AkzoNobel nagrodzony Białym Listkiem CSR POLITYKI
AkzoNobel znalazł się w prestiżowym gronie firm nagrodzonych Listkiem CSR POLITYKI. Przedsiębiorstwo otrzymało Biały Listek w uznaniu za zaangażowanie społeczne oraz wprowadzenie rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, rekomendowanymi w ISO 26000.
– Zrównoważony rozwój jest jedną z podstaw działania koncernu AkzoNobel. Widać to zarówno we wprowadzanych produktach i technologiach, w łańcuchu dostaw, w sposobie prowadzenia działalności i podejściu do innowacji. Jest to też jeden z najważniejszych obszarów w relacjach z lokalnymi społecznościami, w których funkcjonujemy jako firma. Wierzymy, że skupiając się na rzeczach, na które mamy realny wpływ – co zakłada nasza strategia – tu, lokalnie, malujemy lepszy świat dla przyszłych pokoleń. Otrzymany Listek CSR utwierdza nas w tym przekonaniu i motywuje do dalszych działań – mówi Katarzyna Kowalczyk, Communications Manager AkzoNobel.
Biały Listek CSR POLITYKI przyznawany jest przedsiębiorstwom i organizacjom, które wdrażają najistotniejsze elementy ISO 26000, takie jak dobre praktyki z zakresu pracy, w tym sformalizowany system ocen pracowniczych, system zarządzania wpływem środowiskowym, są zaangażowane społecznie i rozwijają społeczności lokalne. Muszą także stale doskonalić się w tych obszarach.
– Wykorzystujemy naszą pasję do malowania, aby pozytywnie wpływać na życie lokalnych społeczności. Warsztaty i szkolenia dla podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, renowacja wskazanych przez organizację placówek, odświeżone wnętrza szpitali, wybudowane zewnętrzne siłownie i place zabaw czy wyremontowane świetlice to tylko ułamek projektów, jakie udało nam się zrealizować w Polsce – dodaje Katarzyna Kowalczyk.
W IX edycji Listków CSR POLITYKI wzięło udział 96 przedsiębiorstw działających w Polsce. Tygodnik we współpracy z firmą doradczą Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu nagrodził 68 z nich.

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.