Komunikaty PR

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

2024-06-05  |  10:00
Biuro prasowe

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na rozwój działalności, w tym m.in. na wyposażenie laboratorium. Działająca od czerwca 2023 r. firma już jest rentowna. Marka jako jedyna w Polsce może wykonać sekwencjonowanie genomu bez posiłkowania się zagranicznymi podwykonawcami. Dzięki temu proces jest szybszy, bezpieczniejszy i tańszy, a w efekcie - bardziej dostępny dla placówek medycznych i pacjentów.

Prężnie rozwijający się rynek badań genetycznych, ich coraz częstsze wykorzystywanie w diagnostyce chorób, przygotowywaniu terapii celowanych oraz planowane rozszerzenie refundacji badań prenatalnych sprawiają, że rośnie popyt na usługi oferowane przez DNA Medical Group. Firma ma ambitne plany rozwoju i aby je sfinansować, zdecydowała o pozyskaniu zewnętrznych inwestorów, a następnie debiucie na rynku NewConnect.

- Jeszcze w tym roku chcielibyśmy pozyskać finansowanie od inwestorów. Jesteśmy już rentowni, natomiast dzięki zewnętrznej rundzie inwestycyjnej, będziemy mogli przyśpieszyć rozwój naszego biznesu - zarówno w obszarze działalności usługowej, jak i nowych linii biznesowych. W ramach emisji chcielibyśmy pozyskać kilka milionów złotych, a jej konsekwencją będzie giełdowy debiut. W samym debiucie widzimy szansę na zwiększenie rozpoznawalności i transparentności naszej firmy - mówi Izabela Czuraj - prezes zarządu DNA Medical Group.

DNA Medical Group specjalizuje się w badaniach genetycznych i korzysta z najbardziej zaawansowanych technologii dostępnych na rynku. Spółka jako jedyna w Polsce oferuje pełny zakres badań WES (sekwencjonowanie całego eksomu) i WGS (sekwencjonowanie genomu), bez korzystania z zagranicznych podwykonawców i wysyłania materiału genetycznego poza Polskę. Firma jest również producentem polskiego testu NIPT (badanie przesiewowe szacujące ryzyko wystąpienia u dziecka wad genetycznych). Jednym z jej celów jest nie tylko zwiększanie dostępności do badań genetycznych i ochrona danych pacjentów, ale też edukacja. Genetyka jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin medycyny, a wiedza o genetycznych predyspozycjach chorób zwiększa skuteczność terapii.

- Badania genetyczne wykrywają zmiany w DNA i umożliwiają pozyskiwanie ważnych informacji o zdrowiu, co w efekcie może wpłynąć na wydłużenie i większy komfort życia pacjenta. Często zdarza się, że są one jedyną skuteczną metodą diagnostyki. Dają szansę na wykrycie choroby we wczesnym stadium, a im szybciej coś wiemy - tym szybciej możemy przeciwdziałać. Niestety świadomość na temat znaczenia badań genetycznych jest jeszcze zbyt niska, dlatego tak ważna jest edukacja zarówno pacjentów, jak i środowiska medycznego - komentuje Izabela Czuraj - prezes zarządu DNA Medical Group.

Szansą na dalszy rozwój świadomości znaczenia badań genetycznych i ich istotną popularyzację są zmiany regulacyjne. W projekcie nowelizacji rozporządzenia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu programów zdrowotnych, zniesiono limit wiekowy dla kwalifikacji do refundacji genetycznych badań prenatalnych. Dotychczas badania te były bezpłatne dla kobiet, które ukończyły 35 lat.

W ostatnim czasie DNA Medical Group została laureatem Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2024 w kategorii innowacyjna firma. Prestiżowa nagroda promuje twórców innowacji technologicznych i społecznych oraz inwestycji podnoszących standard życia i wpływających na rozwój naukowo - badawczy. Spółka została doceniona m.in. za zwiększanie dostępności badań genetycznych, umożliwiających szybką diagnozę wielu chorób.

Według raportów Vision Research Reports - wielkość światowego rynku testów genetycznych oszacowano na około 8,84 miliarda dolarów w 2023 r. i przewiduje się, że do 2033 r. osiągnie on poziom około 64,73 miliarda dolarów, przy CAGR wynoszącym 22,03% w latach 2024-2033.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu? Biuro prasowe
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna
Giełda MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’
2024-05-29 | 08:45

MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’

MediSensonic planuje w 2025 roku przeprowadzenie procesu szybkiej ścieżki certyfikacji dla jednego ze swoich wiodących projektów – ‘Touchwave’. To efekt pomyślnie
Giełda Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.
2024-05-16 | 14:00

Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.

Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, w I kwartale 2024 r. miała 5,67 mln zł przychodów ze sprzedaży,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi

Prawie połowa polskich turystów podróżujących do Czech obiera za cel stolicę tego kraju. Chociaż w ostatnich latach chętniej podróżujemy do innych regionów naszego południowego sąsiada, wciąż wiele miejsc i atrakcji pozostaje nieodkrytych przez Polaków. Czesi chcą to zmienić i ruszają z dwiema kampaniami promocyjnymi skierowanymi do polskich turystów, które mają pokazać nieco inne Czechy, niż do tej pory znaliśmy. Potencjał jest, bo Polacy już dziś stanowią trzecią najliczniejszą grupę gości zagranicznych na czeskim rynku.

Firma

Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania

Prawie 3/4 polskich start-upów, które rozwijają innowacje w medycynie, nawiązuje współpracę z placówkami medycznymi – pokazuje nowy raport „Top Disruptors in Healthcare 2024”. Wynika z niego też, że największym wyzwaniem dla młodych, innowacyjnych spółek wciąż pozostaje znalezienie inwestora i pozyskanie finansowania. Szansą dla start-upów może się okazać międzynarodowy program eco-Disruptive, prowadzony przez Bupa, właściciela Grupy LUX MED. Obok 200 tys. funtów nagrody finansowej zwycięski start-up może liczyć w nim również na wsparcie doradcze, możliwość dalszego rozwoju swojego produktu bądź usługi oraz szansę zadebiutowania na zagranicznych rynkach.

Ochrona środowiska

Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania

Czynniki ESG, związane ze zrównoważonym rozwojem, odgrywają coraz ważniejszą rolę w działalności firm, bez których zaangażowania niewiele da się zdziałać w kwestii łagodzenia skutków zmian klimatu i zanieczyszczenia środowiska. W Polsce słyszało o nich już 3/4 dużych i 2/3 średnich firm, ale w praktyce długofalową strategię działań w tym obszarze ma o wiele mniej podmiotów. Rodzime przedsiębiorstwa przywiązują też zdecydowanie większą wagę do celów społecznych niż środowiskowych. Jednak unijne regulacje, które wejdą w życie w przyszłym roku, wymuszą poprawę na tym polu, chociaż będą one dotyczyć w pierwszej kolejności dużych podmiotów. One będą z kolei wymagać tego od swoich mniejszych kontrahentów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.