Komunikaty PR

Budżet z przedłużonym terminem ważności

2020-12-01  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Tegoroczne budżety marketingowe w większości firm zmieniały się jak w kalejdoskopie. Ambitne plany na początku roku, później pandemia i wstrzymanie jakichkolwiek działań. Po oswojeniu sytuacji powolny powrót do nowej normalności. Uzasadniona ostrożność w inwestowaniu w działania reklamowe czy akcje wsparcia sprzedaży sprawiła, że część z firm w ostatniej chwili podjęła decyzję o odmrożeniu budżetów. Co zrobić z zaoszczędzonymi pieniędzmi, które mogą przepaść wraz z nadejściem stycznia?

Ostatni miesiąc roku to czas dla działów marketingu i sprzedaży, by wykorzystać posiadany lub odmrożony w ostatniej chwili budżet. W obliczu tak niepewnej sytuacji trudno było to lepiej zaplanować. Dlatego czyszcząc budżet warto postawić na inwestycje, które nie tylko go zabezpieczą, ale również przedłużą i dadzą szansę na jego elastyczne wykorzystanie w kolejnym roku, a także przyniosą dodatkowe oszczędności.

Cała naprzód

Wygląda na to, że po okresie ograniczania wydatków sytuacja powoli się stabilizuje. Firmy, nie tylko te duże, widzą potencjał działań wsparcia sprzedaży w obecnych okolicznościach rynkowych. Wiedzą, że przyjmując postawę ofensywną, kiedy inni chowają głowę w piasek, mają szansę zyskać przewagę rynkową. Należy przy tym działać rozważnie, a każdą wydaną w kryzysie złotówkę traktować jako inwestycję w przyszłość firmy. Warto postawić na efektywne rozwiązania, które będą miały wpływ na wyniki sprzedaży w kolejnych miesiącach.

Po tygodniach niepewności i ograniczaniu wydatków na marketing firmy inwestują w projekty wsparcia sprzedaży, które pomagają im wrócić na ścieżkę wzrostu i zażegnać skutki kryzysu. Warto przede wszystkim zadbać o to, aby niewykorzystane lub odmrożone w ostatniej chwili środki w budżecie przenieść na przyszły rok. Dobrym rozwiązaniem są karty przedpłacone, kupony premiowe i cyfrowe eVouchery, które można wykorzystać jako nagrody w programach lojalnościowych, programach wsparcia sprzedaży czy upominki dla kontrahentów oraz handlowców w dogodnym momencie nawet za kilka tygodni czy miesięcy” – powiedziała Justyna Klimuk, Incentive Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Nagrody gwarantowane

Kiedy wiadomo już, że wykorzystanie budżetu w bieżącym roku nie jest możliwe, najważniejsze staje się przedłużenie terminu ważności środków w taki sposób, który umożliwi też swobodne dysponowanie nimi w kolejnych miesiącach. Przy tak wymagających oczekiwaniach lepiej postawić na pewne i sprawdzone rozwiązania, które są łatwe w dystrybucji oraz nie wymagają magazynowania. Taką opcją jest przedpłacona Karta Premiowa, która może być wykorzystana w kolejnych miesiącach w dowolnych akcjach wsparcia sprzedaży zarówno krótko, jak i długo terminowych takich jak loteria, konkurs, sprzedaż premiowa „buy & get” czy program lojalnościowy. Dzięki wielokrotnym doładowaniom minimalizujemy koszty logistyczne nagród. Karty nie wymagają dużej przestrzeni magazynowej, a sam zakup zwolniony jest z podatku VAT – to oznacza oszczędność na poziomie 23%! Poza tym to rozwiązanie szczególnie cenione przez uczestników akcji wsparcia sprzedaży, czyli konsumentów, klientów, partnerów czy własne siły handlowe za swobodę wyboru finalnej nagrody. Ponadto ma funkcję bezpiecznych płatności zbliżeniowych, w tym do 100 złotych bez PIN-u oraz możliwość dokonywania płatności mobilnych telefonem za pomocą Google Pay. Niezawodne w programach wsparcia sprzedaży są również Kupony Premiowe, które zna każdy. Akceptowane są w ponad 50 tys. punktów w całej Polsce, w tym przez sklepy spożywcze, drogerie i stacje benzynowe, które pozostają otwarte nawet wtedy, gdy podczas wzrostu zachorowań zamyka się sklepy z innym asortymentem. Zakupione dziś kupony będą ważne aż do 30.06.2022 r. i podobnie jak karty zwolnione są z podatku VAT.

Wirtualne nagrody – realne korzyści

W przypadku akcji marketingowych wymagających natychmiastowego nagradzania lub kierowanych do rozproszonej grupy odbiorców doskonale sprawdzają się eVouchery i Wirtualna Karta Premiowa. Dzięki swojej cyfrowej formie umożliwiają szybkie, bezproblemowe przekazanie nagród nawet bardzo licznej grupie odbiorców, bez angażowania pośredników i bez potrzeby produkowania, pakowania, magazynowania, fizycznej wysyłki oraz związanych z tym dodatkowych wydatków. eVoucher to przekazywany drogą elektroniczną emailem lub smsem kod o określonej wartości, który można zrealizować w wybranej sieci sklepów np.: Biedronka, Żabka, Zalando, Allegro, Empik czy RTV Euro AGD także online, a więc bez wychodzenia z domu. Różnorodność eVoucherów Sodexo pod kątem dostępnych kategorii, marek czy nominałów gwarantuje dopasowanie nagrody do potrzeb każdego biznesu, akcji i odbiorców. Natomiast Wirtualna Karta Premiowa jest cyfrowym odpowiednikiem klasycznej karty wydanej na platformie Mastercard. Ma wszystkie cechy tradycyjnej karty płatniczej, czyli numer, datę ważności, jak i kod CVC. Można ją dodać do portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay, jest akceptowana w sklepach stacjonarnych oraz Internecie, umożliwia też wypłaty z bankomatów.

Skuteczny sposób na zabezpieczenie nadwyżki w budżecie marketingowym czy sprzedażowym powinien zakładać możliwość skorzystania z niej w nadchodzących miesiącach. Ważną kwestią jest również bezpieczeństwo związane z logistyką i magazynowaniem. Nagrody Sodexo pozwalają nie tylko zrealizować powyższe założenia, ale też odetchnąć z ulgą, ponieważ można je zamówić nawet w ostatniej chwili, a czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 72 godziny.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.