Czytelna etykieta dzięki drukarce z weryfikatorem kodów
Czytelna etykieta stanowi podstawowy nośnik informacji o produkcie. Problemy z odczytem danych generują w przedsiębiorstwie dodatkowe koszty związane z nieplanowanymi przestojami linii technologicznych, reklamacjami, a nawet zwrotem towaru. Można tego uniknąć, stosując drukarki etykiet z weryfikatorem umożliwiającym błyskawiczną walidację jakości wydrukowanych informacji.
Drukarki etykiet z weryfikatorem kodów umożliwiają jednoczesny druk oraz walidację poprawności etykiety. W przypadku zweryfikowania błędu następuje automatyczny wydruk nowej etykiety, a cały proces odbywa się bez konieczności ingerencji operatora.
– Drukarki etykiet ze zintegrowanym weryfikatorem kodów kreskowych 1D i 2D to rozwiązania, które najczęściej polecamy swoim klientom posiadającym wiele linii produkcyjnych zależnych od siebie, a drukowane etykiety na ich wyroby, są wykorzystywane na kolejnych stanowiskach produkcyjnych. Ma to na celu zminimalizować przestoje powstałe przez brak możliwości prawidłowego odczytu etykiety. Na przykład zintegrowane urządzenie Printronix T8000 ODV-2D wdrożone u producenta systemów i komponentów samochodowych wyeliminowało ryzyko związane z dostarczaniem produktów z nieczytelnym kodem kreskowym – mówi Arkadiusz Krużycki, product manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w firmie Etisoft.
Oto 5 korzyści, które przynosi wdrożenie automatycznego rozwiązania do drukowania i weryfikacji etykiet z kodami kreskowymi.
- Pewność zgodności wydruku z zaprojektowaną etykietą
Weryfikator zintegrowany z drukarką etykiet waliduje poprawność danych na etapie drukowania kodu kreskowego. Jeśli otrzymywany obraz druku jest nieczytelny i odbiega od zaprojektowanego oryginału, etykieta zostaje oznaczona w sposób uniemożliwiający jej dalsze wykorzystanie, zaś urządzenie automatycznie drukuje nową etykietę. Daje to gwarancję, że na produkcie zostanie umieszczona etykieta sprawdzona pod kątem zgodności z zaprojektowanym oryginałem.
- Kompletne rozwiązanie do druku i błyskawicznej weryfikacji
Weryfikator kodów jest zintegrowany z drukarką etykiet. Nie ma konieczności stosowania dodatkowych akcesoriów czy oprogramowania. Kompletne rozwiązanie działa więc w sposób łatwy, szybki, a przede wszystkim skuteczny. Co więcej, urządzenie automatycznie drukuje i weryfikuje etykiety, nie wymagając przy tym ingerencji operatora.
- Gwarancja druku odpowiednich kodów kreskowych
Urządzenie do walidacji kodów kreskowych weryfikuje poprawność etykiety podczas druku. W ten sposób gwarantuje wydrukowanie odpowiedniego kodu kreskowego i eliminuje ryzyko umieszczenia na produkcie etykiety odbiegającej od oryginału. Dzięki temu producent zyskuje pewność, że etykieta będzie mogła zostać prawidłowo odczytana w kolejnych procesach.
- Brak nieplanowanych przestojów związanych z odczytem kodów kreskowych
Etykiety umieszczone na produktach są w procesach produkcyjnych i logistycznych wielokrotnie skanowane przez przeznaczone do tego celu urządzenia. Niepoprawna lub zniszczona etykieta powoduje przestoje linii technologicznych związane z problemami dotyczącymi odczytu danych umieszczonych na etykiecie. Weryfikacja poprawności kodów jeszcze na etapie druku sprawia, że informacje mogą być później szybko i bezproblemowo odczytywane. Ma to znaczący wpływ na płynność procesów, a w efekcie na wskaźniki wydajnościowe i jakościowe zakładu.
- Uniknięcie zbędnych kosztów związanych ze zwrotem towaru
– Aplikacja etykiety niezgodnej z zaprojektowaną przez operatora może przynieść wiele negatywnych konsekwencji. Przykładem jest brak możliwości odczytu kodu kreskowego na dalszych etapach produkcyjnych i logistycznych. Wiąże się to z reklamacjami, karami umownymi od dostawcy, a nawet zwrotem całej partii towaru – wylicza ekspert z Etisoft.
Wykorzystanie drukarek etykiet z weryfikatorem pozwala wyeliminować ten problem. Na produktach zostają umieszczone wyłącznie sprawdzone i poprawne etykiety. Dzięki temu producent gwarantuje swoim odbiorcom właściwe wywiązanie się z umowy i dostarcza prawidłowo oznakowany produkt, co przekłada się na lepszą współpracę oraz budowanie wizerunku kontrahenta godnego zaufania.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.