Cargilll doceniony za działania CSR przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Cargill został doceniony za działania wspierające walkę z COVID-19 od początków pandemii. Firma przeznaczyła ok. 500 tys. zł na zakup specjalistycznego sprzętu do szybkiego wykrywania koronawirusa, środków do dezynfekcji i ochrony osobistej dla szpitali oraz domów pomocy społecznej zlokalizowanych w pobliżu oddziałów firmy, a także wsparła Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.
Należący do firmy Cargill Konspol włączył się w pomoc, wysyłając gotowe do spożycia produkty m.in. do Pogotowia Ratunkowego w Nowym Sączu, Fundacji Serce dla Serc Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz szpitali w Łomży i Krynicy-Zdroju.
– Do tej pory, firma Cargill przeznaczyła ponad 35 milionów dolarów na międzynarodową pomoc w zwalczaniu COVID-19 w ramach partnerstw oraz darowizn produktów. Docenienie naszych działań to motywacja do dalszej pracy na rzecz lokalnych środowisk i globalnych inicjatyw. Naszym celem jest również żywienie świata w sposób bezpieczny i odpowiedzialny – mówi Małgorzata Babik, która jest odpowiedzialna za obszar spraw korporacyjnych w firmie Cargill.
Rekordowy raport w dobie pandemii
Raport to cykliczna publikacja przygotowywana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będąca zestawieniem działań firm w zakresie CSR. Stanowi największy w Polsce przegląd społecznie odpowiedzialnych działań biznesu. Najnowsza edycja jest rekordowa i zawiera 1958 przykładów dobrych praktyk, które podzielone zostały na 7 obszarów zgodnie z normą ISO 26000, czyli m.in. zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej, środowisko czy prawa człowieka.
– Pandemia nie tylko nie zatrzymała aktywności odpowiedzialnego biznesu, ale wzmocniła to zaangażowanie. Obserwowaliśmy wiele pozytywnych inicjatyw, które sprawiają, że rola firm w walce z pandemią jest niepodważalna – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Działania na wielką i małą skalę
Cargill od lat lokalnie i globalnie prowadzi akcje mające na celu pomoc lokalnym społecznościom, a także walkę z problemem niedożywienia. W ubiegłym roku Cargill przekazał milion dolarów na rzecz Światowego Programu Żywnościowego podwajając w ten sposób darowiznę, którą Program otrzymał od Norweskiego Komitetu Noblowskiego.
Firma wspiera również lokalne inicjatywy, takie jak akcja „Pełnowartościowy posiłek codziennie”, która na początku tego roku skierowana była do seniorów. W ramach współpracy firmy Cargill, Zakładu Aktywności Zawodowej Caritas Diecezji Siedleckiej i Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Siedlcach, seniorzy mogli liczyć na pełnowartościowy posiłek z dowozem do miejsca zamieszkania.
- Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce2020” można pobrać na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2021/04/FOB_Raport2020.pdf
Informacje o firmie Cargill
155 000 pracowników firmy Cargill w 70 krajach nieustannie pracuje, aby osiągać cel jakim jest żywienie świata w bezpieczny, odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Każdego dnia łączymy rolników z rynkami, a klientom dostarczamy żywność, której potrzebują. Od 155 lat wykorzystujemy wiedzę, doświadczenie i nowe technologie, by być zaufanym partnerem dla klientów z branży spożywczej, rolnej, finansowej i przemysłowej w ponad 125 krajach. Wspólnie budujemy silniejszą, zrównoważoną przyszłość. Więcej informacji można znaleźć na stronie Cargill.com oraz na News Center

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.