Dobrze dobrana automatyzacja pakowania w branży DIY
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Branży DIY (Do It Yourself – Zrób to sam) przyświeca idea, która związana jest z wykonywaniem różnych rzeczy samodzielnie. Dlatego opakowanie produktów powinno być estetyczne, wytrzymałe i przyciągać uwagę klientów. By jednak dostarczać zestawy sprawnie i na czas, dostawcom w tym sektorze przydatna będzie sprawna logistyka wspierana przez partnera od automatyzacji konfekcjonowania. Firma Domino Polska z Dzierżoniowa, klient firmy Silny&Salamon, to przykład, który pokazuje jak sprostać oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów i budować przewagę na rynku.
Coraz więcej osób odnajduje się w majsterkowaniu, remontach i sztuce użytkowej. To budujące, bo stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami, dla których zrównoważone podejście do natury nabiera znaczenia. Zauważalne są dwa trendy w branży DIY: recykling, czyli przetwarzanie zniszczonych czy zużytych przedmiotów oraz upcycling, a więc tworzenie nowych rzeczy na bazie starych. Wymagają one często nieszablonowych elementów montażowych i wyposażeniowych, które dostawcy muszą atrakcyjnie opakować i sprawnie dostarczyć do klientów.
Zwinna logistyka i jakościowe opakowania
Produkty firmy Domino Polska są skierowane do wielu segmentów odbiorców, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, a ich powszechna dostępność zapewniona jest między innymi poprzez współpracę z polskimi i globalnym sieciami marketów budowlanych DIY.
Marcin Trela, Dyrektor Handlowy z firmy Domino Polska, podkreśla, że ważnymi aspektami konfekcjonowania w tej branży są szybkość i elastyczność, dlatego maszyny pakujące muszą być łatwe w obsłudze, a przezbrojenia nie powinny trwać dłużej niż 2 minuty.
– Poza sprawną logistyką, która jest niezbędna do właściwej obsługi Partnerów staramy się budować przewagę poprzez estetykę, trwałość opakowań i nadruki prostych instrukcji. Dodatkowo dokładamy identyfikację firmy, by na dłużej pozostać w świadomości Klienta. To ważne, aby opakowania były jakościowe i umożliwiały różnorodny nadruk – podkreśla.
W 2022 roku firma zdecydowała się na skorzystanie z doświadczenia firmy Silny&Salamon w zakresie automatyzacji pakowania. Celem było przyspieszenie procesu i wykorzystanie potencjału pracowników w innych obszarach. Postawiono na zaawansowaną technologicznie maszynę Autobag® 550™ do automatycznego pakowania w gotowe worki, która obsługuje 45 opakowań na minutę. Na decyzję o wyborze modelu wpływ miała też zaawansowana drukarka termotransferowa, która zapewnia estetyczny i jakościowy nadruk typu „next-bag-out”, a jej umiejscowienie bezpośrednio nad kolejnym ładowanym workiem to duży atut, ponieważ zapobiega kolejkowaniu produktów i eliminuje proces etykietowania.
Jakie zmiany wniosła automatyzacja
Inwestycja w automatyzację pakowania w Domino Polska znacznie usprawniła funkcjonowanie firmy. Proces konfekcjonowania został przeniesiony do wewnątrz, wcześniej korzystano z usług outsourcingu. Udało się też skrócić czas dostaw i obniżyć koszty zakupu na rynkach lokalnych.
– Maszyna Autobag® 550™ spełniła nasze potrzeby całkowicie. Doceniam doradztwo ekspertów z Silny&Salamon, podejście zorientowane na rozwiązywanie problemów i poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Automatyzacja stwarza też nowe możliwości. Jeśli dzięki inwestycji uda nam się wygospodarować wolne moce, będziemy chcieli przeznaczyć je na sprzedaż usług pakowania, magazynowania i wysyłek innym podmiotom – zapowiada Marcin Trela.
Dodaje także, że istotą dobrej współpracy z partnerem, który wdraża automatyzację, jest umiejętność trafnego zidentyfikowania potrzeb inwestora i zbudowanie parku maszynowego pod konkretne potrzeby bez trwonienia środków na zbędne funkcje. Ważne jest też, aby linia z czasem miała możliwość rozbudowy w zależności od potrzeb.
Wielowymiarowa rola opakowania
Logistyka i transport produktów w wielu branżach wymaga zapakowania towaru tak, aby był bezpieczny, właściwie oznaczony, a zarazem atrakcyjny dla końcowego użytkownika. Maszyny dystrybuowane w Polsce przez spółkę Silny&Salamon, wraz z urządzeniami drukującymi, stanowią kompletne rozwiązanie dla firm działających w kanale e-commerce, a także dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dla których ważna jest atrakcyjna prezentacja marki, możliwość nadruku informacji i doświadczenie zakupowe klienta.
– To duża satysfakcja widzieć, jak klienci rozwijają się dzięki naszemu wsparciu, zwiększają sprzedaż, usprawniają procesy i stają się coraz bardziej konkurencyjni na rynku. Od lat doradzamy na każdym etapie łańcucha dostaw, jak zoptymalizować jego poszczególne elementy i sprawić, że produkty dotrą do miejsc docelowych nienaruszone dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu i oznaczeniu – podkreśla Katarzyna Bieńkowska, prezes firmy Silny&Salamon.
Maszyny SEE Autobag bez względu na model czy branżę, w której pracują, są wydajne, energooszczędne i służą latami. Zapewniają higienę i czystość procesu pakowania, co w połączeniu z ich uniwersalnością, sprawia, że dopasowanie formatu i rozmiaru opakowania wymaga jedynie zmiany worka bez konieczności przezbrajania urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania. Stanowi to duże udogodnienie dla użytkowników.
Specjaliści w optymalizacji pakowania
Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Dystrybutor proponuje klientom nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania oraz przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy. Można zgłosić taką chęć na adres biuro@pakowanie.biz, a w wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.