Booste: finansowanie na miarę nowoczesnego e-commerce
Na europejskiej scenie fintechowej pojawił się nowy gracz: Booste, startup oferujący revenue-based financing, tj. nowoczesne finansowanie oparte na przyszłych przychodach klienta.
Booste kieruje swoją ofertę do biznesów e-commerce, w tym małych i średnich firm, których właściciele cenią sobie niezależność i pełną kontrolę nad przepływami finansowymi. Pozyskany kapitał może być przeznaczony na rozwój i skalowanie biznesu poprzez finansowanie kampanii internetowych (m.in. reklam w Google i na Facebooku), a także działalności agencji marketingowych.
Produkt opracowany przez Booste jest przyjazną, opartą na zaawansowanej technologii alternatywą dla oferty banków i innych podmiotów tradycyjnie dostarczających kapitał na działalność biznesową. Proces pozyskiwania środków to minimum kłopotu i maksimum elastyczności: Booste nie wymaga przedstawiania gwarancji lub zabezpieczeń osobistych ani poszerzania struktury właścicielskiej o zewnętrznych inwestorów, oferuje za to możliwość samodzielnego określenia warunków zwrotu, w tym częstotliwości, wysokości i formy. W zamian pobiera jedną, stałą opłatę w wysokości 6% udostępnionych środków. Całość finansowania spłacana jest w tempie ustalonym z klientem, który decyduje jaka część przychodów przeznaczana będzie na spłatę.
- Finansujemy wzrost zarówno młodych, jak i dojrzałych spółek, w tym również bez historii kredytowej lub z gwałtownie zmieniającymi się potrzebami finansowymi, na przykład w fazie szybkiego wzrostu. Nasz model sprawdza się także w przypadku biznesów sezonowych lub podatnych na wpływ kryzysów gospodarczych: wysokość spłat dopasowuje się do przychodów. - mówi Jakub Pietraszek, współzałożyciel i CEO Booste. - Chcemy wspierać zwłaszcza mniejsze firmy działające na mocno konkurencyjnym rynku zakupów online, pozwalając ich właścicielom skupić się na tym co najważniejsze: rozwijaniu biznesu.
Twórcy Booste dużą wagę przykładają też do wygody korzystania z produktu, szybkości procesu i bezpieczeństwa powierzonych danych. Narzędzie jest zintegrowane z najpopularniejszymi globalnymi platformami wykorzystywanymi przez biznesy e-commerce (Google, Facebook, Shopify, WooCommerce, PrestaShop, Stripe). Fintech stawia także na integracje z rozwiązaniami lokalnymi: na rynku polskim obsługuje już platformy Shoper oraz eSklep (home.pl), wkrótce na tej liście znajdzie się również Shoplo.
- Dzięki takiemu podejściu nasz klient może otrzymać ofertę już w 24 godziny, a sam kapitał już w ciągu 24-48 godzin. Pracujemy nad budową modelu scoringowego opartego na sztucznej inteligencji, który ten proces jeszcze przyspieszy. Złożenie aplikacji o finansowanie trwa mniej niż 5 minut. Będziemy wprowadzać nowe, wygodne dla klientów sposoby spłaty i rozszerzać ekosystem integracji z platformami sklepowymi. Szybkość i dobre doświadczenie użytkowników są dla nas priorytetem. - mówi Michael Kacprzak, drugi z co-founderów oraz CPO w fintechu.
Założyciele Booste to doświadczeni menedżerowie z międzynarodowym doświadczeniem. Jakub Pietraszek pełnił m.in. funkcję Dyrektora Generalnego Uber Eats oraz CEO w startupie Elab, ma też wieloletnie doświadczenie w firmach doradczych EY, Deloitte i KPMG. Michael Kacprzak to product manager i konsultant w zakresie dostarczania rozwiązań cyfrowych. Pracował m.in. z twórcami berlińskiej aplikacji do nauki języków Babbel i startupem Tidio oraz był współtwórcą platformy SaaS dla dietetyków - TiqDiet.
Booste powstało w ekosystemie venture buildingowym funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który wspiera spółkę operacyjnie i strategicznie od momentu jej założenia. Startup zgromadził na starcie łącznie 2 mln zł finansowania, z czego część pochodzi od prywatnego inwestora.
- Widzimy olbrzymi potencjał rozwoju spółki na rynkach międzynarodowych. Model revenue-based financing zyskuje na popularności i już wkrótce ma szansę stać się jednym z preferowanych sposobów pozyskiwania kapitału przez biznesy e-commerce. Rozwijane funkcjonalności, elastyczność narzędzia i wygoda użytkowania sprawiają, że Booste może stać się jednym z liderów tego rynku. - mówi Michał Wrzołek, senior investment director w Tar Heel Capital Pathfinder, od początku wspierający rozwój Booste.
Fintech jest już w trakcie pozyskiwania kolejnej rundy finansowania i planuje utrzymać szybkie tempo rozwoju: na początku roku wystartował na rynku polskim, a w kolejnych miesiącach rozpocznie pozyskiwanie klientów na innych rynkach europejskich.
Więcej informacji: https://booste.com

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.