Ceramika Paradyż wchodzi w 2021 rok z perspektywą konsekwentnego rozwoju
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
Blisko 80 nowości produktowych, digitalizacja procesów biznesowych, pomoc charytatywna oraz rozpoczęcie innowacyjnej w skali światowej inwestycji o wartości ponad 125 mln złotych. Polska rodzinna firma podsumowuje podjęte w minionym roku działania i prezentuje ambitne plany na przyszłość.
Ceramika Paradyż zakończyła 2020 rok w bardzo dobrej kondycji. Dzięki szybkiej adaptacji do dynamicznie zmieniających się realiów i podjęciu konkretnych działań, firma mogła funkcjonować z poszanowaniem zdrowia oraz bezpieczeństwa swoich pracowników i klientów. Z sukcesem wdrożyła oraz zainicjowała szereg rozwiązań, które przełożyły się na doskonalenie oferty i udogodnienia w procesie zakupowym, a także podniesienie standardów współpracy w sektorze B2B. W rezultacie polski producent wchodzi w nowy rok z mocną pozycją i perspektywą konsekwentnego rozwoju w kolejnych latach.
- Niewątpliwie 2020 zostanie zapamiętany przez przedsiębiorców jako rok trudny i biznesowo niezwykle nieprzewidywalny. Spółka bardzo szybko przeszła do trybu funkcjonowania według scenariusza kryzysowego, dostosowując się do nowej rzeczywistości i wprowadzając niezbędne procedury i działania prewencyjne. Dzięki temu dziś śmiało możemy stwierdzić, że udało nam się z sukcesem stawić czoła wyzwaniom. Co więcej, stworzyć mocne fundamenty, by dobrze prosperować w roku bieżącym. - podkreśla Piotr Tokarski, Prezes Zarządu Ceramiki Paradyż.
2020 rok okazał się dobry dla spółki pod kątem realizacji planów biznesowych. Firma odnotowała wzrost na kierunkach eksportowych, dla których powstała zupełnie nowa strategia. W trosce o zapewnienie wysokich standardów, Ceramika Paradyż wprowadziła działania związane z digitalizacją kluczowych procesów w firmie i jej otoczeniu. Na przestrzeni minionego roku polski producent wdrożył blisko 80 kolekcji płytek ceramicznych. Na rynku zadebiutowały m.in. stworzone w oparciu o najnowocześniejsze technologie i odpowiadające na aktualne trendy wzornicze sety Home of Wood, Home of Concrete oraz Home of Stone. Wiele produktów otrzymało nagrody w prestiżowych konkursach branżowych. Szczególny sukces odniosła zaprojektowana we współpracy z Mają Ganszyniec kolekcja Modernizm. Oprócz prestiżowych nagród „Dobry Wzór”, „Design dla Konesera” czy „must have” na polskim rynku, kultowe gorseciki doceniono także na arenie międzynarodowej, gdzie zdobyły nagrodę „Bronze A' Design Award” czy nominację do EDIDA (ELLE Decoration International Design Awards).
W tym trudnym roku Ceramika Paradyż nie zaprzestała także działań charytatywnych. Firma udzieliła wsparcia finansowego i materialnego szpitalom w Opocznie, Tomaszowie czy Kielcach oraz przekazała setki metrów płyt tarasowych wykorzystanych w namiotach polowych do triażu przy placówkach medycznych w całym kraju. Polski producent ofiarował także ponad 1200 m2 płytek na rzecz ogromnej inwestycji 12-sto kondygnacyjnej, zewnętrznej klatki schodowej oraz stref wind Instytutu "Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie, która już niebawem zostanie oddana do użytku.
Równie imponująco zapowiada się bieżący rok. Spółka obrała odważny kierunek i rozpoczęła proces uruchomienia przełomowej inwestycji wartej ponad 125 mln zł, który potrwa do grudnia br. W jednym z zakładów produkcyjnych powstanie pierwsza na świecie linia demonstracyjna do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”. Jak informuje Prezes Zarządu, jest to obecnie priorytet na liście celów strategicznych firmy:
- Rozpoczęta przez nas inwestycja to milowy krok dla rozwoju firmy, jak i całej branży ceramicznej. Jej sfinalizowanie stanowi nasz główny cel na 2021 rok. Projekt ten pozwoli nam na stworzenie co najmniej 62 miejsc pracy oraz zaspokajanie potrzeb nowych kanałów dystrybucji i klientów. Dzięki niej będziemy mogli zaoferować dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy ceramicznej, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Produkty wytworzone w tej innowacyjnej w skali świata technologii prasowania z jednoczesnym zdobieniem „na wskroś” mogą osiągnąć rozmiar 1800 x 3200 mm oraz grubość do 30 mm, a swoją strukturą, jakością, trwałością oraz innymi parametrami użytkowymi będą udoskonaloną wersją naturalnych materiałów np. takich jak kamień. Udoskonalona, ponieważ efekty wizualne będą tożsame z naturalnym materiałem, zaś wady czy defekty wewnętrzne występujące w naturze będą w procesie produkcji wyeliminowane.
Bardzo dużo energii firma poświęci doskonaleniu oferty produktowej. Choć docelowo produkcja z pełną mocą na nowej linii ruszy w 2022 roku, spółka posiada ambitny plan, aby już w drugiej połowie roku w ofercie pojawiły się wielkoformatowe slaby ceramiczne, oddające najbardziej pożądane wzornictwo wpisujące się w aktualne trendy. W lutym na rynku pojawi się też opracowana w oparciu o gruntowną analizę potrzeb konsumenckich gama Home of Light, która wzmocni portfolio marki w zakresie płytek rektyfikowanych w rozmiarze 29,8 x 59,8 cm oraz 25x75 cm. Na II kwartał zaplanowana jest z kolei premiera kolekcji premium płytek ściennych w formacie 40x120 cm. Do prac nad kolekcją zaproszono znaną i cenioną osobę ze świata mody, o której współpracy firma niebawem poinformuje. Jesienią zaplanowano także powrót do współpracy z Mają Ganszyniec nad zupełnie nową gamą płytek. Ceramika Paradyż zapowiada również, że w roku bieżącym będzie kontynuować strategię digitalizacji procesów, wzmacniania pozycji w kraju i na rynkach zagranicznych.
- Oprócz potężnej inwestycji, mamy szereg ambitnych planów. Zależy nam także na zwiększeniu efektywności prowadzonej działalności oraz doskonaleniu standardów biznesowych i wzmacnianiu relacji z naszymi partnerami, a także skutecznym zarządzaniu ekspozycją w rynku. W dalszym ciągu będziemy kontynuować także proces digitalizacji i automatyzacji istotnych dla funkcjonowania firmy procesów, m.in. w zakresie sprzedaży. Czeka nas ogrom pracy i długa lista zadań, ale jestem przekonany, że dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i rzetelnej współpracy uda nam się z powodzeniem zrealizować wszystkie zakładane cele. – dodaje Piotr Tokarski.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.