BeeIN z 83%-owym wzrostem przychodów za II kwartał
BeeIN, notowana na NewConnect i obecna na 20 rynkach spółka z sektora OZE, zwiększyła w II kwartale br. wartość netto sprzedaży do 15,8 mln zł (vs 8,6 mln zł w I kwartale), co stanowi wzrost
o 83%. W I półroczu beeIN S.A. sprzedała łącznie ponad 68 tys. produktów (wobec ponad 52 tys. w I połowie 2023 r.), uzyskując 24 mln zł przychodów netto ze sprzedaży.
W II kwartale spółka istotnie zwiększyła liczbę sprzedawanych produktów, która przekroczyła 46 tys. (vs ponad 22 tys. produktów sprzedanych w I kwartale). W okresie od kwietnia do czerwca 2024 r. beeIN S.A. odnotowała wzrost wolumenu sprzedaży paneli fotowoltaicznych sięgający 42 tys. (wobec 31 tys. w analogicznym okresie ub. r.). Uzyskanie tego wyniku dowodzi słuszności przyjęcia modelu multidystrybutora, dzięki któremu spółka może oferować w konkurencyjnych cenach produkty adresowane do właścicieli farm solarnych.
- Wraz z początkiem 2024 r. w strukturze przychodowej beeIN pojawiły się magazyny energii, których sprzedaż sukcesywnie rośnie. Niedawno rozszerzyliśmy ofertę o urządzenia od renomowanych producentów – CFE, Deye, Dyness i Kehua, ponieważ spodziewamy się dalszych wzrostów sprzedaży po uruchomieniu naboru do programu „Mój Prąd 6.0”. Jeszcze większe oczekiwania wiążemy jednak ze sprzedażą zestawów dedykowanych beneficjentom „Czystego Powietrza”, których sprzedaż potroiła się w II kw. – mówi Michał Sochacki, CEO beeIN.
Zestawy złożone z pompy ciepła lub pieca na pellet i komponentów pojawiły się w ofercie spółki w 2024 r. Od początku budziły duże zainteresowanie u klientów biznesowych, planujących realizację inwestycji przy udziale dofinansowań z programu „Czyste Powietrze”. Po zanotowaniu dynamicznego wzrostu sprzedaży zestawów w II kwartale, spółka planuje rozszerzenie sprzedaży produktów z tej kategorii także na inne sieci.
- Bardzo duży potencjał widzimy również w produkowanych przez nas zbiornikach buforowych ze stali nierdzewnej oraz zbiornikach CWU, które sprzedajemy w zestawach. Czynnikiem stymulującym ich sprzedaż są dofinansowania z rządowych programow - nasi klienci mogą je uzyskać, ponieważ zbiorniki z logo beeIN spełniają wymogi magazynów ciepła – dodaje Michał Sochacki.
Zestawy dla beneficjentów „Czystego Powietrza” i „Mojego Prądu 6.0.” zawierają zbiorniki buforowe o pojemności 100 l oraz 200-litrowe zbiorniki CWU z wężownicą o długości 3,1 m2 i 300-litrowe zbiorniki CWU z wężownicą o długości 4,7 m2. W skład zestawów wchodzą także grzałki z termostatem i anodą magnezową. Spółka beeIN zaobserwowała skokowy wzrost sprzedaży tej kategorii produktów w drugim kwartale 2024 r. i spodziewa się dalszych wzrostów wraz z otwarciem naboru do 6. edycji „Mojego Prądu”.
- Liczymy na wzrost zainteresowania naszymi produktami w kolejnym kwartale ze względu na planowany start opóźnionej edycji rządowego programu dofinansowań. Jednocześnie, zgodnie z naszą strategią równocześnie stawiamy na ekspansję międzynarodową, sukcesywnie dywersyfikując sprzedaż. Z satysfakcją odnotowujemy fakt, że w drugim kwartale ponownie zwiększyliśmy udział przychodów uzyskiwanych z rynków zagranicznych do 41% i zamierzamy kontynuować ten kierunek – podsumowuje Michał Sochacki, Prezes beeIN.
O firmie:
BeeIN jest multidystrybutorem, producentem pomp ciepła beeIN PRO oraz własnego brandu zbiorników na ciepłą wodę i bezpośrednim, certyfikowanym przedstawicielem wiodących światowych producentów komponentów OZE. Firma dystrybuuje produkty renomowanych globalnych producentów paneli fotowoltaicznych, m.in. LEAPTON Solar, JINKO, TRINA, DAH Solar, ZNShine Solar, PHONO SOLAR, ULICA SOLAR. Rozwija także własny sklep internetowy: www.beeIN.pl oraz marketplace: www.OutletOZE.pl. Spółka świadczy również usługi montażu, monitoringu oraz serwisu pomp ciepła pod własną marką beeIN PRO oraz zajmuje się dystrybucją produktów uznanych producentów tj. SPRSUN, DAIKIN czy AIWA. Od maja 2023 r. beeIN S.A. pracuje wraz z zespołem naukowców z Politechniki Warszawskiej nad stworzeniem innowacyjnej pompy ciepła o zwiększonej wydajności i bezpieczeństwie oraz obniżonej energochłonności i zredukowanym wpływie na środowisko naturalne. Docelowo spółka planuje wprowadzić na rynek własną markę pomp ciepła nowej generacji, z ktorych pierwsza linia produktowa odpowie na potrzeby klientów detalicznych, a druga
– przedstawicieli przemysłu. BeeIN sukcesywnie rozwija się także w obiecującym obszarze magazynowania energii, m.in. jako generalny dystrbutor CF Energy - wiodącego producenta magazynów energii. Notowaną na rynku NewConnect spółkę wyróżnia strategia bazująca na zdywersyfikowanych filarach biznesu i na urządzeniach oraz komponentach wyróżniających się na rynku najwyższą jakością i wieloletnią gwarancją. Dalsze perspektywy rozwoju firmy skupiają się m.in. wokół rosnącego rynku magazynów energii oraz działań zmierzających ku sukcesywnej ekspansji zagranicznej.
Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.