Komunikaty PR

Czy akcesoria do druku oznaczeń mogą wpłynąć na usprawnienie pracy

2024-05-29  |  01:00
Biuro prasowe

Polacy coraz częściej decydują się na kupno produktów przez internet. Robienie zakupów online stało się metodą na szukanie oszczędności w domowych budżetach rodaków i narzędziem do nierównej walki z inflacją i panującą niepewnością gospodarczą. Badania pokazują, że aż 57% Polaków zamierza korzystać z udogodnień dostępnych w e-commerce, wynika z Raportu e-Izby: (E)mergency Commerce Roku 2023[1]. Jesteśmy świadkami dynamicznego wzrostu e-commerce, a co za tym idzie również sektora oznaczeń. Nic w tym dziwnego – etykiety spajają i usprawniają łańcuch dostaw oraz świetnie sprawdzają się jako narzędzie do przekazywania informacji między producentem a konsumentem, co jest możliwe dzięki oznaczeniom bezpośrednio na produkcie. Drukarka etykiet jest narzędziem, które może pomóc w usprawnieniu pracy praktycznie w każdej branży: od logistyki, transportu i spedycji, aż po handel detaliczny.

Drukarki etykiet stanowią niezbędny element w środowiskach pracy, gdzie ważne jest szybkie i precyzyjne oznaczanie produktów czy opakowań. Warto jednak zauważyć, że kluczem przy wykorzystaniu pełni potencjału urządzenia w konkretnych branżach jest dobranie rozwiązania do potrzeb organizacji. Na rynku dostępnych jest wiele produktów do druku oznaczeń, w tym wydajne urządzenia stacjonarne czy przenośne drukarki etykiet i paragonów. Kluczem do zoptymalizowania procesów w zakresie znakowania jest dobór odpowiednich akcesoriów do urządzeń. Jednym z nich jest automatyczny zewnętrzny podajnik, obcinak i odklejak, które pozwalają na precyzyjne rozdzielenie oznaczeń. Systemy automatycznego podawania etykiet na produkty eliminują potrzebę manualnego nakładania naklejek. Działa to nie tylko szybko, ale także zmniejsza prawdopodobieństwo błędów – co jest szalenie istotne, gdy sklep musi nadać tysiące paczek, które są do siebie, bardzo podobne.

W przypadku pracowników magazynów, którzy muszą być mobilni, szczególnie istotne staje się zapewnienie rozwiązania, które pozwoli im na wydajną i bezpieczną pracę w każdej lokalizacji. Takie sprzęty umożliwią specjalistom swobodne poruszanie się po sklepie lub hali magazynowej, co skraca czas dostępu do drukarki i umożliwia elastyczne oznaczanie towarów na miejscu. Przykładem takiego rozwiązania są mobilne drukarki Brother z serii RJ – te przenośne urządzenia do druku można wyposażyć w dedykowane pasy, które pozwolą pracownikowi wygodnie nosić drukarkę przy sobie, jednocześnie zapewniając pełną mobilność obu dłoni. Przydatna może okazać się również dodatkowa bateria, która znacznie wydłuży czas pracy urządzenia i pozwoli zmniejszyć ilość niechcianych postojów.

Kluczowy jest również dobór właściwego rodzaju oznaczeń, które będą dopasowane do potrzeb organizacji. Centrum dystrybucji, które wydaje dziennie tysiące przesyłek, może z powodzeniem korzystać z ekonomicznych oznaczeń termicznych. Niepowlekane etykiety papierowe do wydruku zapewniają dobrą jakość druku kodów kreskowych. Etykiety te są zwykle używane, gdy wymagane jest krótkotrwałe oznaczenie. Jednak podmioty, które magazynują lub transportują towary narażone na działanie silnych promieni słonecznych, wysokie temperatury lub działanie substancji chemicznych powinny rozważyć oznaczenia termotransferowe, które gwarantują ochronę naniesionych na etykiecie treści i oznaczeń.

Warto również podkreślić, że użytkownik może zwiększyć produktywność urządzenia, korzystając z profesjonalnych etykiet i rolek. Oszczędzanie na materiałach eksploatacyjnych może wpłynąć na jakość wydrukowanych oznaczeń. Dodatkowo przy wyborze drukarki etykiet należy zwrócić szczególną uwagę na trwałość samego urządzenia, w tym odporność na upadki i czynniki zewnętrzne – takie jak wilgotność czy poziom zapylenia.

Gospodarka cyfrowa rozwija się bardzo dynamicznie, co wpływa na wzrost sprzedaży internetowej, zwiększające się wymagania konsumentów i obostrzenia prawne dotyczące opakowań. W handlu, gdzie precyzja i niezawodność są bardzo ważne, akcesoria do drukarek etykiet mogą być kluczowe. Szybkość, precyzja i mobilność, połączone z dbałością o jakość samych taśm, na których nanoszone są oznaczenia, sprawiają, że drukarki etykiet stanowią klucz do efektywnej i wydajnej pracy w handlu, transporcie czy logistyce.

Tomasz Boroński ES Solution & Labelling Team Leader w Brother Polska

 

 


[1] https://eizba.pl/e-commerce-strategia-zakupowa-polakow-na-trudne-czasy-raport-e-izby-emergency-commerce-roku-2023/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.