Bakalland zmienia się i startuje z wielokanałową komunikacją
-
Bakalland po 10 latach przechodzi kompleksowy rebranding i zmienia identyfikacje wizualną.
-
Marka rozpoczyna długofalową kampanię reklamową pod hasłem „JESZ, co dobre”. Zaprojektowana w modelu 360˚ kampania rusza 13 marca i obejmuje m.in. TV, OOH/DOOH, digital, influencer marketing oraz silne działania in-store.
-
Bakalland odświeżył logotyp, unowocześnił i ujednolicił opakowania wszystkich swoich produktów.
-
Od jesieni 2022 r. brand funkcjonuje w strukturach FoodWell – marki korporacyjnej, powstałej z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods.
- Przed nami nowe, mocne otwarcie Bakallandu. Marka po kilku latach przerwy wraca do szerokiej komunikacji marketingowej 360˚ i po raz pierwszy od 2017 roku pojawi się w telewizji. W kampanii prezentujemy ją jako nowoczesną i dynamiczną. Odświeżyliśmy logotyp, zmieniliśmy opakowania, dodając im świeżości i apetyczności. Wyraźnie odmładzamy grupę naszych odbiorców, zamierzamy komunikować się z nimi w oparciu o optymistyczny i pozytywny przekaz. Jest to pierwsza komunikacja dla bakalii w Europie, która nie podkreśla tylko generycznych wartości tego produktu. Skala naszych działań promocyjnych potwierdza ambicje rynkowe Bakallandu, polskiego lidera w bakaliach i batonach musli, a także obrazuje kluczową pozycję marki w strategii rozwoju naszego biznesu – mówi Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell.
Nowe hasło marki: „Bakalland, JESZ co dobre”
Kampania startuje 13 marca i zakłada długoterminowe działania oparte o platformę komunikacyjną pod hasłem „JESZ, co dobre”. Bazując na słowie „JESZ”, użytym w kreatywny sposób, Bakalland będzie podpowiadać odbiorcom, że jego produkty świetnie odpowiadają na różne okazje konsumpcji w codziennych sytuacjach. Ponadto hasło „JESZ, co dobre” nawiązuje do wysokiej jakości produktów Bakalland - lidera rynkowego i marki „Top of mind” w kategorii bakalii.
- „JESZ, co dobre” to długofalowa platforma dla marki – nasza BIG IDEA, która w nowoczesny sposób komunikuje połączenie życiowych aktywności i naturalnych momentów konsumpcji z naszymi produktami. To duża zmiana w pozycjonowaniu marki, która pozwala targetować przekaz do grupy młodszych klientów i prezentować ofertę Bakallandu jako grupę różnorodnych, wysokojakościowych produktów, których spożywanie wiąże się z przyjemnością i pasuje do wielu codziennych sytuacji. Chcemy inspirować Polaków do przyjemności, płynącej ze zdrowia i naturalności – tłumaczy Artur Gajewski, CMO w FoodWell.
Zgodnie ze strategią marketingową, marka wykorzysta do promocji swoje charakterystyczne zasoby, co przyczyni się do zwiększenia jej penetracji na rynku. Kampania zakłada emisję spotu w telewizji w marcu i kwietniu, a także szereg innych działań komunikacyjnych. To przede wszystkim stałe działania VOD i digital, influencer marketing, obecność w formatach outdoorowych, oraz akcje in-store i POS we współpracy z sieciami sklepów.
- W samej komunikacji robimy małą rewolucję - tak bliski mi „disruption”. Stawiamy na konsekwentne budowanie spójnego wizerunku oraz optymalne wykorzystanie omnichanel marketingu. Po tak długiej przerwie nie mogło zabraknąć nas w TV, dodatkowe działania DOOH oraz ambientowe utrwalą nowy przekaz marki – Bakalland już w kwietniu będzie obecny na najbardziej rozpoznawalnym muralu w Warszawie - przy stacji Metro Politechnika. Duży nacisk będzie także położony na wykorzystanie SoMe i influencer marketingu - dodaje Artur Gajewski.
Za ideę kreatywną odpowiada agencja Przestrzeń, za kreacje i realizacje GPD Agency, planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Starcome.
Pierwszy od dekady rebranding marki
Celem rebrandingu było odświeżenie i odmłodzenie marki oraz podkreślenie aspektów bakalii i batonów jako naturalnych, ale przede wszystkim smacznych przekąsek. Projekt objął zmianę opakowań wszystkich należących do marki produktów.
Charakterystycznym elementem w designie bakalii są umieszczone w centralnej części opakowania miseczki, wypełnione orzechami, suszonymi owocami czy ziarnami, które wskazują na przekąskowy charakter bakalii. Ten zabieg ujednolica wygląd opakowań. Batony BA! również zyskały nową identyfikację wizualną. Położono nacisk na atrakcyjną prezentację produktu w celu podkreślenia jego apetyczności. Design batonów został zunifikowany, dzięki czemu opakowania są spójne.
Uwagę przykuwa także żywszy niż dotychczas kolor: pastelowy żółty i cieniowania zostały zastąpione wyrazistym odcieniem żółtego, który jest silnym assetem marki. Ponadto wyróżnia on produkty na półce i jeszcze bardziej wzmacnia widoczność marki. Będzie on także mocno wykorzystywany w komunikacji marki.
- Z przeprowadzonych badań wynika, że w porównaniu z poprzednimi, nowe opakowania łatwiej zauważyć na półce. Budzą bardzo pozytywne skojarzenia z marką Bakalland. Co ważne, zdecydowanej większości konsumentów podoba się także nasz nowy logotyp – pozytywnie oceniło go ponad 70% zapytanych klientów. Nowa identyfikacja wizualna w całości idealnie wpisuje się w dzisiejszy trend projektowania opakowań – prosty, ale zarazem wyrazisty flat design – mówi Artur Gajewski.
Lifting logotypu miał na celu jego unowocześnienie. Zrezygnowano z ostrych kątów oraz białego outline’u. Nowa wersja wpisuje się w obecne trendy, a jednocześnie zachowuje charakterystyczną dla marki kolorystykę oraz większe litery B i D.
Za redesign marki Bakalland odpowiadają agencje brandingowe Czteryczwarte oraz HacketHamilton.
Założenia i przebieg procesu rebrandingu prezentuje materiał wideo DOSTEPNY POD LINKIEM.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.