Bravoauto - nowa marka na rynku samochodów używanych
Stan techniczny samochodu potwierdzony certyfikatem, darmowa gwarancja na 2 lata, prawo zwrotu i szybkie finansowanie. Oczywistość? Na rynku sprzedaży samochodów używanych niekoniecznie. Ale to ma się zmienić. W czerwcu ruszył nowy koncept sprzedaży i odkupu aut używanych, stworzony przez Inchcape Polska – Bravoauto. Pierwsza lokalizacja powstała w Poznaniu.
Bravoauto to nowy brand na polskim rynku stworzony przez Inchcape Polska – działającego w Polsce od 18 lat autoryzowanego dealera marek BMW, BMW Motorrad i MINI. Nowa sieć sprzedaży samochodów używanych wszystkich marek to odpowiedź firmy na zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej oraz rosnący potencjał rynku wtórnego w Polsce.
– Analizy branżowe wyraźnie wskazują, że w najbliższych latach w Polsce rynek samochodów używanych jeszcze mocniej zyska na wartości. Jesteśmy silną, międzynarodową organizacją i w zmianach rynkowych szukamy potencjału do rozwoju kolejnych obszarów firmy. Tak jest z naszym nowym brandem – Bravoauto – mówi Witold Wcisło, Prezes Zarządu Inchcape Polska.
Pod szyldem Bravoauto dealer zaoferuje samochody wszystkich dostępnych marek, a głównym kryterium doboru aut do portfolio będzie jakość. W ofercie znajdą się pojazdy z historią do 5-7 lat, każdy z nich otrzyma certyfikat potwierdzający stan techniczny. Klienci zyskają również 24-miesięczną gwarancję na pojazdy, a także nowość na rynku – możliwość zwrotu samochodu w ciągu 14 dni.
– Z rynkiem sprzedaży samochodów używanych związanych jest wiele mitów, a Klienci mają małe zaufanie do sprzedawców. Wprowadzając nową markę oraz nowy standard sprzedaży pojazdów z rynku wtórnego, chcemy to zmienić – podkreśla Witold Wcisło.
To, co autoryzowani dealerzy mogą zaoferować rynkowi, to między innymi doświadczenie profesjonalnych doradców, czy zaplecze serwisowe. Ale przede wszystkim pewność, że można kupić samochód w sposób bezpieczny, ze szczegółowo sprawdzoną historią pod względem technicznym, z gwarancją i możliwością zwrotu pojazdu. Klienci mogą ponadto wybierać spośród wielu form finansowania, w tym z opcji pozostawienia samochodu w rozliczeniu.
Na stałe w ofercie Bravoauto dostępnych będzie ok. 500 sprawdzonych, gotowych do odbioru w jeden dzień pojazdów. Jednym ze sposobów na ich pozyskanie ma być odkup samochodów z rynku.
W ubiegłym roku dealer w swoich trzech lokalizacjach sprzedał niemal 1800 samochodów. W tym roku, poszerzając sieć sprzedaży i otwierając się na sprzedaż pojazdów kolejnych marek, planuje wzrost w tym sektorze o ok. 100 procent.
Do 2027 roku Inchcape Polska chce dostarczać na rynek już 12 tys. aut i zbudować pozycję lidera sprzedaży samochodów używanych w segmencie dealerskim w Polsce.
Pierwszy obiekt Bravoauto powstał w Poznaniu, gdzie Inchcape obecny jest już od 5 lat. Docelowo Bravoauto swoim zasięgiem obejmie wszystkie rynki lokalne, gdzie działa firma, a plany dotyczące kolejnych lokalizacji są rozwijane.
– Wraz z ekspansją planujemy kolejne lokalizacje, także poza obecnie kluczowe dla nas rynki. O tym, gdzie będą powstawać, zadecyduje zapotrzebowanie. Nowe inwestycje to nie tylko lokalizacje, ale także nowi pracownicy. W związku z rozwojem Bravoauto planujemy zwiększać również zatrudnienie. Już w ciągu ostatniego roku podwoiliśmy nasz zespół odpowiedzialny za pojazdy używane – mówi Łukasz Mieloch, Dyrektor Samochodów Używanych, Inchcape Polska.
Inchcape Polska jest częścią Grupy Inchcape, która jest największym niezależnym dystrybutorem w branży motoryzacyjnej na świecie i z sukcesami funkcjonuje w ponad 40 krajach. Projekt Bravoauto będzie uruchamiany na wszystkich rynkach, na których działa Grupa Inchcape.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.