Carrefour inwestuje w zaawansowany CRM - innowacja i klient w sercu strategii
Zgodnie z założeniem globalnej strategii "Carrefour 2026”, firma kontynuuje swoją transformację cyfrową na polskim rynku. Sieć uruchomiła zaawansowany system CRM, pozwalający na doskonaleniu relacji z klientami oraz zwiększanie efektywności wewnętrznych procesów ich obsługi. Dostawcą nowego rozwiązania jest Salesforce.
Wprowadzenie nowego systemu CRM w Carrefour Polska jest kluczowym elementem budowania przewagi konkurencyjnej firmy na polskim rynku, mającym na celu usprawnienie obsługi klientów oraz optymalizację komunikacji. Dzięki nowemu rozwiązaniu, sieć zyskała narzędzie umożliwiające efektywną obsługę klienta poprzez jednolity system zarządzania relacjami, który wspiera obsługę wielokanałową oraz oferuje kompleksowy widok na każdego klienta.
System CRM, zbudowany na platformie Salesforce Service Cloud, został zintegrowany z innymi systemami wewnętrznymi, zapewniając 360-stopniowy ogląd na profil klienta. Taka integracja umożliwia pracownikom Carrefour Polska szybszy dostęp do niezbędnych informacji, co znacząco przyspiesza i ułatwia obsługę klientów oraz analizę danych.
— Carrefour Polska na przestrzeni ostatnich lat nieustająco się rozwija, stale zwiększając liczbę swoich klientów i kanałów, w którym są obsługiwani. Postanowiliśmy rozpocząć kolejny etap naszej cyfrowej transformacji i dzięki temu usprawnić zarówno pracę naszego zespołu w centrali i sklepach, obsługę naszych klientów, jak i lepiej analizować zbierane od lat dane. Dzięki temu nasi pracownicy zyskają więcej czasu na obsługę klientów, a nasi konsumenci jeszcze lepszą i szybszą obsługę. Dokładna analiza danych pozwoli nam także wyciągnąć więcej trafnych wniosków i lepiej projektować nasze działania w przyszłości – powiedział Michał Malanowski, CIO w Carrefour Polska.
Wdrożenie nowego systemu było możliwe dzięki współpracy z Cloudity, certyfikowanym partnerem Salesforce. Dokładna analiza potrzeb przedwdrożeniowych zapewniła, że system został skonfigurowany zgodnie z wymaganiami biznesowymi i technicznymi Carrefour Polska, co zaowocowało skutecznym wdrożeniem.
— Celem było stworzenie systemu, który jest czymś więcej niż platformą do obsługi ticketów. Chcieliśmy oddać do dyspozycji Obsługi Klienta i pracowników Carrefour narzędzie, które daje kompletny ogląd klienta, łącząc informacje z wielu systemów dziedzinowych. Zdecydowanie założenia te udało się zrealizować – dodaje Michał Malanowski.
Wdrożenie systemu CRM przyniosło natychmiastowe korzyści, takie jak ujednolicone raportowanie i dostęp do danych poprzez zintegrowane dashboardy, co usprawnia zarządzanie informacjami w całej organizacji. Od działu obsługi klienta, przez dyrektorów sklepów, po zarząd - wszyscy mają dostęp do aktualnych i relewantnych danych, co pozwala na jeszcze lepszą koordynację działań i optymalizację procesów.
Inwestycja Carrefour Polska w system Salesforce CRM jest wyrazem dążenia firmy do doskonałości w obsłudze klienta oraz efektywnego zarządzania wewnętrznymi procesami. Stanowi to kolejny krok na drodze do realizacji strategii "Carrefour 2026", podkreślając dalszą transformację cyfrową firmy i zwiększając rolę innowacji w budowaniu jej przyszłości na polskim rynku.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
O Salesforce
Salesforce umożliwia firmom każdej wielkości i z każdej branży łączenie się z klientami dzięki sile połączenia danych z zaufanym AI oraz CRM. Więcej informacji na temat Salesforce (NYSE:CRM) można znaleźć na stronie: www.salesforce.com.

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.