Komunikaty PR

CHEP wspiera efektywność łańcucha dostaw podczas świątecznego pędu

2024-12-10  |  07:00

Boże Narodzenie to jeden z najbardziej intensywnych okresów dla sektora FMCG, a co za tym idzie – również dla logistyki. Liczba zamówień związanych z dystrybucją produktów rośnie, a magazyny przygotowują się na rekordowe wyniki sprzedaży w sklepach internetowych. Za każdym prezentem, który znajdzie się pod choinką, i każdym produktem na świątecznym stole stoi skomplikowany łańcuch dostaw.

W jego centrum znajduje się CHEP – firma działająca w 60 krajach, zarządzająca siecią 750 centrów serwisowych oraz 347 milionami palet i pojemników, które zapewniają stałą dostępność zoptymalizowanej sieci logistycznej. Dzięki tej skali i rozbudowanej infrastrukturze CHEP wspiera swoich klientów przez cały rok, gwarantując niezawodność i efektywność każdego dnia.

Tuż przed Wigilią do polskich magazynów docierają ciężarówki z produktami z całego świata, przygotowując je na szczyt świątecznych zakupów. W Polsce w obiegu znajduje się 38 milionów charakterystycznych niebieskich palet CHEP o różnych typach i specyfikacjach. To one umożliwiają dostarczanie produktów na półki sklepowe i do koszyków zakupowych milionów Polaków. Dzięki modelowi współdzielenia, naprawy i ponownego wykorzystania palet, CHEP nie tylko optymalizuje procesy dostaw, ale także minimalizuje wpływ na środowisko, wspierając zrównoważony rozwój.

Święta to wyjątkowo wymagający czas dla logistyki. W czwartym kwartale roku wolumen transportowy zwykle osiąga najwyższe wartości. Naszą misją jest zwiększanie efektywności i trwałości łańcuchów dostaw naszych klientów, aby wszystkie produkty dotarły na czas i w sposób przyjazny dla środowiska – Izabella Ciborowska, dyrektor generalna CHEP Polska i kraje bałtyckie.

Choć paleta może wydawać się niewielkim elementem, jej rola w logistyce jest kluczowa. Zrównoważone platformy CHEP nie tylko przyspieszają proces dostaw, ale także znacząco redukują ślad węglowy. Ma to szczególne znaczenie w okresie świątecznym, kiedy transport osiąga swoje szczytowe wartości, a logistyka działa na pełnych obrotach.

W świecie, w którym rośnie świadomość ekologiczna, CHEP wyznacza najwyższe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Model gospodarki obiegu zamkniętego, w którym działa firma, pozwala na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych oraz zmniejszenie emisji CO₂. W 2024 roku CHEP pomógł swoim klientom zredukować emisję o 1,8 miliona ton CO₂, co odpowiada zużyciu około 3,9 miliona baryłek ropy. Firma zaoszczędziła również 4265 milionów litrów wody, co można porównać do 1706 olimpijskich basenów, oraz uniknęła wykorzystania 2,2 miliona metrów sześciennych drewna, co odpowiada około 2,1 miliona drzew. Dodatkowo, zapobiegła wygenerowaniu 1,3 miliona ton odpadów – równowartości masy 178 wież Eiffla. W ramach drugiego programu zrównoważonej uprawy drzew CHEP posadził 1,7 miliona nowych drzew, wspierając ochronę zasobów naturalnych.

Święta przypominają nam, że najważniejsze wartości to te, które łączą ludzi – także w biznesie. Dlatego w CHEP kładziemy szczególny nacisk na współpracę, która przynosi korzyści zarówno naszym klientom, jak i środowisku – dodaje Izabella Ciborowska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.