Castorama wspiera ochronę ekosystemów leśnych dwóch parków narodowych
Firma dołączyła do grona partnerów programu Re:Generacja, którego celem jest pomoc w odbudowie zniszczonych ekosystemów, ale także ochrona tych, które są nadal w dobrym stanie. Ogólnopolska inicjatywa koncentruje się na ochronie różnorodności biologicznej i poprawie stanu środowiska przyrodniczego.
Program Re:Generacja został uruchomiony w 2021 roku przez UNEP/GRID-Warszawa, ośrodek afiliowany przy Programie Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Powstał jako odpowiedź na ogłoszoną przez ONZ Dekadę Odtwarzania Ekosystemów, której celem jest przeciwdziałanie degradacji środowiska na całym świecie.
Castorama, jako nowy partner programu Re:Generacja, od października objęła opieką dwa parki narodowe – Kampinoski Park Narodowy i Słowiński park Narodowy. Firma wspiera czynną ochronę przyrody w ekosystemach leśnych. Działania podejmowane w ramach programu mają za zadanie ograniczenie występowania inwazyjnych gatunków obcego pochodzenia, a tym samym wsparcie gatunków rodzimych oraz wprowadzanie gatunków drzew i krzewów zgodnych z potencjalną roślinnością naturalną.
Re:Generacja to odbudowa tych obszarów, które zostały już zdegradowane lub zniszczone, ale również, a może właśnie przede wszystkim, ochrona i utrzymanie wartości ekosystemów, które nie zostały znacząco zmienione. Zdrowsze, bardziej bioróżnorodne ekosystemy zwiększają retencję, pochłaniają gazy cieplarniane, produkują tlen, dostarczają lepszej jakości żywność, poprawiają jakość i żyzność zbiorników wodnych. Partnerstwo z Castoramą to przykład odpowiedzialności biznesu w zakresie ochrony dziedzictwa naturalnego. Działania prowadzone w ramach programu Re:Generacja, wspierane przez firmę, będą miały istotny wpływ na regenerację zagrożonych ekosystemów leśnych i zachowanie ich różnorodności biologicznej. – powiedziała Maria Andrzejewska, dyrektor generalna UNEP/GRID Warszawa, podkreślając znaczenie współpracy z Castorama Polska.
Ochrona lasów i odpowiedzialne wykorzystanie drewna są kluczowymi elementami Strategii Odpowiedzialnego Biznesu Castoramy oraz całej Grupy Kingfisher, członka założyciela inicjatywy „Forest Allies”. Produkty drewniane i drewnopochodne stanowią obecnie 14% asortymentu firmy, dlatego Castorama szczególnie dba o to, aby pochodziły one ze zrównoważonych upraw. W ubiegłym roku 94% tego typu produktów dostępnych w sieci sklepów Castorama spełniało wymagania zrównoważonego pozyskiwania drewna. Celem spółki jest osiągnięcie poziomu 100% w ciągu najbliższego roku. Castorama aktywnie wspiera też zalesianie i odbudowę lasów. W samym tylko 2023 roku, we współpracy z Lasami Państwowymi i przy wsparciu wolontariatu pracowniczego Castoramy, zasadzono dodatkowe 30 tys. drzew, wspierając tym samym bioróżnorodność polskich lasów.
Jako jedna z największych firm handlowych w sektorze budowlanym i ogrodniczym, czujemy szczególną odpowiedzialność za środowisko naturalne, zwłaszcza za lasy, z których pozyskiwane jest drewno. Nasze zaangażowanie w Re:Generację to kolejny krok w kierunku realizacji naszego celu, jakim jest bycie Forest Positive do 2025 roku. Poprzez takie działania chcemy nie tylko zapobiegać utracie cennych dla Polski ekosystemów leśnych, ale także budować wśród naszych pracowników i klientów świadomość ekologiczną, podkreślając rolę bioróżnorodności dla naszej planety – powiedziała Kinga Sowik, dyrektorka ds. odpowiedzialnego biznesu Castorama Polska.
Dołączenie do programu Re:Generacja to także okazja do zaangażowania pracowników w działania wolontariackie, które przynoszą bezpośrednie korzyści polskim lasom. Wolontariusze Castorama będą mogli aktywnie wspierać inicjatywy na rzecz ochrony przyrody, biorąc udział w takich działaniach jak walka z zagrażającymi różnorodności biologicznej gatunkami inwazyjnymi obcego pochodzenia.
Program Re:Generacja sukcesywnie przywraca równowagę polskim ekosystemom. Do tej pory w jego ramach przeprowadzono działania w 23 cennych przyrodniczo obszarach, a w kolejnych 10 prowadzone są intensywne prace. Kluczowa w tym procesie jest współpraca z 17 partnerami biznesowymi, które wspólnie wspierają ochronę parków narodowych, rezerwatów przyrody oraz obszarów Natura 2000.
Więcej informacji na temat programu: https://re.generacja.org

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.