AkzoNobel nagrodzony Białym Listkiem CSR POLITYKI
AkzoNobel znalazł się w prestiżowym gronie firm nagrodzonych Listkiem CSR POLITYKI. Przedsiębiorstwo otrzymało Biały Listek w uznaniu za zaangażowanie społeczne oraz wprowadzenie rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, rekomendowanymi w ISO 26000.
– Zrównoważony rozwój jest jedną z podstaw działania koncernu AkzoNobel. Widać to zarówno we wprowadzanych produktach i technologiach, w łańcuchu dostaw, w sposobie prowadzenia działalności i podejściu do innowacji. Jest to też jeden z najważniejszych obszarów w relacjach z lokalnymi społecznościami, w których funkcjonujemy jako firma. Wierzymy, że skupiając się na rzeczach, na które mamy realny wpływ – co zakłada nasza strategia – tu, lokalnie, malujemy lepszy świat dla przyszłych pokoleń. Otrzymany Listek CSR utwierdza nas w tym przekonaniu i motywuje do dalszych działań – mówi Katarzyna Kowalczyk, Communications Manager AkzoNobel.
Biały Listek CSR POLITYKI przyznawany jest przedsiębiorstwom i organizacjom, które wdrażają najistotniejsze elementy ISO 26000, takie jak dobre praktyki z zakresu pracy, w tym sformalizowany system ocen pracowniczych, system zarządzania wpływem środowiskowym, są zaangażowane społecznie i rozwijają społeczności lokalne. Muszą także stale doskonalić się w tych obszarach.
– Wykorzystujemy naszą pasję do malowania, aby pozytywnie wpływać na życie lokalnych społeczności. Warsztaty i szkolenia dla podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, renowacja wskazanych przez organizację placówek, odświeżone wnętrza szpitali, wybudowane zewnętrzne siłownie i place zabaw czy wyremontowane świetlice to tylko ułamek projektów, jakie udało nam się zrealizować w Polsce – dodaje Katarzyna Kowalczyk.
W IX edycji Listków CSR POLITYKI wzięło udział 96 przedsiębiorstw działających w Polsce. Tygodnik we współpracy z firmą doradczą Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu nagrodził 68 z nich.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.