Komunikaty PR

Audyt w firmie? Zautomatyzuj cały proces.

2020-11-30  |  11:00

Prowadzony tradycyjnie audyt zabiera sporo czasu, podobnie jak i mozolne uzupełnianie ocen stanowisk po audycie, czy tworzenie raportów. Zarządzający danym obszarem dowiaduje się więc po dłuższym czasie, co było nie tak na jego stanowisku. Zdarza się nawet, że w momencie, kiedy otrzymał informację o niezgodności, ta już dawno została usunięta. Efekt? Efektywność przeprowadzanych audytów maleje. Jak się okazuje, jest jednak rozwiązanie, które zaoszczędzi to setki godzin za każdym razem, przeprowadzamy audyt w firmie.

Audyt w firmie – jakie korzyści niesie za sobą automatyzacja?

Wśród największych wyróżników i zalet nowoczesnych narzędzi dostępnych na rynku wyróżnić możemy 5 podstawowych grup:

 

Digitalizację działań audytowych

• Natychmiastowy dostęp online,

• Uporządkowany zbiór i prezentacja danych (struktura przedsiębiorstwa),

• Baza zarejestrowanych użytkowników z przypisanymi uprawnieniami w zależności od kompetencji,

• Łatwe zarządzanie audytami i metodami ich wykonywania (audyt prosty oraz złożony –

sekwencyjny).

 

Harmonogramy audytów

• Przejrzystą prezentację planu audytu,

• Wygodny i intuicyjny interfejs zarządzania harmonogramem,

• Szybki dostęp do informacji o indywidualnym planie audytu obszarów,

• Koordynację działań audytorów z wglądem w bieżący postęp działań.

 

Action plan

• Procedura oddelegowanie osoby lub zespołu z odpowiedniego działu (UR, BHP, Jakość,

Logistyka) w celu podjęcia działań w ramach napraw niezgodności,

• Prezentowanie szczegółowych danych o wykrytych niezgodnościach,

• Możliwość specyfikowania okresu na podjęcie działań naprawczych,

• Pełna kontrola i weryfikacja planu działania - lider zespołu naprawczego raportuje realizację

przydzielonych zadań i nadzoruje audyt w firmie.

 

Wykonanie audytu i zgłoszenie niezgodności

• Rejestracja wykrytych niezgodności (m.in. 5S, BHP, Jakość) – możliwość dodawania opisów i zdjęć

w czasie rzeczywistym,

• Audyt w firmie może zostać wykonany na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet),

• Wykonanie audytu z codziennej rutyny z automatyczną identyfikacją obszaru (obszar oznaczony

kodem 2D),

• Automatyczne przetwarzanie i wysyłanie e-mailem wyników audytu natychmiast po zakończeniu

oceny.

 

Analiza wyników / statystyki

• Przejrzyste raporty audytowe z wizualizacją danych, automatycznie wysyłane e-mailem do

zdefiniowanych użytkowników,

• Szczegółowe wyniki kontroli z danymi statystycznymi wizualizowanymi na wykresach

kołowych, radarowych, pareto,

• Zwiększenie wydajności przy jednoczesnej oszczędności czasu i ilości pracy potrzebnej do

manualnego tworzenia analiz,

• Opcja eksportu danych do arkusza kalkulacyjnego dla indywidualnej potrzeby edycji.

Ku nowoczesności

Jednym z przykładów rozwiązań, które sprawdzą się, gdy planujemy audyt w firmie, jest m.in. SYSTEM APS (Audit Process Support). Jest prostym, intuicyjnym narzędziem, które kompleksowo wspiera i optymalizuje wszystkie działania audytowe. Rozwiązanie można elastycznie konfigurować w zależności od rodzaju przeprowadzanych audytów, m.in. 5S, LPA, TPM, ISO, Facility Management oraz BHP m.in. niezgodności BHP, Nearmiss. Elastyczność Systemu APS zapewnia dopasowanie narzędzia do indywidualnych potrzeb użytkownika oraz umożliwia przeprowadzenie dowolnie spersonalizowanego typu audytu.

 

Jak tłumaczy Mariusz Adamus z Etisoft – firmy, która dostarcza system APS: Przygotowana przez nas aplikacja dostępna jest jako strona WWW, dzięki czemu użytkownik może skorzystać z niej zarówno za pomocą komputera, jak i smartfona. Jedna licencja pozwala na nieograniczoną liczbę użytkowników w jednej lokalizacji, więc wszyscy pracownicy mogą bez ograniczeń korzystać z aplikacji do zgłaszania problemów, sprawdzania działań, harmonogramów i audytów. Po skonfigurowaniu modelu procesu w systemie wszystkie dane zebrane w aplikacji są odpowiednio ustrukturyzowane, podobnie jak raportowanie. Audyt w firmie staje się zatem szybką i nieskomplikowaną procedurą.

 

Nowoczesny platforma audytowa pozwala lepiej egzekwować utrzymanie porządku, przestrzeganie standardów oraz procedur. Pracownicy otrzymując wyniki w trybie natychmiastowym, bardziej się z nimi utożsamiają.  A co istotne – wszystkie niezbędne informacje są w  „jednym miejscu”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Badanie potrzeb klienta
2024-07-15 | 11:00

Czy badanie potrzeb klienta się zwraca

Prowadzenie biznesu wiąże się z ciągłym poszukiwaniem sposobów na zwiększenie sprzedaży. Ulepszasz swoje produkty? Inwestujesz w reklamę? A gdyby spojrzeć na tę kwestię
Firma RedDeer.Games na 30. miejscu w rankingu największych firm gamingowych w Polsce
2024-07-11 | 13:44

RedDeer.Games na 30. miejscu w rankingu największych firm gamingowych w Polsce

RedDeer.Games, czołowy wydawca i deweloper gier indie na Nintendo Switch oraz spółka z portfela inwestycyjnego notowanej na giełdzie Grupy PMPG Polskie Media, awansowała
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-11 | 11:31

Polsko-japońskie konsorcjum będzie nadzorować budowę instalacji odzysku energii

B-Act, inżynierska spółka specjalizująca się w doradztwie i nadzorze inwestycji budowlanych, w ramach konsorcjum, w którego skład wchodzi Transprojekt Gdański oraz japońska firma NIPPON KOEI, zawarła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.