Komunikaty PR

Ceramika Paradyż wchodzi w 2021 rok z perspektywą konsekwentnego rozwoju

2021-01-19  |  11:35
Biuro prasowe
Kontakt
Mateusz Madiuk
Made in PR

Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/

Blisko 80 nowości produktowych, digitalizacja procesów biznesowych, pomoc charytatywna oraz rozpoczęcie innowacyjnej w skali światowej inwestycji o wartości ponad 125 mln złotych. Polska rodzinna firma podsumowuje podjęte w minionym roku działania i prezentuje ambitne plany na przyszłość.

 

Ceramika Paradyż zakończyła 2020 rok w bardzo dobrej kondycji. Dzięki szybkiej adaptacji do dynamicznie zmieniających się realiów i podjęciu konkretnych działań, firma mogła funkcjonować z poszanowaniem zdrowia oraz bezpieczeństwa swoich pracowników i klientów. Z sukcesem wdrożyła oraz zainicjowała szereg rozwiązań, które przełożyły się na doskonalenie oferty i udogodnienia w procesie zakupowym, a także podniesienie standardów współpracy w sektorze B2B. W rezultacie polski producent wchodzi w nowy rok z mocną pozycją i perspektywą konsekwentnego rozwoju w kolejnych latach.

 

- Niewątpliwie 2020 zostanie zapamiętany przez przedsiębiorców jako rok trudny i biznesowo niezwykle nieprzewidywalny. Spółka bardzo szybko przeszła do trybu funkcjonowania według scenariusza kryzysowego, dostosowując się do nowej rzeczywistości i wprowadzając niezbędne procedury i działania prewencyjne. Dzięki temu dziś śmiało możemy stwierdzić, że udało nam się z sukcesem stawić czoła wyzwaniom. Co więcej, stworzyć mocne fundamenty, by dobrze prosperować w roku bieżącym. - podkreśla Piotr Tokarski, Prezes Zarządu Ceramiki Paradyż.

 

2020 rok okazał się dobry dla spółki pod kątem realizacji planów biznesowych. Firma odnotowała wzrost na kierunkach eksportowych, dla których powstała zupełnie nowa strategia. W trosce o zapewnienie wysokich standardów, Ceramika Paradyż wprowadziła działania związane z digitalizacją kluczowych procesów w firmie i jej otoczeniu. Na przestrzeni minionego roku polski producent wdrożył blisko 80 kolekcji płytek ceramicznych. Na rynku zadebiutowały m.in. stworzone w oparciu o najnowocześniejsze technologie i odpowiadające na aktualne trendy wzornicze sety Home of Wood, Home of Concrete oraz Home of Stone. Wiele produktów otrzymało nagrody w prestiżowych konkursach branżowych. Szczególny sukces odniosła zaprojektowana we współpracy z Mają Ganszyniec kolekcja Modernizm. Oprócz prestiżowych nagród „Dobry Wzór”, „Design dla Konesera” czy „must have” na polskim rynku, kultowe gorseciki doceniono także na arenie międzynarodowej, gdzie zdobyły nagrodę „Bronze A' Design Award” czy nominację do EDIDA (ELLE Decoration International Design Awards).

 

W tym trudnym roku Ceramika Paradyż nie zaprzestała także działań charytatywnych. Firma udzieliła wsparcia finansowego i materialnego szpitalom w Opocznie, Tomaszowie czy Kielcach oraz przekazała setki metrów płyt tarasowych wykorzystanych w namiotach polowych do triażu przy placówkach medycznych w całym kraju. Polski producent ofiarował także ponad 1200 m2 płytek na rzecz ogromnej inwestycji 12-sto kondygnacyjnej, zewnętrznej klatki schodowej oraz stref wind Instytutu "Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie, która już niebawem zostanie oddana do użytku.

 

Równie imponująco zapowiada się bieżący rok. Spółka obrała odważny kierunek i rozpoczęła proces uruchomienia przełomowej inwestycji wartej ponad 125 mln zł, który potrwa do grudnia br. W jednym z zakładów produkcyjnych powstanie pierwsza na świecie linia demonstracyjna do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”. Jak informuje Prezes Zarządu, jest to obecnie priorytet na liście celów strategicznych firmy:

 

- Rozpoczęta przez nas inwestycja to milowy krok dla rozwoju firmy, jak i całej branży ceramicznej. Jej sfinalizowanie stanowi nasz główny cel na 2021 rok. Projekt ten pozwoli nam na stworzenie co najmniej 62 miejsc pracy oraz zaspokajanie potrzeb nowych kanałów dystrybucji i klientów. Dzięki niej będziemy mogli zaoferować dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy ceramicznej, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Produkty wytworzone w tej innowacyjnej w skali świata technologii prasowania z jednoczesnym zdobieniem „na wskroś” mogą osiągnąć rozmiar 1800 x 3200 mm oraz grubość do 30 mm, a swoją strukturą, jakością, trwałością oraz innymi parametrami użytkowymi będą udoskonaloną wersją naturalnych materiałów np. takich jak kamień. Udoskonalona, ponieważ efekty wizualne będą tożsame z naturalnym materiałem, zaś wady czy defekty wewnętrzne występujące w naturze będą w procesie produkcji wyeliminowane.

 

Bardzo dużo energii firma poświęci doskonaleniu oferty produktowej. Choć docelowo produkcja z pełną mocą na nowej linii ruszy w 2022 roku, spółka posiada ambitny plan, aby już w drugiej połowie roku w ofercie pojawiły się wielkoformatowe slaby ceramiczne, oddające najbardziej pożądane wzornictwo wpisujące się w aktualne trendy. W lutym na rynku pojawi się też opracowana w oparciu o gruntowną analizę potrzeb konsumenckich gama Home of Light, która wzmocni portfolio marki w zakresie płytek rektyfikowanych w rozmiarze 29,8 x 59,8 cm oraz 25x75 cm. Na II kwartał zaplanowana jest z kolei premiera kolekcji premium płytek ściennych w formacie 40x120 cm. Do prac nad kolekcją zaproszono znaną i cenioną osobę ze świata mody, o której współpracy firma niebawem poinformuje. Jesienią zaplanowano także powrót do współpracy z Mają Ganszyniec nad zupełnie nową gamą płytek. Ceramika Paradyż zapowiada również, że w roku bieżącym będzie kontynuować strategię digitalizacji procesów, wzmacniania pozycji w kraju i na rynkach zagranicznych.

 

- Oprócz potężnej inwestycji, mamy szereg ambitnych planów. Zależy nam także na zwiększeniu efektywności prowadzonej działalności oraz doskonaleniu standardów biznesowych i wzmacnianiu relacji z naszymi partnerami, a także skutecznym zarządzaniu ekspozycją w rynku. W dalszym ciągu będziemy kontynuować także proces digitalizacji i automatyzacji istotnych dla funkcjonowania firmy procesów, m.in. w zakresie sprzedaży. Czeka nas ogrom pracy i długa lista zadań, ale jestem przekonany, że dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i rzetelnej współpracy uda nam się z powodzeniem zrealizować wszystkie zakładane cele. – dodaje Piotr Tokarski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.