Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival
Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku 1,4 mln zł przychodów ze sprzedaży. Najważniejszą zmianą w tym czasie była aktualizacja strategii. Zgodnie z jej założeniami Cherrypick Games zajmie się produkcją gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, nie tylko urządzenia mobilne, ale także komputery PC oraz konsole. Aktualnie spółka koncentruje się na produkcji największego w historii projektu – Angst: A Tale of Survival (nazwa kodowa: Projekt Papillon). Gra ma być unikalnym połączeniem gatunków survival i roguelite.
- W lipcu opublikowaliśmy pierwszy trailer „Angst”, a jeszcze w tym miesiącu opublikujemy gameplay trailer oraz będziemy mieli gotowy vertical slice, który będziemy pokazywali na targach gamescom. To kluczowe elementy w naszej kampanii promocyjnej gry, a także w rozmowach z potencjalnymi wydawcami - mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games. Zgodnie z planami nowa gra Cherrypick może trafić do graczy najpierw w formule early access na Steam już na początku przyszłego roku, a następnie zadebiutować na innych platformach.
Angst: A Tale of Survival to pierwsza produkcja w historii warszawskiego studia, która jest projektowana z myślą o kilku platformach. Ma ją wyróżniać zarówno gameplay – połączenie mechanik gry survivalowej i roguelite, jak i oryginalna oprawa graficzna. Gry multiplatformowe premium są kluczowym elementem zaktualizowanej strategii Spółki zgodnie, z którą Cherrypick Games zamierza produkować gry, na takie platformy jak Steam, Epic Games Store, Nintendo Switch, PlayStation i Xbox.
- Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie w produkcji jakościowych i wymagających tytułów oraz znacząco rozszerzyć kanały sprzedaży naszych tytułów. Robimy ruch wyprzedzający, nie chcemy być zależni jedynie od rynku mobile, który po dużej konsolidacji ma coraz większe bariery wejścia, a akwizycja użytkowników jest coraz droższa. W dalszym ciągu jednak będziemy kontynuowali współpracę z dużymi partnerami, jak Apple, z którym wydaliśmy grę “Kingdoms: Merge & Build” w modelu subskrypcyjnym - podsumowuje Marcin Kwaśnica.
W pierwszej połowie 2024 roku przychody Cherrypick Games wyniosły 1,4 mln zł wobec 3,5 mln zł w porównaniu r/r. Spadek ten wynika przede wszystkim z braku nowych premier w raportowanym okresie. Większość przychodów Spółki jest efektem współpracy z firmą Apple. Od stycznia do czerwca br. Cherrypick Games zanotowała 338 tys. zł straty netto wobec 2,3 mln zł zysku w roku ubiegłym.
***
O Cherrypick Games: Warszawskie studio Cherrypick Games zostało założone w 2014 roku przez weteranów branży gier: Marcina Kwaśnicę i Michała Sroczyńskiego. Misją spółki jest tworzenie produktów najwyższej jakości, przyjaznych dla graczy i wyróżniających się warstwą wizualną. Najbardziej znane produkcje spółki to m.in.: My Hospital, My Spa Resort, Kingdoms: Merge & Build dostepna w modelu subskrypcyjnym Apple Arcade.
W 2017 roku Cherrypick Games zadebiutowała na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.