CEVA po raz pierwszy w historii Scuderia Ferrari wykorzystuje transport kolejowy
CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, przygotował innowacyjne rozwiązanie w zakresie transportu kolejowego dla zespołu Formuły 1 Scuderia Ferrari. To pierwszy przypadek w historii F1, kiedy do przewozu sprzętu Ferrari na trzy imprezy Grand Prix w Ameryce Północnej są wykorzystywane pociągi. Projekt realizowany jest w ramach współpracy CEVA i Scuderia Ferrari a jego celem jest redukcja emisji CO2.
CEVA, jako partner logistyczny zespołu wyścigowego Scuderia Ferrari od 2022 roku, zapewnia dostawy sprzętu na każdy z 23 torów wyścigowych Grand Prix. Od początku współpracy CEVA pracuje nad przekształceniem programu logistycznego Scuderia Ferrari. Transport lotniczy, wykorzystywany w przewozach sześciu zestawów sprzętu o wadze 45 ton do różnych miejsc na świecie, zastąpiono kombinacją transportu morskiego i drogowego.
W sezonie 2023 operator logistyczny zaproponował nowe rozwiązanie - dostawę sprzętu na miejsca wyścigów w Ameryce Północnej transportem kolejowym, tak aby zmniejszyć emisję CO2. Części, załadowane do 6 kontenerów o długości 16 m, zostały przewiezione na trasie liczącej ok 3218 km z Montrealu (Kanada) do Austin (USA, Teksas), a kolejnym etapem będzie licząca ponad 3200 km trasa z Austin do Las Vegas w Nevadzie.
Zespół projektowy CEVA obliczył, że rozwiązanie, wykorzystujące połączenia kolejowe między trzema miastami, gdzie organizowane są wyścigi F1, zmniejszyło emisję CO2 o 90 proc. w porównaniu z równoważnym transportem lotniczym i o 32 proc. względem rozwiązań opartych na dostawie autami ciężarowymi.
Eksperci w kompleksowej obsłudze logistycznej
Wybór odpowiedniej trasy łączącej miejsca, gdzie organizowane są wyścigi F1, jest skomplikowanym zadaniem logistycznym. W przypadku Stanów Zjednoczonych ułatwiła je rozbudowana sieć połączeń kolejowych. Zespół projektowy CEVA ścisłe współpracuje z przewoźnikami kolejowymi, synchronizując dostawy z harmonogramem F1 Grand Prix.
Transport kolejowy dla Scuderia Ferrari połączony jest z drogowym (z terminali kolejowych), co wymaga zarządzania przeładunkiem między różnymi środkami transportu. Zespół projektowy CEVA zapewnia też specjalistyczną obsługę, koordynację i proaktywne planowanie w sytuacjach awaryjnych, tak aby zagwarantować terminowość dostaw.
Na przykład, sprzęt dostarczany z Montrealu do Las Vegas via Austin wymagał magazynowania i przewiezienia na kołach między centrum przeładunkowym CEVA w Dallas a torem Grand Prix Austin. W podobny sposób będzie realizowana dostawa sprzętu pomiędzy oddziałem CEVA w Los Angeles a torem, gdzie będzie odbywać się GP Las Vegas.
Wybrany dostawca usług logistycznych
CEVA prognozuje, że w roku 2023 różne zestawy sprzętu F1 pokonają dystans ponad 209 tys. km. Wybierając bardziej zrównoważone opcje transportu, CEVA wspiera wysiłki Ferrari w zakresie redukcji emisji i promuje bardziej zrównoważone praktyki biznesowe. Jako część grupy CMA CGM, zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Ferrari dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 r.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, mówi: „Partnerstwo z Scuderia Ferrari podkreśla zaufanie, jakim darzą nas największe marki w zakresie dostarczania wiodących rozwiązań. To doświadczenie pokazuje, w jaki sposób zrównoważona logistyka może znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w Formule 1, i nie tylko. Jesteśmy zobowiązani do przygotowywania najlepszych rozwiązań logistycznych dla Ferrari, co oznacza zarówno znalezienie lepszych sposobów na transport sprzętu jak i zmniejszenie jego wpływu na środowisko. Ta inicjatywa jest zgodna z naszą długoterminową wizją i dowodzi naszego zaangażowania w ścisłą współpracę z klientami w zakresie przygotowywania bardziej zrównoważonych i efektywnych rozwiązań transportowych".
Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu&dyrektor generalny Scuderia Ferrari, podkreśla:
„Zmniejszenie emisji CO2 w łańcuchu logistycznym sportów motorowych i nie tylko, wiąże się z wieloma wyzwaniami. Projekt pilotażowy z CEVA Logistics jest bardzo interesujący pod względem dekarbonizacji transportu i nie zamierzamy na tym poprzestać: będziemy kontynuować badania nad nowymi zrównoważonymi rozwiązaniami. Aby osiągnąć cele klimatyczne, stały dialog z partnerami i eksperymentowanie są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej".
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.