Komunikaty PR

Cargill inwestuje w startup Bflike oferujący roślinne alternatywy mięsa i ryb

2021-05-04  |  01:00
Biuro prasowe

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów produktami pochodzenia roślinnego, będące alternatywami produktów mięsnych, firma Cargill inwestuje w Bflike – startup, który ma szansę stać się liderem nowych technologii w szybko rozwijającej się kategorii alternatyw dla mięsa i ryb.

Szacuje się, że globalne spożycie białka prawie podwoi się do 2050 r. Białko pochodzenia roślinnego, jako uzupełnienie białka zwierzęcego, pomoże zaspokoić rosnące potrzeby konsumentów w ramach zbilansowanej diety — powiedział Belgin Köse z firmy Cargill. — To kolejny sposób, w jaki Cargill rozwija alternatywy roślinne, które wzbogacają dietę konsumentów.

Kluczem do sukcesu Bflike są przełomowe technologie tworzenia alternatywnych produktów mięsnych i rybnych pochodzenia roślinnego. Zostały stworzone tak, by były praktycznie nie do odróżnienia od ich odpowiedników pochodzenia zwierzęcego, o podobnym wyglądzie (zarówno surowym, jak i po ugotowaniu), teksturze, smaku i wydajności gotowania. Bflike będzie udzielać licencji na swoją technologię producentom żywności i sprzedawcom detalicznym, wspierając w komercjalizacji ich własnych alternatywnych produktów mięsnych i rybnych. Co równie ważne, współpraca dwóch firm umożliwi klientom płynne przejście od etapu pilotażowego do komercjalizacji i umożliwi szybkie skalowanie przy wsparciu firmy Cargill.

Inwestycja firmy Cargill w Bflike jest realizowana w ramach spółki joint venture z Blue Ocean Xlerator NV (BOX), holenderskim prywatnym inkubatorem/akceleratorem zajmującym się zrównoważonymi innowacjami w sektorze spożywczym. Bflike korzysta również ze wsparcia technicznego TOP BV, holenderskiego dostawcy usług w zakresie technologii żywności z siedzibą w Wageningen Food Valley i spółki zależnej BOX.

BOX i TOP spędzili lata na opracowywaniu szeregu rozwiązań wzbogacania diety. Dzięki temu, producenci i sprzedawcy detaliczni mogą oferować niedrogie alternatywy dla mięsa i ryb, które naprawdę odzwierciedlają sensoryczne doświadczenia tradycyjnych produktów pochodzenia zwierzęcego powiedział Koos van Haasteren, dyrektor generalny Bflike. Teraz razem z firmą Cargill, w roli rozwojowego partnera, możemy oferować odżywcze produkty nowej generacji, które będą rewolucjonizować rynek roślinny.

O Bflike

Bflike to start-up z siedzibą i zakładami produkcyjnymi w Food Valley w Holandii. Wraz ze swoimi partnerami Bflike chce wpisywać się w gusta konsumentów w zakresie odpowiedników mięsa i ryb. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.bflike.nl

O firmie Cargill

155 000 pracowników firmy Cargill w 70 krajach nieustannie pracuje, aby osiągać cel, jakim jest żywienie świata w bezpieczny, odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Każdego dnia łączymy rolników z rynkami, a klientom dostarczamy żywność, której potrzebują. Od 155 lat wykorzystujemy wiedzę, doświadczenie i nowe technologie, by być zaufanym partnerem dla klientów z branży spożywczej, rolnej, finansowej i przemysłowej w ponad 125 krajach. Wspólnie budujemy silniejszą, zrównoważoną przyszłość. Więcej informacji można znaleźć na stronie Cargill.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.