Bardzo udany rok centrów Designer Outlet
- Wszystkie centra Designer Outlet – w Gdańsku, Sosnowcu oraz Piasecznie pod Warszawą odnotowały w 2019 r. wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Nieustannie powiększana jest także oferta centrów – w 2019 r. nawiązały współpracę łącznie z aż 20 nowymi markami.
- Podsumowaliśmy 2019 r. i jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników. Wszystkie nasze centra odnotowały w minionym roku wzrost sprzedaży, nawet pomimo mniejszej liczby dni handlowych w porównaniu z rokiem 2018. Stale wprowadzamy nowe działania, mające na celu poprawianie komfortu najemców oraz klientów, dopasowujemy się do zmieniających się przez ustawę o zakazie handlu w niedziele warunków. Cieszy nas, że podejmowane aktywności przynoszą korzyści oraz że nasi najemcy osiągają coraz lepsze wyniki sprzedaży – mówi Katarzyna Ciemińska, Dyrektor Centrum Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.
W 2019 r. Designer Outlet Warszawa odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 10,3%, Designer Outlet Gdańsk 8,6%, a Designer Outlet Sosnowiec 2,7%. To szczególnie dobre wyniki, biorąc pod uwagę fakt, że od stycznia 2019 r., poza kilkoma wyjątkami, sklepy mogły być otwarte tylko w ostatnią niedzielę miesiąca. Oznaczało to aż o 14 mniej dni handlowych niż w roku poprzednim.
20 nowych najemców, bogata oferta marek premium i komfort zakupów
Centra Designer Outlet są bardzo popularne wśród klientów m.in. dzięki dużej ofercie marek premium. Dostępność wysokiej jakości artykułów znanych na całym świecie firm modowych oraz możliwość nabycia ich w cenach o co najmniej 30% niższych niż w sklepach regularnych sprawia, że outlety są atrakcyjnym miejscem zakupowym.
- Do osiągnięcia tak dobrych wyników w minionym roku przyczyniły się bez wątpienia otwarcia nowych sklepów. Najwięcej, bo aż 10 było ich w Designer Outlet Sosnowiec. Do grona najemców dołączyły m.in. Smyk, Sizeer, Outhorn, Paris Optique czy Change Lingerie. Gdańskie centrum zyskało m.in. takie marki, jak Tchibo, Alpine Pro czy Unisono, a w Piasecznie pojawiły się sklepy Geox, Sizeer oraz Wittchen Travel. W 2020 r. planujemy nawiązanie współpracy z kolejnymi markami i mamy nadzieję, że nowe propozycje przypadną do gustu klientom w tak dużym stopniu, jak dotychczasowe – dodaje Dariusz Obołończyk, Dyrektor Designer Outlet Sosnowiec, ROS Retail Outlet Shopping.
W 2020 r. centra Designer Outlet mają szansę osiągnąć równie dobre wyniki finansowe. Pomimo kolejnych zaostrzeń w związku z zakazem handlu w niedziele, ten rok może należeć właśnie do outletów. Obserwowany od początku roku wzrost cen spowoduje, że konsumenci będą szukali oszczędności. Na popularności jeszcze bardziej będą więc zyskiwały duże akcje promocyjne, ale także oferta outletowa.
Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.
ROS RETAIL OUTLET SHOPPING
ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie.
Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów. Założony w 2011, będący jedną z najmłodszych firm działających w branży, ROS wyrobił sobie renomę wśród 10 największych operatorów outletów w Europie.
ROS Retail Outlet Shopping obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający.
Portfolio ROS Retail Outlet Shopping sięga 7 europejskich krajów i obejmuje: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Brugnato 5Terre Outlet Village, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Galleria Parma i przyszłe inwestycje w Europie. Więcej informacji na www.ros-management.com

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.