#dobrotobumerang - przekąski z przesłaniem
Pandemia i kwarantanna zmieniają priorytety. Także w biznesie. Obok słupków sprzedaży znaczenia nabierają wartości, jakimi kieruje się przedsiębiorstwo. Konsumenci wybierają produkty lokalne, zdrowe i takie, które budują poczucie wspólnoty. Widać to choćby w segmencie produktów spożywczych dla dzieci.
Dzieci często nie rozumieją, dlaczego muszą być w izolacji, nie mogą spotkać się z ukochaną babcią czy dziadkiem, pójść do kolegi. Psychologowie jeszcze nie opracowali pewnych metod, dzięki którym rodzice wiedzieliby, jak wytłumaczyć tę sytuację najmłodszym i ukoić dziecięcą tęsknotę. Każdy gest przypominający o wzajemnej trosce jest teraz szczególnie cenny.
Ma to swoje odbicie także w konsumenckich wyborach. Firma Pure Life produkująca serię słodkich naturalnych przekąsek "Porcja Dobra" zauważyła, że przez ostatnie miesiące na równi z jakością i smakiem tworzonych przez nią słodyczy, dla klientów liczy się też dołączana do nich Dobrokarta.
– To kolorowe, wesołe obrazki z motywującym hasłem, np. "Tęsknię za tobą", ,,Dziękuję, że jesteś". Są one dostępne w wersji dla dzieci i dla dorosłych. Nieoczekiwanie w warunkach kwarantanny nabrały nowego, mocniejszego znaczenia. W mediach społecznościowych, choćby na naszych profilach, obserwujemy, że robią teraz karierę. Stały się przekaźnikami ważnych uczuć, których często nie można ze względu na izolację wyrazić wprost – mówi Anna Ananczikowa z "Porcji Dobra". – Okazało się też, że jest to coś, co nas wyróżnia na rynku naturalnych przekąsek dla dzieci.
W sieci pojawiają się komentarze i zdjęcia z Dobrokartą w roli głównej. Pewien mąż powiesił ją w domu na lodówce. Dla żony była to miła niespodzianka. Kartka wisi do tej pory, bo obojgu poprawia humor. Jedna z klientek opisała, że kilkuletnie dziewczynki, sąsiadki z bloku wrzucają sobie Dobrokarty do skrzynek pocztowych. Teraz, kiedy już można wychodzić na zewnątrz, ale jeszcze nie spotykać się, zostawiają obrazek w umówionych miejscach. Bliscy dzielą się nimi, wysyłając przez internetowe komunikatory.
– Wzmożone zainteresowanie Dobrokartami pokazuje, że jednak na skutek kryzysu, w którym przyszło nam żyć, zmieniają się priorytety – zauważa Anna Ananczikowa. – Zaczynają bardziej liczyć się wartości. Jako firma zawsze od nich wychodziliśmy.
Porcja Dobra pojawiła się na polskim rynku jako przedsiębiorstwo produkujące naturalne przekąski, ale też firma zaangażowana społecznie i ekologicznie. Postuluje życie w zgodzie naturą i chce promować ideę sharingu. Temu między innymi służą Dobrokarty.
– Poszukując inspiracji, natknęliśmy się na społeczny projekt „dobrokarty” przedstawiony na konferencji TEDx w Rosji, który został przez nas zaadaptowany i odtworzony – mówi Anna Ananczikowa. – Dobrokarty wywołują pozytywne emocje – bawią, śmieszą, a jednocześnie pielęgnują takie wartości, jak wdzięczność, życzliwość, wspaniałomyślność, dobroć wobec najbliższych. Od lat z sukcesem zajmujemy się handlem towarami FMGC. Porcja Dobra powstała w 2018 roku i miał to być nasz wkład, w to, by świat był zdrowszy i lepszy. Teraz to jeszcze bardziej aktualne.
Dobrokarty można znaleźć w kostkach z niespodzianką, dwupakach, bombonierce z bakaliowymi kulkami, a ostatnio także w kuferku ze słodkościami, który, z racji tego, że rzadziej zaglądamy do sklepów, można zakupić przez Allegro. W skład przekąsek wchodzą maksymalnie cztery naturalne składniki – tylko owoce i orzechy.
Dobrokarty opatrzone są w hashtag #dobrotobumerang.
– To co wysyłamy, do nas wraca. Także w biznesie i tego się trzymamy, czekając na lepsze czasy – puentuje Anna Ananczikowa.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.