, czy bezpośrednio u linii lotniczej. Nasza rada jest prosta: planuj jak najwcześniej. ” - dodaje.
Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina
Lepsza oferta AirHelp dla pasażerów
Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.
Prawo
Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.
Transport
Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.