Dobrze dobrana automatyzacja pakowania w branży DIY
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Branży DIY (Do It Yourself – Zrób to sam) przyświeca idea, która związana jest z wykonywaniem różnych rzeczy samodzielnie. Dlatego opakowanie produktów powinno być estetyczne, wytrzymałe i przyciągać uwagę klientów. By jednak dostarczać zestawy sprawnie i na czas, dostawcom w tym sektorze przydatna będzie sprawna logistyka wspierana przez partnera od automatyzacji konfekcjonowania. Firma Domino Polska z Dzierżoniowa, klient firmy Silny&Salamon, to przykład, który pokazuje jak sprostać oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów i budować przewagę na rynku.
Coraz więcej osób odnajduje się w majsterkowaniu, remontach i sztuce użytkowej. To budujące, bo stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami, dla których zrównoważone podejście do natury nabiera znaczenia. Zauważalne są dwa trendy w branży DIY: recykling, czyli przetwarzanie zniszczonych czy zużytych przedmiotów oraz upcycling, a więc tworzenie nowych rzeczy na bazie starych. Wymagają one często nieszablonowych elementów montażowych i wyposażeniowych, które dostawcy muszą atrakcyjnie opakować i sprawnie dostarczyć do klientów.
Zwinna logistyka i jakościowe opakowania
Produkty firmy Domino Polska są skierowane do wielu segmentów odbiorców, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, a ich powszechna dostępność zapewniona jest między innymi poprzez współpracę z polskimi i globalnym sieciami marketów budowlanych DIY.
Marcin Trela, Dyrektor Handlowy z firmy Domino Polska, podkreśla, że ważnymi aspektami konfekcjonowania w tej branży są szybkość i elastyczność, dlatego maszyny pakujące muszą być łatwe w obsłudze, a przezbrojenia nie powinny trwać dłużej niż 2 minuty.
– Poza sprawną logistyką, która jest niezbędna do właściwej obsługi Partnerów staramy się budować przewagę poprzez estetykę, trwałość opakowań i nadruki prostych instrukcji. Dodatkowo dokładamy identyfikację firmy, by na dłużej pozostać w świadomości Klienta. To ważne, aby opakowania były jakościowe i umożliwiały różnorodny nadruk – podkreśla.
W 2022 roku firma zdecydowała się na skorzystanie z doświadczenia firmy Silny&Salamon w zakresie automatyzacji pakowania. Celem było przyspieszenie procesu i wykorzystanie potencjału pracowników w innych obszarach. Postawiono na zaawansowaną technologicznie maszynę Autobag® 550™ do automatycznego pakowania w gotowe worki, która obsługuje 45 opakowań na minutę. Na decyzję o wyborze modelu wpływ miała też zaawansowana drukarka termotransferowa, która zapewnia estetyczny i jakościowy nadruk typu „next-bag-out”, a jej umiejscowienie bezpośrednio nad kolejnym ładowanym workiem to duży atut, ponieważ zapobiega kolejkowaniu produktów i eliminuje proces etykietowania.
Jakie zmiany wniosła automatyzacja
Inwestycja w automatyzację pakowania w Domino Polska znacznie usprawniła funkcjonowanie firmy. Proces konfekcjonowania został przeniesiony do wewnątrz, wcześniej korzystano z usług outsourcingu. Udało się też skrócić czas dostaw i obniżyć koszty zakupu na rynkach lokalnych.
– Maszyna Autobag® 550™ spełniła nasze potrzeby całkowicie. Doceniam doradztwo ekspertów z Silny&Salamon, podejście zorientowane na rozwiązywanie problemów i poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Automatyzacja stwarza też nowe możliwości. Jeśli dzięki inwestycji uda nam się wygospodarować wolne moce, będziemy chcieli przeznaczyć je na sprzedaż usług pakowania, magazynowania i wysyłek innym podmiotom – zapowiada Marcin Trela.
Dodaje także, że istotą dobrej współpracy z partnerem, który wdraża automatyzację, jest umiejętność trafnego zidentyfikowania potrzeb inwestora i zbudowanie parku maszynowego pod konkretne potrzeby bez trwonienia środków na zbędne funkcje. Ważne jest też, aby linia z czasem miała możliwość rozbudowy w zależności od potrzeb.
Wielowymiarowa rola opakowania
Logistyka i transport produktów w wielu branżach wymaga zapakowania towaru tak, aby był bezpieczny, właściwie oznaczony, a zarazem atrakcyjny dla końcowego użytkownika. Maszyny dystrybuowane w Polsce przez spółkę Silny&Salamon, wraz z urządzeniami drukującymi, stanowią kompletne rozwiązanie dla firm działających w kanale e-commerce, a także dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dla których ważna jest atrakcyjna prezentacja marki, możliwość nadruku informacji i doświadczenie zakupowe klienta.
– To duża satysfakcja widzieć, jak klienci rozwijają się dzięki naszemu wsparciu, zwiększają sprzedaż, usprawniają procesy i stają się coraz bardziej konkurencyjni na rynku. Od lat doradzamy na każdym etapie łańcucha dostaw, jak zoptymalizować jego poszczególne elementy i sprawić, że produkty dotrą do miejsc docelowych nienaruszone dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu i oznaczeniu – podkreśla Katarzyna Bieńkowska, prezes firmy Silny&Salamon.
Maszyny SEE Autobag bez względu na model czy branżę, w której pracują, są wydajne, energooszczędne i służą latami. Zapewniają higienę i czystość procesu pakowania, co w połączeniu z ich uniwersalnością, sprawia, że dopasowanie formatu i rozmiaru opakowania wymaga jedynie zmiany worka bez konieczności przezbrajania urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania. Stanowi to duże udogodnienie dla użytkowników.
Specjaliści w optymalizacji pakowania
Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Dystrybutor proponuje klientom nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania oraz przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy. Można zgłosić taką chęć na adres biuro@pakowanie.biz, a w wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.