“Działamy na 100, a nawet na 130%” – Laktopol podsumowuje I kwartał 2020 roku
Zawirowania na globalnym rynku spowodowane pandemią koronawirusa nie wpłynęły na działalność Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol. Główny zakład znajdujący się w Suwałkach utrzymał produkcję na założonym poziomie, firma nie zredukowała więc dotychczasowych etatów, a nawet zatrudnia kolejnych pracowników. Obecnie produkty Laktopolu nadal eksportowane są do ponad 120 krajów świata, głównie Afryki oraz Azji.
Laktopol nie odczuł skutków ubocznych trwającej właśnie pandemii. Przedstawiciele Grupy Kapitałowej podkreślają, że to zasługa szybko wdrożonych, zaostrzonych procedur bezpieczeństwa – dzięki nim wszystkie zakłady funkcjonują normalnie i realizują swoje cele.
– Nie mogliśmy dopuścić do zmniejszenia produkcji, dlatego od kilku tygodni stosujemy niezbędne środki, które mają za zadanie zminimalizować ryzyko zakażenia wśród naszych pracowników. Widzimy wyraźnie, że te działania odniosły zamierzony efekt, mimo że spowodowały wzrost kosztów. Ale nie zwolniliśmy tempa, nie musieliśmy ograniczać produkcji, a więc i samego eksportu. Oczywiście, zdarzały się czasowe problemy z dopięciem tematów handlowych w nowej sytuacji w obliczu pandemii, która zaskoczyła wszystkie kraje świata. Jednak nie odczuliśmy tego w znaczący sposób. Działamy na 100%, a nawet na 130%, dlatego planów dalszego rozwoju nie odkładamy na przyszłość, a rozmawiamy o nich już teraz – mówi Dyrektor Zakładu w Suwałkach, Lech Antonowicz.
Obecnie Grupa Kapitałowa Polindus-Laktopol wytwarza blisko 30 rodzajów wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery. Sztandarowym produktem Grupy jest Instant Fat Filled Milk Powder, czyli mleko odtłuszczone z dodatkiem tłuszczu roślinnego. Jego głównymi, a można śmiało powiedzieć, że i jedynymi rynkami zbytu, są kraje całej Afryki, ale także Bliski i Daleki Wschód oraz obie Ameryki.
Dzięki tak rozbudowanej sieci eksportu, ten polski produkt w zaledwie kilka lat stał się rozpoznawalny i doceniany w wielu państwach świata. Tylko od stycznia do marca 2020 roku udało się Laktopolowi zdobyć kilku kolejnych, znaczących odbiorców IFFMP.
– W całej Unii Europejskiej produkuje się duże nadwyżki mleka, których państwa członkowskie nie są w stanie przejeść. Między innymi dlatego pięć lat temu opracowaliśmy innowacyjny produkt, który wychodzi daleko poza jej granice. Dzisiaj IFFMP eksportowany jest do ponad 90 krajów, a ta liczba stale rośnie – mówi Lech Antonowicz i dodaje: – Nasze dzienne zapotrzebowanie na surowiec to ponad 1,5 mln litrów mleka, z czego jedna trzecia pochodzi z własnego skupu, który prowadzimy już czwarty rok. Pozostałą ilość musimy niestety dokupić – głównie są to nadwyżki, których inne zakłady mleczarskie nie są w stanie zagospodarować we własnym zakresie, a przecież jako spółdzielnie nie mogą odmówić swoim dostawcom odbioru surowca. Aby jednak zapewnić naszym urządzeniom ciągłą pracę, a ludziom zatrudnienie, posiłkujemy się także nadwyżkami z innych krajów Unii. W podsumowaniu miesięcznym przerobu mleka skup własny i zakup krajowy stanowią około 70-80% całości. Oczywiście cały czas pracujemy nad tym, by jeszcze bardziej rozwinąć i rozszerzyć współpracę z polskimi rolnikami.
Dzięki tym działaniom tylko w I kwartale 2020 roku zakład w Suwałkach wyprodukował ponad 10,5 tys. ton wszelkiego rodzaju proszków, w tym około 9,6 tys. ton IFFMP. Dla porównania, w I kwartale ubiegłego roku było to odpowiednio 9,5 tys. ton i 8,1 tys. ton, a w IV kwartale – 9,7 tys. ton i 8,5 tys. ton. Produkcja IFFP stanowi więc od 85% do nawet 90% całości produkcji proszków.
We wszystkich spółkach Grupy Kapitałowej zatrudnionych jest dzisiaj ponad 550 osób, z czego aż 213 pracuje w Laktopolu w Suwałkach. Przedstawiciele firmy deklarują, że w związku z dynamicznym rozwojem oraz planem wprowadzenia do produkcji nowych asortymentów, nie wytwarzanych jeszcze w naszym kraju, przewidują w najbliższym czasie zwiększenie liczby etatów. Spółka ciągle też modernizuje swój główny zakład, aby IFFMP stanowił 100% ich produkcji.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.