Komunikaty PR

Cargilll doceniony za działania CSR przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2021-04-27  |  01:00
Biuro prasowe

Cargill został doceniony za działania wspierające walkę z COVID-19 od początków pandemii. Firma przeznaczyła ok. 500 tys. zł na zakup specjalistycznego sprzętu do szybkiego wykrywania koronawirusa, środków do dezynfekcji i ochrony osobistej dla szpitali oraz domów pomocy społecznej zlokalizowanych w pobliżu oddziałów firmy, a także wsparła Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Należący do firmy Cargill Konspol włączył się w pomoc, wysyłając gotowe do spożycia produkty m.in. do Pogotowia Ratunkowego w Nowym Sączu, Fundacji Serce dla Serc Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz szpitali w Łomży i Krynicy-Zdroju.

Do tej pory, firma Cargill przeznaczyła ponad 35 milionów dolarów na międzynarodową pomoc w zwalczaniu COVID-19 w ramach partnerstw oraz darowizn produktów. Docenienie naszych działań to motywacja do dalszej pracy na rzecz lokalnych środowisk i globalnych inicjatyw. Naszym celem jest również żywienie świata w sposób bezpieczny i odpowiedzialny – mówi Małgorzata Babik, która jest odpowiedzialna za obszar spraw korporacyjnych w firmie Cargill.

Rekordowy raport w dobie pandemii

Raport to cykliczna publikacja przygotowywana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będąca zestawieniem działań firm w zakresie CSR. Stanowi największy w Polsce przegląd społecznie odpowiedzialnych działań biznesu. Najnowsza edycja jest rekordowa i zawiera 1958 przykładów dobrych praktyk, które podzielone zostały na 7 obszarów zgodnie z normą ISO 26000, czyli m.in. zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej, środowisko czy prawa człowieka.

– Pandemia nie tylko nie zatrzymała aktywności odpowiedzialnego biznesu, ale wzmocniła to zaangażowanie. Obserwowaliśmy wiele pozytywnych inicjatyw, które sprawiają, że rola firm w walce z pandemią jest niepodważalna – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Działania na wielką i małą skalę

Cargill od lat lokalnie i globalnie prowadzi akcje mające na celu pomoc lokalnym społecznościom, a także walkę z problemem niedożywienia. W ubiegłym roku Cargill przekazał milion dolarów na rzecz Światowego Programu Żywnościowego podwajając w ten sposób darowiznę, którą Program otrzymał od Norweskiego Komitetu Noblowskiego.

Firma wspiera również lokalne inicjatywy, takie jak akcja „Pełnowartościowy posiłek codziennie”, która na początku tego roku skierowana była do seniorów. W ramach współpracy firmy Cargill, Zakładu Aktywności Zawodowej Caritas Diecezji Siedleckiej i Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Siedlcach, seniorzy mogli liczyć na pełnowartościowy posiłek z dowozem do miejsca zamieszkania.

  • Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce2020” można pobrać na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2021/04/FOB_Raport2020.pdf

 

Informacje o firmie Cargill

155 000 pracowników firmy Cargill w 70 krajach nieustannie pracuje, aby osiągać cel jakim jest żywienie świata w bezpieczny, odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Każdego dnia łączymy rolników z rynkami, a klientom dostarczamy żywność, której potrzebują. Od 155 lat wykorzystujemy wiedzę, doświadczenie i nowe technologie, by być zaufanym partnerem dla klientów z branży spożywczej, rolnej, finansowej i przemysłowej w ponad 125 krajach. Wspólnie budujemy silniejszą, zrównoważoną przyszłość. Więcej informacji można znaleźć na stronie Cargill.com oraz na News Center

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.