Dzień Czekolady 2022. Premiera wegańskich czekoladek
Agencja Od kuchni
Chodakowska 12
03-826 Warszawa
kaja.pomiankiewicz|odkuchni.co| |kaja.pomiankiewicz|odkuchni.co
+48 665 113 144
www.odkuchni.co
Dzień Czekolady dla fanów słodkości zapowiada się wyjątkowo smakowicie. Z okazji tego święta pierwszy raz w Polsce możemy zamówić mleczne słodycze reklamowe na bazie innowacyjnej czekolady, stworzonej bez nabiału i laktozy. Wszystko to za sprawą marki Slodkie. Sprawdź, czym zastąpiono mleko w tych produktach!
Najbardziej kremowa alternatywa mlecznej czekolady na świecie
Dziś wielu Polaków mierzy się z nietolerancjami pokarmowymi oraz uczuleniami na poszczególne składniki spożywcze. W sklepach pojawia się coraz więcej produktów przeznaczonych dla tych osób, ale nadal nie wszystkie tradycyjne smaki mają swoją alternatywę. Marka Slodkie, specjalizująca się w czekoladowych słodyczach reklamowych, przeciera szlaki i z okazji Dnia Czekolady startuje z zupełnie nową serią słodyczy reklamowych przeznaczonych w 100% dla wegan.
Zauważyliśmy, że w Polsce brakuje produktów premium przeznaczonych w pełni dla wegan oraz osób unikających laktozy, a ocenia się, że 65% populacji ma trudności z jej trawieniem. Dlatego jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy produkty reklamowe z czekolady niezawierającej nawet śladowych ilości mleka czy innych składników odzwierzęcych – mówi Anna Garmada, Prezes Zarządu Slodkie.
W składzie nowej, w 100% wegańskiej czekolady, poza wysokiej jakości kakao, znajdziemy alternatywę dla mleka krowiego pozyskiwaną z rośliny chufa, zwanej także orzechem tygrysim lub migdałem ziemnym. Ten składnik nadaje czekoladzie prawdziwie mlecznego smaku. Mimo swojej nazwy w rzeczywistości nie jest to orzech, a bulwa cibory jadalnej, dlatego nie uczula, a jej spożywanie jest dla nas całkowicie bezpieczne. Chufa charakteryzuje się niezwykłą kremowością, bogatym smakiem i delikatnością, przez co nadaje czekoladzie wybornego, mlecznego smaku.
Bez laktozy, nabiału, glutenu i soi, a do tego eco-friendly!
Co wyróżnia innowacyjną wegańską czekoladę NXT? W przeciwieństwie do innych czekolad wegańskich bezmleczna gama Callebaut NXT nie zawiera nawet śladowych ilości nabiału, soi, orzechów i glutenu. Ponadto produkuje się ją w specjalnych liniach, które nie mają żadnego kontaktu z nabiałem czy orzechami. W ten sposób NXT Dairy Free spełnia najwyższe standardy żywności na świecie, stając się doskonałą propozycją dla wegan oraz alergików.
W jej składzie nie znajdziemy „E” dodatków, sztucznych aromatów i barwników. Mleko zastąpione chufą pozwala cieszyć się smakiem mlecznej czekolady nawet osobom z nietolerancjami pokarmowymi – bez obawy o reakcję alergiczną. Wszystkie składniki wykorzystywane do produkcji czekolady pochodzą z odnawialnych źródeł, a ograniczenie wykorzystania przemysłu mlecznego na rzecz rolnictwa opartego na roślinach skutkuje mniejszą emisją CO2, mniejszym zużyciem wody i energii. Wegański wariant mlecznej czekolady jest więc lepszy nie tylko dla zdrowia, ale również dla naszej planety!
Wegańska oferta firmy Slodkie
W ofercie marki Slodkie znajdziemy pięć produktów przygotowanych na bazie czekolady NXT Dairy Free. Są to: Czekoladka Vista, Czekoladowa Karta 20 g, czekolada Mini Modern Bar, Tabliczka Czekolady w Kopercie 70 g, a także Chocolate Bites w zestawie lub pojedynczych tafelkach. Produkty te świetnie sprawdzą się nie tylko na imprezach masowych czy konferencjach, ale także na ślubach czy jubileuszach.
Wszystkie produkty z wegańskiej czekolady posiadają biodegradowalne opakowania oraz certyfikowany karton FSC. Slodkie zdradza, że w kolejnych kwartałach planuje poszerzyć ofertę słodyczy z czekolady NXT. Co więcej, słodkie upominki z linii NXT Dairy Free posiadają certyfikat fundacji Cocoa Horizons. Świadczy on o wykorzystywaniu składników pochodzących ze zrównoważonych upraw kakaowców oraz stosowaniu etycznych praktyk. Wegańska linia produktów to kolejny krok firmy Slodkie w stronę ekologii.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.