Komunikaty PR

Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl

2024-07-16  |  14:40

Co nas zachęca do zakupów online?
Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl

Ponad 64 proc. badanych za największe zalety zakupów przez internet uznała obniżkę ceny produktu, a 30 proc. – łatwość dokonania zwrotu.

W tym roku polscy konsumenci zainteresowani udziałem w wydarzeniu zakupowym Amazon Prime Day
(16-17 lipca) są skłonni wydać średnio 346 zł.

Najbardziej wyczekiwane są promocje na odzież i obuwie (68 proc.), elektronikę (53 proc.),
kosmetyki (50 proc.), książki (27 proc.) i zabawki (23 proc.).

Każdy, kto nie ma jeszcze pakietu Amazon Prime, może jednorazowo skorzystać z bezpłatnego,
30-dniowego okresu próbnego i wziąć udział w tegorocznym Prime Day, więcej informacji na
Amazon.pl/primeday

Amazon.pl ogłosił wyniki badania zrealizowanego we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, które pokazują, że Polacy coraz częściej wybierają zakupy przez internet ze względu na ich wygodę i atrakcyjne promocje. 65 proc. badanych uważa, że zakupy online są wygodniejsze od tych stacjonarnych, a 70 proc. lubi mieć poczucie, że dzięki okazjom nie przepłaca i robi dobry interes. Badanie zostało zrealizowane z okazji nadchodzącego wydarzenia zakupowego Amazon Prime Day, które odbędzie się 16-17 lipca. W tych dniach na klientów Amazon Prime czekają tysiące świetnych promocji w wielu kategoriach.

Atrakcyjna okazja, czyli jaka?

Polacy za najbardziej zachęcające rodzaje promocji uznają obniżoną cenę produktu (64 proc.), darmową dostawę zakupów bez względu na wartość zamówienia (56 proc.) oraz łatwy zwrot (30 proc.). Coraz więcej osób wskazuje również na błyskawiczną dostawę, nawet na następny dzień (26 proc.) oraz dodatkową zniżkę powyżej konkretnej kwoty (23 proc.) Badanie Amazon.pl pokazuje, że Polacy nie lubią ponosić dodatkowych kosztów związanych z dostawą zakupionych produktów, a im więcej korzyści otrzymają w ramach zakupów, tym lepiej.

„W Amazon naszym priorytetem jest zapewnianie klientom imponujących okazji i wygody zakupów” – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl. „Polacy są wyjątkowo świadomymi konsumentami, którzy zwracają uwagę na ceny, szybką, bezpłatną dostawę i wygodne zwroty. Wychodzimy im naprzeciw, oferując program Amazon Prime, a w nim nielimitowane darmowe i szybkie przesyłki milionów produktów, dostęp do serwisów Prime Video i Prime Gaming, a także ekskluzywne wydarzenia zakupowe, takie jak Prime Day. Cieszy nas, że Prime posiada już ponad połowa respondentów. Coraz większa popularność programu potwierdza, że nieustannie staramy się odpowiadać na ich potrzeby w zakresie zakupów i rozrywki.”

Co drugi badany jako najatrakcyjniejszą formę subskrypcji wybiera tę, która oferuje darmową dostawę produktów. Nieco mniej, bo 43 proc., ceni sobie też dostęp do rozrywki, jak filmy i seriale. Ale ile właściwie jesteśmy w stanie zapłacić za subskrypcję? Największa grupa badanych (42 proc.) odpowiada, że na taki pakiet korzyści jest skłonna wydać do 50 zł rocznie. Doskonale wpisuje się to w Amazon Prime, który łączy oszczędności, wygodę i rozrywkę, a także daje dostęp do ekskluzywnych wydarzeń zakupowych za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

Polacy mistrzami okazji – czym zaskoczy ich tegoroczny Prime Day?

Okazje to dla 74 proc. respondentów idealna sposobność, żeby kupić wcześniej upatrzony produkt w atrakcyjnej cenie. Ponadto, 73 proc. osób taki zakup daje poczucie, że nie przepłacają i po prostu robią dobry interes. Blisko połowa Polaków deklaruje, że na bieżąco śledzi okazje oferowane przez sklepy, a 54 proc. z nich jest skłonna opóźnić lub przyspieszyć zakupy, by skorzystać z sezonowych promocji.

Już wkrótce mogą liczyć na duże oszczędności w ramach corocznego festiwalu zakupowego dla klientów Amazon Prime – Prime Day, który odbędzie się już 16-17 lipca w sklepie Amazon.pl. W tym roku Polacy zainteresowani udziałem w Prime Day są skłonni wydać średnio 346 zł. Na co będą polowali w trakcie wydarzenia? Według badania najbardziej pożądane wśród zainteresowanych udziałem w Prime Day są okazje w kategorii odzież i obuwie (68 proc.), elektronika (53 proc.), kosmetyki (50 proc.), książki (27 proc.) i zabawki (23 proc.). Oferta w tegorocznej edycji wydarzenia (16-17 lipca) obejmuje najróżniejsze produkty polskich i zagranicznych marek, takich jak: Trefl, Ochnik, Philips, Bosch, Garmin, Ecco, Puma, Remington, Lego, Fisher-Price czy Tefal.

Oprócz zauważalnie obniżonych cen posiadacze pakietu Prime mogą liczyć w tym roku na dodatkowe okazje. Klienci Prime podczas Prime Day, wydając min. 50 zł na wybrane produkty, zyskają dodatkowe 10 zł zniżki. Z kolei za zakup wybranych produktów za minimum 300 zł otrzymają zniżkę w koszyku w wysokości 50 zł.

***

O badaniu

„Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany wyjazdowe i zakupowe Polaków” został zrealizowany we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 17-24 maja 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1016 (mieszkańcy Polski w wieku 18-65 lat), metodą CAWI.

Każdy dzień jest lepszy z Amazon Prime

Amazon Prime to oszczędności, wygoda i rozrywka – wszystko w ramach jednej subskrypcji. Już ponad 200 milionów klientów Amazon Prime na całym świecie cieszy się dostępem do ogromnego wyboru produktów, ekskluzywnych okazji, wyjątkowych korzyści oraz szybkich i darmowych dostaw, również w ramach wyjątkowych wydarzeń zakupowych. W Polsce klienci Prime mają dostęp do wszystkiego co najlepsze w Amazon w zakresie zakupów i rozrywki, w tym do nielimitowanych, szybkich i darmowych dostaw milionów produktów ze sklepu Amazon.pl bez minimalnej kwoty zamówienia, obszernego katalogu nagradzanych filmów i seriali w Prime Video, darmowych gier w Prime Gaming oraz wyjątkowych wydarzeń zakupowych. Każdy może jednorazowo wypróbować Prime w ramach bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego, aktywowanego na stronie Amazon.pl/prime. Po tym okresie Prime będzie dostępny za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.