DORACO zmodernizuje infrastrukturę stoczni „Gryfia”
Korporacja Budowlana DORACO rozpoczyna w Szczecinie nowy projekt z obszaru hydrotechniki. Inwestycja, realizowana w ramach usług generalnego wykonawstwa, zakłada modernizację nabrzeża Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” oraz posadowienie nowego doku pływającego. Inwestycja pozwoli na serwisowanie większych jednostek, dzięki czemu zwiększy to konkurencyjność stoczni. Zgodnie z założeniami prace budowlane zostaną zrealizowane w terminie 18 miesięcy.
Korporacja Budowlana DORACO, specjalizująca się w realizacji inwestycji hydrotechnicznych, podpisała umowę z Morską Stocznią Remontową „Gryfia”. Kontrakt realizowany w Szczecinie obejmuje modernizację infrastruktury stoczniowej na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego o długości około 235 metrów i szerokości 47 metrów. Prace prowadzone będą w ramach akwenu żeglugowego tzw. Odry Stoczniowej, ujściowego odcinka dolnej Odry użytkowanego przez Stocznię. Realizacja przedsięwzięcia została ustalona na 18 miesięcy od momentu rozpoczęcia prac.
Zakres zakontraktowanych robót jest szeroki i wymaga dużych kompetencji w obszarze hydrotechniki. Poza pracami rozbiórkowymi i modernizacją nabrzeża, celem jest budowa nowego pomostu technologicznego (pirsu) o długości 60 metrów. Uzupełnieniem będzie m.in. wykonanie głębi dokowej wynoszącej 17 metrów oraz dwóch dalb (wysp) kotwiących dok. Obszar inwestycji obejmie również teren lądowy stanowiący zaplecze przylegające do przebudowywanego odcinka nabrzeża.
„Inwestycja modernizująca infrastrukturę około dokową umożliwi posadowienie nowego doku. Doprowadzi to do zwiększenia możliwości w zakresie remontów i modernizacji statków morskich, specjalistycznych i innych obiektów wpływających do portu Szczecin, po pogłębienie toru wodnego do 12,5 metra. Stanowi to odpowiedź na potrzeby serwisowania coraz większych jednostek pływających, pojawiających się w basenie morza Bałtyckiego oraz Północnego. Doprowadzi to do podniesienia zdolności produkcyjnej Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” związanej z remontami oraz realizacją projektów przebudowy jednostek pływających. Dzięki inwestycji stocznia zwiększy konkurencyjność na rynku, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii obniżających koszty remontów oraz minimalizujących emisje szkodliwych odpadów i zanieczyszczeń do środowiska naturalnego” – powiedział Lech Lechmański, Dyrektor Techniczny, Morska Stocznia Remontowa „Gryfia”.
Korporacja Budowlana DORACO ma na swoim koncie szereg zrealizowanych inwestycji z zakresu hydrotechniki. Jednym z ostatnich dużych i ciekawych przedsięwzięć była budowa nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia. Wiele inwestycji realizowanych było również na zlecenie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. DORACO jest obecnie zaangażowane także w projekt zorientowany na poprawę dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego. „W ramach usług generalnego wykonawstwa jesteśmy liderem w obszarze projektów hydrotechnicznych. Woda jest naszym ukochanym środowiskiem. Z dużym oczekiwaniem patrzymy także na ambitne plany inwestycyjne na Bałtyku dotyczące m.in. budowy portów instalacyjnych i serwisowych dla farm wiatrowych. Liczymy również na uruchomienie kolejnych kontraktów związanych z dalszą rozbudową portów zewnętrznych m.in. w Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni oraz kolejnych etapów budowy największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim (Baltic Hub)” – podkreślił Piotr Siemaszko, Dyrektor Oddziału Hydrotechniki, Korporacja Budowlana DORACO.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.