Komunikaty PR

Co zamiast paczki ze słodyczami dla pracowników?

2021-12-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

W czasach PRL paczki świąteczne bywały wyczekiwane przez pracowników. Można w nich było znaleźć słodycze i egzotyczne owoce, często niedostępne w zwykłych sklepach. Dziś jednak prezent tego typu nie wzbudzi już emocji, a jeśli pracodawca chce sprawić przyjemność pracownikom, powinien postarać się bardziej.

Prezenty na święta są tak popularne, ponieważ dają okazję, aby w symboliczny sposób podziękować pracownikom za ich całoroczny wysiłek. To też sposób na budowanie w firmie miłej atmosfery, która jednoczy zespół.

Świąteczne spotkania połączone z wręczaniem prezentów to również sposób na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy – zazwyczaj ciepło myślimy o tych, którzy obdarowują nas niespodziankami. Może jednak już czas pomyśleć o tym, by paczka świąteczna zawierała coś innego niż grapefruita i tabliczkę czekolady?

Paczka z niespodzianką

Zwyczaj obdarowywania pracowników i ich rodzin z okazji Bożego Narodzenia to w Polsce długa tradycja. Dawniej jednak urok takiego podarunku wynikał ze słabej dostępności produktów, które zazwyczaj trafiały do takich paczek. Banany, pomarańcze, czekolady – te produkty, dziś tak powszechne, kilkadziesiąt lat temu kojarzyły się niemal z luksusem. I dlatego wtedy miały sens.

Zasady savoir vivre’u mówią jednak, że nie daje się na prezent czegoś, co jest dostępne powszechnie i w niskich cenach. Tak jak nie podarujemy nikomu paczki makaronu czy słoika z majonezem, tak też nie za bardzo wypada dziś wręczyć w prezencie kilogram pomarańczy i czekoladę dyskontowej marki. Mimo to, paczki świąteczne, w tym torby lub pudełka ze słodyczami mają się dobrze.

W wielu firmach paczki świąteczne nie wyglądają już jednak tak, jak w czasach PRL. Coraz częściej zastępują je tzw. boxy, czy pudełka z zestawem niespodzianek. W świątecznie przystrojonych zestawach znaleźć możemy najczęściej alkohole, kawę, herbatę, dobrej jakości słodycze, a czasem także dodatkowe drobiazgi, takie jak np. kubek termiczny.

W świątecznej paczce może się znaleźć także notes lub kalendarz – pamiętajmy jednak, by gadżety firmowe były jedynie dodatkiem do prezentu, a nie prezentem samym w sobie.

Innowacje w świątecznej paczce

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby pójść jeszcze dalej. Niezależnie od tego, jaki budżet przypada na jedną paczkę świąteczną dla pracownika, jej zawartość mogą stanowić albo różnego rodzaju frykasy, albo prezenty zupełnie innego rodzaju.

Miłą niespodzianką będą chociażby vouchery – obecnie dostępne także w wersji elektronicznej, jako e-vouchery. Osoby aktywne docenią na pewno bon, którym można zapłacić za zakupy w sklepie sportowym. Pracownicy zainteresowani modą i urodą, ucieszą się z vouchera pozwalającego na zakupy w sklepie odzieżowym, perfumerii, czy w salonie jubilerskim. Bon może dotyczyć także wysokiej klasy dodatków do domu. Można również iść w stronę zapewnienia pracownikom chwili dla siebie – np. fundując im voucher będący biletem do kina na dowolny seans. Istnieją także takie bony, które można realizować w wielu różnych sklepach – w takim przypadku pracownik sam zdecyduje, co będzie jego prezentem.

Voucher to jednak nie jedyna opcja na prezent, który ucieszy bardziej niż paczka ze słodyczami. Miła niespodzianka może mieć też postać prezentu rzeczowego. W przypadku niedużego zespołu można sobie wyobrazić sytuację, w której szef wybiera dla każdego z pracowników drobiazg dobrany indywidualnie dla każdego z nich, stosownie do zainteresowań. Można to potraktować nawet jako quiz – trochę z przymrużeniem oka – w którym szef próbuje odgadnąć, co ucieszy każdego z członków zespołu. A jeśli się pomyli – pracownicy mogą wymieniać się prezentami między sobą.

- Wybór musi być dopasowany do budżetu, nie muszą być to jednak drogie niespodzianki – mówi Michalina Gromek z serwisu NagrodyB2B.pl, który przypomina sklep internetowy z prezentami dla pracowników, kontrahentów i klientów. - Poruszając się pomiędzy dziesiątkami kategorii, pracodawca może wybierać nawet pojedyncze sztuki spośród tysięcy produktów. Prezentami mogą być zarówno drobne elementy AGD, gadżety elektroniczne, sprzęt sportowy i turystyczny, a nawet biżuteria i zegarki. Każdego pracownika można zaskoczyć czymś zupełnie innym, cały czas trzymając się zakładanego budżetu – podkreśla.

Można też podejść do tematu mniej oryginalnie i po prostu dla każdego przygotować identyczną paczkę, w której znajdzie się modny gadżet (np. smartwatch), praktyczne urządzenie do domu lub inna świąteczna niespodzianka.

Prestiżowe prezenty dla kontrahentów

Święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok to także okazja, by podziękować za współpracę kontrahentom. Jeśli chcemy podkreślić, jak wiele zawdzięczamy współpracy z daną firmą lub jej konkretnym przedstawicielem, dobrym pomysłem będzie właśnie prezent świąteczno-noworoczny.

W tym przypadku nie powinna być to jednak paczka taka sama jak dla pracowników. Dobrze, jeśli prezent biznesowy ma charakter indywidualny i wyjątkowy. Takim upominkiem może być chociażby dobrej jakości whisky w eleganckim opakowaniu. Ale ekskluzywny alkohol to nie jedyna opcja. Np. w serwisie UpominkiB2B.pl dostępny jest cały katalog produktów dla partnerów biznesowych, w tym m.in. galanteria skórzana, pióra, czy porcelana.

Czy kontrahentowi można podarować kosz prezentowy? Oczywiście! Jednak zawartość takiej paczki świątecznej powinna uwzględniać produkty klasy premium – wina, praliny i inne dodatki powinny być produktami z wyższej półki.

Prezent świadczy o darczyńcy

W okresie świąteczno-noworocznym warto pomyśleć o tym, jak wiele zawdzięczamy ludziom, którzy nas otaczają i z którymi współpracujemy. Prezent – niezależnie od tego, czy będzie to tradycyjna paczka, czy bardziej oryginalny box – powinien być przede wszystkim miłym wyrazem tej wdzięczności.

Jednak prezent jest zarazem czymś więcej. W przypadku relacji z pracownikami lub z kontrahentami, może stanowić element budujący wizerunek firmy. Prezent tradycyjny – taki jak paczka ze słodyczami, będzie świadczył o pracodawcy jak najbardziej konserwatywnie. Z kolei wyjście poza standard, przysłowiowe „poluzowanie krawata” i podarowanie mniej typowego upominku, będzie się kojarzyło z firmą bardziej kreatywną i nowocześniejszą. W związku z tym wybierając odpowiedni upominek, możemy wpływać na to, w jaki sposób będziemy odbierani przez obdarowywanych.

Podsumowując, paczka ze słodyczami nie musi być złym pomysłem, ale skoro istnieje tyle innych możliwości, po co się ograniczać?

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Empemedia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.