Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival
Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku 1,4 mln zł przychodów ze sprzedaży. Najważniejszą zmianą w tym czasie była aktualizacja strategii. Zgodnie z jej założeniami Cherrypick Games zajmie się produkcją gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, nie tylko urządzenia mobilne, ale także komputery PC oraz konsole. Aktualnie spółka koncentruje się na produkcji największego w historii projektu – Angst: A Tale of Survival (nazwa kodowa: Projekt Papillon). Gra ma być unikalnym połączeniem gatunków survival i roguelite.
- W lipcu opublikowaliśmy pierwszy trailer „Angst”, a jeszcze w tym miesiącu opublikujemy gameplay trailer oraz będziemy mieli gotowy vertical slice, który będziemy pokazywali na targach gamescom. To kluczowe elementy w naszej kampanii promocyjnej gry, a także w rozmowach z potencjalnymi wydawcami - mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games. Zgodnie z planami nowa gra Cherrypick może trafić do graczy najpierw w formule early access na Steam już na początku przyszłego roku, a następnie zadebiutować na innych platformach.
Angst: A Tale of Survival to pierwsza produkcja w historii warszawskiego studia, która jest projektowana z myślą o kilku platformach. Ma ją wyróżniać zarówno gameplay – połączenie mechanik gry survivalowej i roguelite, jak i oryginalna oprawa graficzna. Gry multiplatformowe premium są kluczowym elementem zaktualizowanej strategii Spółki zgodnie, z którą Cherrypick Games zamierza produkować gry, na takie platformy jak Steam, Epic Games Store, Nintendo Switch, PlayStation i Xbox.
- Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie w produkcji jakościowych i wymagających tytułów oraz znacząco rozszerzyć kanały sprzedaży naszych tytułów. Robimy ruch wyprzedzający, nie chcemy być zależni jedynie od rynku mobile, który po dużej konsolidacji ma coraz większe bariery wejścia, a akwizycja użytkowników jest coraz droższa. W dalszym ciągu jednak będziemy kontynuowali współpracę z dużymi partnerami, jak Apple, z którym wydaliśmy grę “Kingdoms: Merge & Build” w modelu subskrypcyjnym - podsumowuje Marcin Kwaśnica.
W pierwszej połowie 2024 roku przychody Cherrypick Games wyniosły 1,4 mln zł wobec 3,5 mln zł w porównaniu r/r. Spadek ten wynika przede wszystkim z braku nowych premier w raportowanym okresie. Większość przychodów Spółki jest efektem współpracy z firmą Apple. Od stycznia do czerwca br. Cherrypick Games zanotowała 338 tys. zł straty netto wobec 2,3 mln zł zysku w roku ubiegłym.
***
O Cherrypick Games: Warszawskie studio Cherrypick Games zostało założone w 2014 roku przez weteranów branży gier: Marcina Kwaśnicę i Michała Sroczyńskiego. Misją spółki jest tworzenie produktów najwyższej jakości, przyjaznych dla graczy i wyróżniających się warstwą wizualną. Najbardziej znane produkcje spółki to m.in.: My Hospital, My Spa Resort, Kingdoms: Merge & Build dostepna w modelu subskrypcyjnym Apple Arcade.
W 2017 roku Cherrypick Games zadebiutowała na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.