Komunikaty PR

Cargill inwestuje w startup Bflike oferujący roślinne alternatywy mięsa i ryb

2021-05-04  |  01:00
Biuro prasowe

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów produktami pochodzenia roślinnego, będące alternatywami produktów mięsnych, firma Cargill inwestuje w Bflike – startup, który ma szansę stać się liderem nowych technologii w szybko rozwijającej się kategorii alternatyw dla mięsa i ryb.

Szacuje się, że globalne spożycie białka prawie podwoi się do 2050 r. Białko pochodzenia roślinnego, jako uzupełnienie białka zwierzęcego, pomoże zaspokoić rosnące potrzeby konsumentów w ramach zbilansowanej diety — powiedział Belgin Köse z firmy Cargill. — To kolejny sposób, w jaki Cargill rozwija alternatywy roślinne, które wzbogacają dietę konsumentów.

Kluczem do sukcesu Bflike są przełomowe technologie tworzenia alternatywnych produktów mięsnych i rybnych pochodzenia roślinnego. Zostały stworzone tak, by były praktycznie nie do odróżnienia od ich odpowiedników pochodzenia zwierzęcego, o podobnym wyglądzie (zarówno surowym, jak i po ugotowaniu), teksturze, smaku i wydajności gotowania. Bflike będzie udzielać licencji na swoją technologię producentom żywności i sprzedawcom detalicznym, wspierając w komercjalizacji ich własnych alternatywnych produktów mięsnych i rybnych. Co równie ważne, współpraca dwóch firm umożliwi klientom płynne przejście od etapu pilotażowego do komercjalizacji i umożliwi szybkie skalowanie przy wsparciu firmy Cargill.

Inwestycja firmy Cargill w Bflike jest realizowana w ramach spółki joint venture z Blue Ocean Xlerator NV (BOX), holenderskim prywatnym inkubatorem/akceleratorem zajmującym się zrównoważonymi innowacjami w sektorze spożywczym. Bflike korzysta również ze wsparcia technicznego TOP BV, holenderskiego dostawcy usług w zakresie technologii żywności z siedzibą w Wageningen Food Valley i spółki zależnej BOX.

BOX i TOP spędzili lata na opracowywaniu szeregu rozwiązań wzbogacania diety. Dzięki temu, producenci i sprzedawcy detaliczni mogą oferować niedrogie alternatywy dla mięsa i ryb, które naprawdę odzwierciedlają sensoryczne doświadczenia tradycyjnych produktów pochodzenia zwierzęcego powiedział Koos van Haasteren, dyrektor generalny Bflike. Teraz razem z firmą Cargill, w roli rozwojowego partnera, możemy oferować odżywcze produkty nowej generacji, które będą rewolucjonizować rynek roślinny.

O Bflike

Bflike to start-up z siedzibą i zakładami produkcyjnymi w Food Valley w Holandii. Wraz ze swoimi partnerami Bflike chce wpisywać się w gusta konsumentów w zakresie odpowiedników mięsa i ryb. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.bflike.nl

O firmie Cargill

155 000 pracowników firmy Cargill w 70 krajach nieustannie pracuje, aby osiągać cel, jakim jest żywienie świata w bezpieczny, odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Każdego dnia łączymy rolników z rynkami, a klientom dostarczamy żywność, której potrzebują. Od 155 lat wykorzystujemy wiedzę, doświadczenie i nowe technologie, by być zaufanym partnerem dla klientów z branży spożywczej, rolnej, finansowej i przemysłowej w ponad 125 krajach. Wspólnie budujemy silniejszą, zrównoważoną przyszłość. Więcej informacji można znaleźć na stronie Cargill.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.