Bakalland zmienia się i startuje z wielokanałową komunikacją
-
Bakalland po 10 latach przechodzi kompleksowy rebranding i zmienia identyfikacje wizualną.
-
Marka rozpoczyna długofalową kampanię reklamową pod hasłem „JESZ, co dobre”. Zaprojektowana w modelu 360˚ kampania rusza 13 marca i obejmuje m.in. TV, OOH/DOOH, digital, influencer marketing oraz silne działania in-store.
-
Bakalland odświeżył logotyp, unowocześnił i ujednolicił opakowania wszystkich swoich produktów.
-
Od jesieni 2022 r. brand funkcjonuje w strukturach FoodWell – marki korporacyjnej, powstałej z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods.
- Przed nami nowe, mocne otwarcie Bakallandu. Marka po kilku latach przerwy wraca do szerokiej komunikacji marketingowej 360˚ i po raz pierwszy od 2017 roku pojawi się w telewizji. W kampanii prezentujemy ją jako nowoczesną i dynamiczną. Odświeżyliśmy logotyp, zmieniliśmy opakowania, dodając im świeżości i apetyczności. Wyraźnie odmładzamy grupę naszych odbiorców, zamierzamy komunikować się z nimi w oparciu o optymistyczny i pozytywny przekaz. Jest to pierwsza komunikacja dla bakalii w Europie, która nie podkreśla tylko generycznych wartości tego produktu. Skala naszych działań promocyjnych potwierdza ambicje rynkowe Bakallandu, polskiego lidera w bakaliach i batonach musli, a także obrazuje kluczową pozycję marki w strategii rozwoju naszego biznesu – mówi Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell.
Nowe hasło marki: „Bakalland, JESZ co dobre”
Kampania startuje 13 marca i zakłada długoterminowe działania oparte o platformę komunikacyjną pod hasłem „JESZ, co dobre”. Bazując na słowie „JESZ”, użytym w kreatywny sposób, Bakalland będzie podpowiadać odbiorcom, że jego produkty świetnie odpowiadają na różne okazje konsumpcji w codziennych sytuacjach. Ponadto hasło „JESZ, co dobre” nawiązuje do wysokiej jakości produktów Bakalland - lidera rynkowego i marki „Top of mind” w kategorii bakalii.
- „JESZ, co dobre” to długofalowa platforma dla marki – nasza BIG IDEA, która w nowoczesny sposób komunikuje połączenie życiowych aktywności i naturalnych momentów konsumpcji z naszymi produktami. To duża zmiana w pozycjonowaniu marki, która pozwala targetować przekaz do grupy młodszych klientów i prezentować ofertę Bakallandu jako grupę różnorodnych, wysokojakościowych produktów, których spożywanie wiąże się z przyjemnością i pasuje do wielu codziennych sytuacji. Chcemy inspirować Polaków do przyjemności, płynącej ze zdrowia i naturalności – tłumaczy Artur Gajewski, CMO w FoodWell.
Zgodnie ze strategią marketingową, marka wykorzysta do promocji swoje charakterystyczne zasoby, co przyczyni się do zwiększenia jej penetracji na rynku. Kampania zakłada emisję spotu w telewizji w marcu i kwietniu, a także szereg innych działań komunikacyjnych. To przede wszystkim stałe działania VOD i digital, influencer marketing, obecność w formatach outdoorowych, oraz akcje in-store i POS we współpracy z sieciami sklepów.
- W samej komunikacji robimy małą rewolucję - tak bliski mi „disruption”. Stawiamy na konsekwentne budowanie spójnego wizerunku oraz optymalne wykorzystanie omnichanel marketingu. Po tak długiej przerwie nie mogło zabraknąć nas w TV, dodatkowe działania DOOH oraz ambientowe utrwalą nowy przekaz marki – Bakalland już w kwietniu będzie obecny na najbardziej rozpoznawalnym muralu w Warszawie - przy stacji Metro Politechnika. Duży nacisk będzie także położony na wykorzystanie SoMe i influencer marketingu - dodaje Artur Gajewski.
Za ideę kreatywną odpowiada agencja Przestrzeń, za kreacje i realizacje GPD Agency, planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Starcome.
Pierwszy od dekady rebranding marki
Celem rebrandingu było odświeżenie i odmłodzenie marki oraz podkreślenie aspektów bakalii i batonów jako naturalnych, ale przede wszystkim smacznych przekąsek. Projekt objął zmianę opakowań wszystkich należących do marki produktów.
Charakterystycznym elementem w designie bakalii są umieszczone w centralnej części opakowania miseczki, wypełnione orzechami, suszonymi owocami czy ziarnami, które wskazują na przekąskowy charakter bakalii. Ten zabieg ujednolica wygląd opakowań. Batony BA! również zyskały nową identyfikację wizualną. Położono nacisk na atrakcyjną prezentację produktu w celu podkreślenia jego apetyczności. Design batonów został zunifikowany, dzięki czemu opakowania są spójne.
Uwagę przykuwa także żywszy niż dotychczas kolor: pastelowy żółty i cieniowania zostały zastąpione wyrazistym odcieniem żółtego, który jest silnym assetem marki. Ponadto wyróżnia on produkty na półce i jeszcze bardziej wzmacnia widoczność marki. Będzie on także mocno wykorzystywany w komunikacji marki.
- Z przeprowadzonych badań wynika, że w porównaniu z poprzednimi, nowe opakowania łatwiej zauważyć na półce. Budzą bardzo pozytywne skojarzenia z marką Bakalland. Co ważne, zdecydowanej większości konsumentów podoba się także nasz nowy logotyp – pozytywnie oceniło go ponad 70% zapytanych klientów. Nowa identyfikacja wizualna w całości idealnie wpisuje się w dzisiejszy trend projektowania opakowań – prosty, ale zarazem wyrazisty flat design – mówi Artur Gajewski.
Lifting logotypu miał na celu jego unowocześnienie. Zrezygnowano z ostrych kątów oraz białego outline’u. Nowa wersja wpisuje się w obecne trendy, a jednocześnie zachowuje charakterystyczną dla marki kolorystykę oraz większe litery B i D.
Za redesign marki Bakalland odpowiadają agencje brandingowe Czteryczwarte oraz HacketHamilton.
Założenia i przebieg procesu rebrandingu prezentuje materiał wideo DOSTEPNY POD LINKIEM.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.