Komunikaty PR

#BezpieczniNaDrodze. GLS Poland pomaga i edukuje

2022-05-27  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Już prawie 2000 kierowców jeżdżących pod znakiem GLS Poland doskonaliło swoje umiejętności prowadzenia pojazdów na profesjonalnych torach szkoleniowych w całej Polsce. GLS Poland doposażył też vany dostawcze tak, by manewrowanie nimi było łatwiejsze i bezpieczniejsze. Teraz startuje z szerszą akcją na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W ten sposób firma wesprze Fundację Pomocy Ofiarom Wypadków Drogowych AMBER. To ważne: każdy może się zaangażować
i pomóc!

Dlaczego GLS Poland zdecydował się zorganizować szkolenia dla kurierów? Celem było doskonalenie jazdy na zwykłych drogach, w różnych warunkach. Kurierzy powinni mieć jak najwyższe umiejętności, by sobie radzić w każdych okolicznościach. Statystycznie znacznie częściej mają przecież do czynienia z trudnymi warunkami i długimi trasami.

Szlifowali zakręty, jazdę eko i defensywną

W zakres szkoleń wchodziła m.in. nauka poprawnego pokonywania zakrętów, w tym praca gazem i hamulcem, dobór odpowiedniego biegu oraz wybieranie optymalnego toru jazdy. Do tego ćwiczenia na dużej płycie poślizgowej czy nauka hamowania z ominięciem przeszkody. Bardzo ważnym elementem – biorąc pod uwagę czas i charakter pracy kurierów – była też nauka jazdy defensywnej, czyli reagowania na zmieniające się warunki na drodze, w tym związane z aurą, stanem nawierzchni, natężeniem ruchu czy zachowaniem innych uczestników ruchu.

Jesteśmy firmą kurierską, a więc bezpośrednio związaną z transportem drogowym. Dlatego bezpieczeństwo na drodze ma dla nas znaczenie nadrzędne. Doskonalenie jazdy w ramach takich szkoleń daje bezcenne doświadczenia. W symulowanych warunkach można sprawdzić, jak zachowuje się auto w różnych sytuacjach i szlifować swoje umiejętności – mówi Monika Przygońska, health & safety manager GLS Poland. Jak dodaje, kurierzy przeszli również intensywny kurs udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej: – Dzięki temu potrafią zabezpieczyć miejsce wypadku, sprawnie ocenić stan poszkodowanego, a w razie potrzeby przeprowadzić reanimację.

Kurierzy ćwiczyli też ekojazdę. Zagadnienia dotyczyły przede wszystkim tego, jak ograniczyć koszty eksploatacji samochodu bez obniżania efektywności transportu.

Manewry też mają znaczenie

Jazda kurierska oznacza częste przystanki i względnie dużo manewrów związanych z parkowaniem. Należy do nich cofanie, często w zatłoczonych miejscach, gdzie znajduje się dużo innych samochodów lub porusza się sporo pieszych. Konstrukcja dostawczych vanów sprawy nie ułatwia, ponieważ pole widzenia za pomocą lusterek bocznych jest w nich zawężone. Kierowca samochodu osobowego ma pod tym względem nieporównywalnie większy komfort (a i tak trzeba przecież bardzo uważać).

Zdecydowaliśmy się doposażyć samochody kurierskie jeżdżące w naszych barwach w sprzęt ułatwiający w pełni bezpieczne wykonywanie takich manewrów – podkreśla Monika Przygońska.

Firma kurierska dofinansowała instalację w pojazdach (należących do jej partnerów transportowych) pełnego zestawu, składającego się z kamery, wyświetlacza i czujników. Łącznie zamontowano 1777 kamer i 1568 czujników.

Weź udział w akcji

Teraz GLS startuje z akcją #BezpieczniNaDrodze. Jest adresowana do wszystkich kierowców. Cel: promowanie dobrych nawyków i bezpiecznych zasad w ruchu drogowym oraz pomoc ofiarom wypadków drogowych. Przez kilka tygodni GLS będzie publikował w swoich mediach społecznościowych praktyczne wskazówki dla kierowców i zachęcał do udostępniania postów z hashtagami #BezpieczniNaDrodze i #GLSPoland. Gdy internauci zbiorą 1000 takich udostępnień, firma przekaże 10 000 zł na rzecz fundacji AMBER.

Zachęcamy do bezpiecznej jazdy wszystkich kierowców, nie tylko zawodowych. Warto promować dobre nawyki za kierownicą. To ważne dla wszystkich uczestników ruchu, również dla rowerzystów czy pieszych. Równocześnie, poprzez akcję, wspieramy osoby poszkodowane w wypadkach – podkreśla Monika Przygońska.

W kampanii Bezpieczni na drodze udział może wziąć każdy. Jak to zrobić?

  • Wejdź na fanpage GLS Poland na Facebooku lub Instagramie i odszukaj post akcji, który znajduje się na samej górze. Udostępnij na swoim profilu post akcji z hashtagami #BezpieczniNaDrodze oraz #GLSPoland.
  • Hashtagi są ważne dlatego, że liczba postów ma tu kluczowe znaczenie.
  • 1000 takich postów/ udostępnień oznacza, że GLS przekazuje 10 000 zł na rzecz Fundacji Pomocy Ofiarom Wypadków Drogowych AMBER.

 

Akcja trwa do 19 czerwca 2022 r.

Szczegóły można znaleźć na stronie WWW GLS Poland w zakładce Aktualności
i w mediach społecznościowych GLS Poland.

O Grupie GLS

Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom w ponad 40 krajach wysokiej jakości usługi. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian

Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.