Komunikaty PR

Direct mailing nie odchodzi do lamusa

2020-06-18  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Info. pras ( 0.1 MB )

Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, jeden z jego segmentów może pochwalić się pokaźnym wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Najnowszy „Raport o stanie rynku pocztowego” opublikowany przez UKE podaje, że ich ilość w 2019 roku zwiększyła się o ponad 11 proc. Niesłabnącą popularność direct mailigu potwierdzają eksperci zajmujący się organizacją korespondencji masowej dla firm i instytucji.

Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej publikowany jest każdego roku pod koniec maja i prezentuje stan polskiego rynku pocztowego w roku poprzednim. Jest on najbardziej rzetelnym odzwierciedleniem aktualnych trendów rynkowych, ponieważ opiera się na danych ilościowych i finansowych pozyskanych bezpośrednio od firm figurujących w Rejestrze Operatorów Pocztowych. Dane te odnoszą się do poszczególnych segmentów rynku, a w ramach nich do kliku kategorii usług m.in.: przesyłek kurierskich, przesyłek listowych, ale też usług komercyjnych, takich jak przesyłki reklamowe.

Coraz popularniejsze przesyłki reklamowe

– Rynek przesyłek marketingowych nigdy nie rozwinął się w Polsce tak, jak w krajach Europy Zachodniej, a przecież skuteczność tej formy komunikacji z klientami jest znacznie wyższa niż komunikacji elektronicznej. Oczywiście można by długo rozpisywać się nad przyczynami takiego stanu rzeczy, ale faktem jest, że ten produkt pocztowy będzie jeszcze długo funkcjonował na rynku i może utrzymać tendencję wzrostową – mówi Janusz Konopka, prezes firmy Speedmail, która jest największym w Polsce alternatywnym operatorem pocztowym.

Raport UKE podaje że, w ubiegłym roku wzrósł zarówno wolumen wysyłanych przesyłek reklamowych (o 11,7 proc.), jak i wysokość przychodów uzyskanych z realizacji tej usługi (o 22,1 proc.). Pokazuje to wyraźnie, że taka forma promocji jest wciąż bardzo istotna dla wielu firm i branż. Największymi zaletami direct mailingu od lat pozostają: duże możliwości personalizacji przesyłki, dłuższa żywotność i większy zasięg materiału drukowanego, wysoka mierzalność, możliwość lepszego skupienia uwagi na przekazie czy większa interakcja z klientem. Dziś ta forma kontaktu może dobrze sprawdzić się np. w branży retail i zachęcaniu do ponownego odwiedzania sklepów i galerii. Forma drukowana jest też skuteczniejszą metodą docierania do starszego klienta.

Potencjał kurczącego się rynku

Jak zauważa raport UKE, obecnie najszybciej rozwijającym się segmentem rynku pocztowego są usługi kurierskie, które m.in. ze względu na eksplozję handlu e-commerce, biją kolejne rekordy. Ilość przesyłek kurierskich wzrosła w ubiegłym roku o ponad 19 proc., a przychody branży zwiększyły się o ponad 11 proc. Inaczej rzecz wygląda na rynku tradycyjnych przesyłek listowych. Wolumenowo spadł on o ponad 9 proc., lecz co ciekawe, jego wartość wzrosła o blisko 5 proc.

– Trendy dotyczące tradycyjnej korespondencji od lat są spadkowe m.in. ze względu na postępującą digitalizację i przechodzenie na pocztę elektroniczną. Dla wielu firm, instytucji, urzędów papier wciąż jest jednak podstawową formą przesyłek transakcyjnych, rachunków czy faktur. Nieustannie widać też zainteresowanie wysyłką marketingową, zwłaszcza ze strony, powracających do pełnego funkcjonowania po okresie lockdown’u sieci handlowych. Bardzo często korzystają z niej sklepy odzieżowe i drogerie, które wysyłając klientom kupony rabatowe, próbki produktów czy gazetki reklamowe, zachęcają ich do odwiedzin i zakupów – tłumaczy Janusz Konopka ze Speedmail.

Raport UKE podaje, że choć rozpowszechnienie się elektronicznych kanałów komunikacji w znacznym stopniu ograniczyło korespondencję papierową, to jednak wartość polskiego rynku usług pocztowych systematycznie rośnie. Największy udział mają w tym przesyłki kurierskie, ale jak pokazały dane za rok 2019, wzrosty dotyczą również przesyłek reklamowych. Dla wielu firm direct mailing wciąż pozostaje popularną i skuteczną formą działań marketingowych, dlatego warto mieć go na uwadze przy planowaniu kolejnych kampanii.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma 8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe[1] - wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Nic dziwnego – błyskawicznie zmieniający
Firma Odbudowa firm rodzinnych po powodzi
2024-09-26 | 16:00

Odbudowa firm rodzinnych po powodzi

Powódź, która dotknęła południowe regiony Polski, zniszczyła nie tylko majątki prywatne, ale także uderzyła w fundamenty lokalnych gospodarek, w tym przedsiębiorstwa
Firma Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa
2024-09-26 | 13:00

Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa

Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska to coroczne wydarzenie, które ma na celu zwiększenie świadomości i promowanie bezpiecznych praktyk w miejscu pracy. W tym roku tematem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.