Komunikaty PR

Dobre praktyki 3M wyróżnione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2022-06-22  |  06:00
Biuro prasowe

Wzmacnianie kultury różnorodności w miejscu pracy, wsparcie kobiet w nauce, wolontariat kompetencyjny. Łącznie osiem inicjatyw firmy 3M znalazło się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki”. Raport przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu organizacja, która promuje ideę prowadzenia firmy w sposób zrównoważony i rzetelny.

W tegorocznym zestawieniu dobrych praktyk firm z różnych branż znalazło się 8 przedsięwzięć 3M. Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) co roku przygotowuje raport na temat pozytywnych działań CSR. Jest to temat bliski 3M. Firma od lat regularnie realizuje projekty, które mają na celu ochronę środowiska, pomagają lokalnym społecznościom, a także promują rozwój i edukację opartą na nauce.

3M wykorzystuje naukę do tworzenia rozwiązań, które poprawiają jakość życia. Jednym z filarów tej idei jest „nauka służąca społeczności” – mówi Małgorzata Golatowska, brand & communication leader, DE&I champion East Europe Region w 3M. – Korzystamy z zasobów firmy oraz eksperckiego potencjału naszych pracowników, aby poprzez wolontariat kompetencyjny wspierać lokalne społeczności. Pomagamy szkołom technicznym, wspieramy organizacje pożytku publicznego, prowadzimy działania mentoringowe. Wspólnie możemy tworzyć zrównoważoną przyszłość, w której wszyscy będą mogli się rozwijać. Od tego zależy los naszej planety, naszych społeczności i naszej gospodarki.

Nauka inwestycją w przyszłość

Firma wspiera rozwój przyszłych pracowników z obszaru STEM (z ang. nauki przyrodnicze, technologia, inżyniera, matematyka). Program 3M Manufacturing & Academic Partership to działania na rzecz szkół technicznych. 3M przekazało do dolnośląskich pracowni sprzęt o wartości 500 tys. złotych. Zestawy symulują różne procesy produkcyjne, pozwalając na programowanie miniaturowych robotów. Dzięki temu możliwe jest szkolenie przyszłych automatyków, elektroników czy mechatroników.

3M zauważa również potrzebę wspierania kobiet w budowaniu pewności siebie i dokonywaniu odważnych wyborów dotyczących m.in. kariery w STEM. W ramach wewnętrznej organizacji Forum Kobiet (Women Leadership Forum) firma promuje równe możliwości dla kobiet i mężczyzn w miejscu pracy, podkreślając wagę różnorodności w branży IT i TECH.

Firma 3M jest m.in. stałym partnerem kongresu Perspektywy Women in Tech Summit, skierowanego do młodych kobiet stojących u progu kariery. Przedstawicielki 3M dzielą się podczas kongresu swoją wiedzą i doświadczeniem. Z kolei w ramach „Kobiecego Podwieczorku Technologicznego”, corocznie organizowanego przez Fundację Perspektywy, pracownicy 3M dyskutują z dziewczętami o ścieżkach rozwoju w swojej firmie. Dodatkowo w 2021 r. 3M przekazało Fundacji 30 laptopów do nauki zdalnej dla uczniów z małych miejscowości. 

We współpracy z Fundacją Inspiring Girls 3M zrealizowało program o charakterze mentoringowym dla dziewcząt ze szkoły podstawowej. Zajęcia odbywały się w formie inspirujących warsztatów z „role-modelkami” z 3M, które opowiadały o wyzwaniach i pozytywach pracy w zawodzie technicznym, a także zachęcały uczennice do budowania kompetencji bazujących na ich mocnych stronach i do rozwoju w dziedzinie STEM.

Od biegania po tworzenie strategii – jak pracownicy 3M pomagają innym

3M nie tylko dba o dobrostan swoich pracowników, ale jednocześnie inicjuje projekty na rzecz lokalnych społeczności. Przykładem jest program 3M in Motion, na który składają się różne aktywności sportowe – pracownicy 3M są zachęcani do biegania, wycieczek pieszych czy rowerowych. Im więcej uczestników dołącza do takich wydarzeń, tym większą kwotę 3M przekazuje na rzecz wybranych organizacji pozarządowych. Pracownicy chętnie włączają się w pomoc okolicznym ośrodkom opieki społecznej, dla dzieci i samotnych matek, organizując zbiórki pieniężne lub rzeczowe. Wykorzystują swoje zawodowe umiejętności podczas wolontariatów kompetencyjnych. 3M Impact to globalny program, który w 2021 r. wystartował również w Polsce. Wolontariusze podjęli współpracę z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz równości społecznych, wsparcia potrzebujących oraz okolicznego ekosystemu. Specjaliści z 3M pomogli opracować strategiczne projekty, odpowiadające na potrzeby danego NGO.

Równość i zrozumienie dla wszystkich

Jedną z dobrych praktyk 3M, opisanych w raporcie FOB, jest aktywność 3M w ramach Miesiąca Dumy (Pride Month). Celem tych działań jest zwiększanie empatii pracowników oraz pogłębianie ich świadomości, jak wspólnie tworzyć środowisko pracy, w którym osoby z mniejszości LGBTQIA+ czują się nie tylko bezpiecznie i komfortowo, ale są szanowanymi, aktywnymi i wartościowymi członkami zróżnicowanych zespołów. Spotkania i wykłady organizowane w ramach Pride Month wzmacniają przekonanie pracowników, że różnorodność pozwala na tworzenie wyjątkowych kreatywnych zespołów i innowacyjnych rozwiązań. To nie jedyna tego typu inicjatywa w 3M. Miesiąc Różnorodności, Równości i Włączenia (Diversity, Equity and Inclusion Month) skupia się na jeszcze szerszym kontekście – wzajemnym szacunku, zrozumieniu i otwartości. Jest to cykl wydarzeń wewnętrznych, podczas których firma zwraca uwagę i prowokuje do dyskusji na ważne tematy społeczne, np. wykluczenie mniejszości narodowych czy rasowych, inkluzywny język, stereotypy w podziale ról pomiędzy kobietami a mężczyznami, świadome zarządzanie uprzedzeniami. Uczestnicy – pracownicy 3M – doskonalą m.in. swoje umiejętności komunikowania się z innymi w życiu zawodowym i prywatnym, dzięki czemu budują więzi oparte na zaufaniu i wzajemnym szacunku.

CSR w DNA firmy

Rozwój każdej firmy zależy w dużej mierze od rozwoju społeczeństwa – mówi Małgorzata Golatowska. – Wiemy, jak ważny jest równy dostęp do edukacji i kariery zawodowej w dziedzinie nauk ścisłych. Jako globalna firma technologiczna dostrzegamy coraz większą efektywność pracy zróżnicowanych zespołów, które są w stanie odpowiadać na potrzeby zróżnicowanych społeczności.  Dlatego działania CSR, świadomego i odpowiedzialnego biznesu na rzecz niedostatecznie reprezentowanych grup stanowią tak ważny element naszej strategii. Chcemy wspierać potrzebujących i umożliwiać im coraz lepsze życie, rozwój i dostęp do technologii. Cieszymy się, że nasze praktyki zostały wyróżnione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Motywuje nas to do podejmowania kolejnych działań.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. W 20. edycji zaprezentowano 1677 działań podjętych przez 283 firmy. To wzrost o ok. 25 proc. w stosunku do ubiegłego roku i rekord w historii wydawnictwa. Świadczy to o coraz większym znaczeniu CSR w polityce firm. Analiza zgłoszonych inicjatyw pokazuje m.in. rosnące oczekiwania społeczne wobec odpowiedzialności biznesu za wpływ na otoczenie.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki” dostępny jest online.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Firma RUSZA BCC STARTUPS
2024-04-25 | 11:15

RUSZA BCC STARTUPS

Rusza BCC STARTUPS - nowa linia biznesowa Business Centre Club. Najstarsza i największa organizacja pracodawców otwiera się na młodych przedsiębiorców i wychodzi naprzeciw
Firma Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
2024-04-25 | 11:05

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.