#BCCNAWYBORY - KAMPANIA BCC

OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl
Przedsiębiorcy stanowią aż 14% elektoratu (2,5 mln osób). To silny głos, który może mieć decydujący wpływ na wynik październikowych wyborów.
Jestem przedsiębiorcą. Chcę decydować. Mój głos się liczy. Idę na wybory! - pod tymi hasłami Business Centre Club wdraża oddolną kampanię #BCCnaWybory zachęcającą przedsiębiorców do aktywnego udziału w zbliżających się wyborach parlamentarnych.
Kampania #BCCnaWybory ma na celu zachęcenie przedsiębiorców do głosowania w wyborach, a także zwrócenie uwagi na to – jak istotne jest włączenie przedstawicieli biznesu do dyskusji o sytuacji gospodarczej kraju. Najnowsze działania w ramach kampanii prowadzone są w mediach społecznościowych. Twarzami kampanii są eksperci BCC i przedsiębiorcy.
W czasie przewodnictwa w Radzie Dialogu Społecznego eksperci BCC wielokrotnie podkreślali, że w politycznym dialogu często marginalizowany głos strony społecznej jest wciąż za słaby.
W ramach kampanii #BCCnaWybory BCC podejmuje działania mające na celu realną poprawę sytuacji polskich przedsiębiorców. Wśród podjętych aktywności znalazły się między innymi: raport BCC dla Gospodarki. Diagnoza i Rekomendacje a także cykl spotkań przedwyborczych - Rozmowy o Gospodarce - z przedstawicielami wszystkich najważniejszych partii politycznych. Spotkania mający na celu merytoryczną dyskusję na temat najistotniejszych z punktu widzenia przedsiębiorców propozycji ugrupowań startujących w październikowych wyborach.
Zmiany w składkach ZUS, likwidacja składki zdrowotnej, zmiany stawek VAT dla niektórych branż, uproszczenie systemu podatkowego i ochrona firm rodzinnych - to tylko niektóre z tych propozycji. O tym czy i które obietnice Prawa i Sprawiedliwości, Koalicji Obywatelskiej, Trzeciej Drogi, Lewicy, Konfederacji czy Samorządowców zostaną wdrożone mogą zadecydować między innymi polscy przedsiębiorcy.
Warto przypomnieć o wcześniejszych działaniach BCC kierowanych do przedstawicieli władz w tym o zainicjowanej wiosną br wraz z Federacją Przedsiębiorców Polskich i Krajową Izbą Gospodarczą kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca oraz Dekalogu Przedsiębiorcy (10 postulatów, mających poprawić warunki prowadzenia działalności gospodarczej). Najnowsza kampanii #BCCnaWybory skierowana jest do przedsiębiorców.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.