Anna Auksel-Sekutowicz na listach Koalicji Obywatelskiej
Wiemy już, kto wystartuje z list Koalicji Obywatelskiej w Warszawie. Jedynką będzie oczywiście Donald Tusk. Obok niego znaleźli się m.in. Urszula Zielińska z Partii Zieloni, Aleksandra Gajewska, ale także Sebastian Kościelnik, który został uznany za winnego wypadku z udziałem kolumny Beaty Szydło. Na liście są również stołeczni radni i samorządowcy. Wsród nich Anna Auksel Sekutowicz.
Anna Auksel-Sekutowicz jest jedną z najbardziej aktywnych działaczek zasiadających w Radzie Miasta Warszawy. Wybrana do reprezentowania społeczności w dzielnicy Białołęka i Praga Północ w 2018 roku. Jak sama mówi, w swoich działaniach na codzień stara się udowadniać, że ważne jest dla niej dobro wszystkich mieszkańców stolicy. Jest inicjatorką akcji społeczno-edukacyjnej #bezLANIAwody, do której przyłączyło się wiele znanych osób m. in. Karolina Pilarczyk, Aleksandro Kisio, Gosia Andrzejewicz czy Laura Breszka. Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na problem suszy w Polsce i popularyzację oszczędności wody w domowych warunkach.
Od początku kadencji zaangażowana w tematy związane z przedsiębiorczością kobiet. Zorganizowała razem ze stowarzyszeniami i fundacjami warszawskimi, które wspierają kobiety prowadzące własne biznesy, spotkanie Warszawa Kobiet Biznesu.
W trakcie pandemii Covid19 razem ze Stowarzyszeniem Branży Eventowej pracowała nad dokumentem Warszawa! Miasto Bezpiecznych Eventów. W ramach projektu odbyły się konsultacje z ekspertami w zakresie prawa, bezpieczeństwa i walki z epidemią, w celu stworzenia wspólnego dokumentu zawierającego wytyczne organizacji „bezpiecznego eventu”, które zostały przesłane do Ministerstwa Rozwoju. Auksel to zwolenniczka liberalizmu gospodarczego, wolności uczuć, emocji i poglądów.

Kolejne wyróżnienie dla Łukasza Wielgosza

Czy Polska gotowa jest na walkę z hejtem?

Wybory do Młodzieżowej Rady Powiatu Wrocławskiego – druga kadencja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.