#BCCNAWYBORY - KAMPANIA BCC

OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl
Przedsiębiorcy stanowią aż 14% elektoratu (2,5 mln osób). To silny głos, który może mieć decydujący wpływ na wynik październikowych wyborów.
Jestem przedsiębiorcą. Chcę decydować. Mój głos się liczy. Idę na wybory! - pod tymi hasłami Business Centre Club wdraża oddolną kampanię #BCCnaWybory zachęcającą przedsiębiorców do aktywnego udziału w zbliżających się wyborach parlamentarnych.
Kampania #BCCnaWybory ma na celu zachęcenie przedsiębiorców do głosowania w wyborach, a także zwrócenie uwagi na to – jak istotne jest włączenie przedstawicieli biznesu do dyskusji o sytuacji gospodarczej kraju. Najnowsze działania w ramach kampanii prowadzone są w mediach społecznościowych. Twarzami kampanii są eksperci BCC i przedsiębiorcy.
W czasie przewodnictwa w Radzie Dialogu Społecznego eksperci BCC wielokrotnie podkreślali, że w politycznym dialogu często marginalizowany głos strony społecznej jest wciąż za słaby.
W ramach kampanii #BCCnaWybory BCC podejmuje działania mające na celu realną poprawę sytuacji polskich przedsiębiorców. Wśród podjętych aktywności znalazły się między innymi: raport BCC dla Gospodarki. Diagnoza i Rekomendacje a także cykl spotkań przedwyborczych - Rozmowy o Gospodarce - z przedstawicielami wszystkich najważniejszych partii politycznych. Spotkania mający na celu merytoryczną dyskusję na temat najistotniejszych z punktu widzenia przedsiębiorców propozycji ugrupowań startujących w październikowych wyborach.
Zmiany w składkach ZUS, likwidacja składki zdrowotnej, zmiany stawek VAT dla niektórych branż, uproszczenie systemu podatkowego i ochrona firm rodzinnych - to tylko niektóre z tych propozycji. O tym czy i które obietnice Prawa i Sprawiedliwości, Koalicji Obywatelskiej, Trzeciej Drogi, Lewicy, Konfederacji czy Samorządowców zostaną wdrożone mogą zadecydować między innymi polscy przedsiębiorcy.
Warto przypomnieć o wcześniejszych działaniach BCC kierowanych do przedstawicieli władz w tym o zainicjowanej wiosną br wraz z Federacją Przedsiębiorców Polskich i Krajową Izbą Gospodarczą kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca oraz Dekalogu Przedsiębiorcy (10 postulatów, mających poprawić warunki prowadzenia działalności gospodarczej). Najnowsza kampanii #BCCnaWybory skierowana jest do przedsiębiorców.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.