Komunikaty PR

Digitalizacja i nowoczesne technologie w medycynie

2020-12-21  |  13:41
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Warszawa, grudzień 2020 – Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski z Narodowego Instytutu Kardiologii w Warszawie został tegorocznym zdobywcą Nagrody Prezesów PTK. Laureata jubileuszowej 20. edycji tego prestiżowego wyróżnienia ogłoszono we wrześniu podczas Międzynarodowego Kongresu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. 3 grudnia odbyła się konferencja prasowa połączona z przekazaniem nagrody finansowej, ufundowanej przez firmę Bayer. W tym roku uroczystą galę w Filharmonii Narodowej zastąpiło wydarzenie wirtualne, podczas którego zainaugurowano program #ThankYouScience.

Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski specjalizuje się w kardiologii interwencyjnej i obrazowaniu – szczególnie w zastosowaniu tomografii komputerowej we wspomaganiu przezskórnych interwencji wieńcowych. Jest adiunktem w Klinice Kardiologii i Angiologii Interwencyjnej w Narodowym Instytucie Kardiologii w Warszawie. Ukończył z wyróżnieniem studia na kierunku lekarskim w 2008 roku i od początku pracy zawodowej związał się z Instytutem. Szkolił się i pracował m.in. w Kerckhoff-Klinik w Bad-Nauheim (Niemcy) oraz w VU University Medical Center w Amsterdamie (Holandia).

- Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski przedstawił do nagrody cykl prac dotyczących jednego zagadnienia, które konsekwentnie rozwija przez lata. Efektem tego zainteresowania jest 13 prac opublikowanych w bardzo dobrych czasopismach naukowych. We wszystkich tych pracach jest pierwszym autorem – mówi prof. dr hab. Janina Stępińska, która przewodniczyła kapitule nagrody.

- Nagroda Prezesów PTK to najbardziej prestiżowe wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, marzenie każdego kardiologa naukowca. Bardzo się cieszę, że moja działalność została doceniona przez Kapitułę – mówi dr hab. n. med. Maksymilian Opolski - Nagrodzone prace dotyczą zastosowania inwazyjnych i nieinwazyjnych technik obrazowania w diagnostyce, leczeniu oraz stratyfikacji ryzyka pacjentów z chorobą wieńcową i anomaliami tętnic wieńcowych.

Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski opracował tomograficzną skalę CT-RECTOR, służącą do przewidywania wyniku przezskórnego udrożnienia przewlekle zamkniętych tętnic wieńcowych. Ponadto wprowadził na użytek kliniczny optyczną koherentną tomografię w diagnostyce pacjentów z zawałem serca bez istotnych zwężeń w tętnicach wieńcowych. Oba osiągnęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem kardiologów interwencyjnych na całym świecie, a skala CT-RECTOR jest powszechnie używana przez operatorów przewlekle niedrożnych tętnic wieńcowych.

- Dorobek laureata jest imponujący, również w kontekście wykorzystania zaawansowanych technologii w kardiologii – mówi Markus Baltzer, Prezes Bayer Sp. z o.o. – Dr hab. n. med. Maksymilian Opolski zostosował najnowocześniejsze techniki AR – okulary z wykorzystaniem technologii augmented-reality do przeprowadzenia zabiegu naprawy zamkniętej tętnic wieńcowej serca. We wspołpracy z informatykami i fizykami stworzył aplikację, która pozwoliła przenieść dwuwymiarowy obraz splątanych tętnic wieńcowych w świat trójwymiarowej tomografii – dzięki czemu lekarz mógł bardziej efektywnie wykonać zabieg naprawy, pomimo ich „pokrętnego“ przebiegu.

Nagroda Prezesów PTK jest nagrodą indywidualną, przyznawaną za oryginalne, zdefiniowane osiągnięcie naukowe lub nowatorskie rozwiązanie wdrożeniowe w zakresie kardiologii klinicznej lub doświadczalnej, udokumentowane pracami opublikowanymi w recenzowanych czasopismach naukowych.

- Nagradzamy kandydatów mających pasję, konsekwentnie rozwijających zainteresowanie konkretnym zagadnieniem badawczym, a jednocześnie mających osobowość. Kandydatów, którzy są doświadczeni, robią coś szczególnego, zaistnieli już w środowisku naukowym, są rozpoznawalni i oczywiście publikują swoje dokonania naukowe – dodaje prof. J. Stępińska.

Właśnie pasja naukowców zainspirowała Bayer do stworzenia inicjatywy #ThankYouScience. To forma wyrażenia wdzięczności ludziom nauki za ich pasję odkrywania nieznanego, dociekliwość, wiarę w ludzkie możliwości i pełne odwagi wizje, prowadzące do przełomowych odkryć, a także… pewną dozę szaleństwa. W ramach inicjatywy, organizator zachęca wszystkich do dzielenia się w mediach społecznościowych wyrazami uznania dla nauki oraz wdzięczności dla naukowców wraz z przykładami dowodzącymi w jaki sposób nauka zmienia ich codzienne życie. Elementem inicjatywy są filmowe impresje na temat pasji naukowców, ich ciekawości świata i motywacji do jego zmiany - można je obejrzeć na kanale Bayer Polska na YouTube:

https://www.youtube.com/user/BayerPolska?app=desktop

 

O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się przede wszystkim na obszarach nauk Life Science, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia kapitału poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2019 Grupa zatrudniała około 104 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 43,5 mld euro. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,9 mld euro, wydatki na badania i rozwój 5,3 mld euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.bayer.com.

 

Kontakt:

/// Monika Lechowska-Wróbel, Head of Communication CEE, Bayer Sp. z o.o.

E-mail: monika.lechowska@bayer.com

Biuro prasowe Bayer:

Aleksandra Stasiak, Omega Communication, tel. 602 115 401

E-mail: astasiak@communication.pl  

 

Oświadczenia dotyczące przyszłości

Niniejszy komunikat prasowy może zawierać oświadczenia dotyczące przyszłości oparte na bieżących założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą prowadzić do znaczących różnic pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a przedstawionymi w niniejszym dokumencie szacunkami. Czynniki te obejmują elementy omówione w publicznie dostępnych sprawozdaniach firmy Bayer, które są dostępne na stronie internetowej spółki pod adresem www.bayer.com. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizacje tych stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych sytuacji lub zdarzeń. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.