East Hemp Group przechodzi rebranding i zmienia się w Green Lanes Sp. z o.o.
Spółka East Hemp Group, działająca w szybko rozwijającej się branży konopnej i skupiająca się na wykorzystaniu pro-ekologicznego potencjału surowca, zmieniła nazwę na Green Lanes Sp. z o.o. Decyzja o rebrandingu była podyktowana zmianą strategii spółki i koncentracją na pro-ekologicznym potencjale konopi oraz wejściem firmy i jej projektów w kolejną fazę rozwoju.
Aktualnie Green Lanes prowadzi trzy projekty, które realizowane są niezależnie w specjalnie w tym celu powołanych spółkach, a ich wspólnym mianownikiem jest wykorzystanie pełnego potencjału konopi od ziarna poprzez łodygi. Na przetwórstwie łodygi koncentruje się spółka portfelowa The True Green, zarządzana przez Piotra Pietrasa, prezesa Green Lanes, która opracowała technologię produkcji drewna konopnego. Przetwórstwem ziarna zajmuje się East Hemp Proteins, która pozyskała 1 mln PLN na opracowanie technologii ekstrakcji białka konopnego z odpadów poprodukcyjnych konopi po tłoczeniu oleju oraz Green Lanes Foods, w której rozwijane będą alternatywy mięsa na bazie teksturyzowanego białka konopi, a nadzoruje je Jacek Kramarz – Wiceprezes Zarządu Green Lanes i członek zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Konopi Przemysłowych (EIHA). Na ten moment w obu spółkach zostały dopracowane prototypy produktów, a właściciele firmy aktywnie poszukują kapitału niezbędnego do dalszego rozwoju.
- Dostrzegając ogromny potencjał poszczególnych elementów rośliny, tj. ziarna, łodygi i kwiatu oraz mnogość zastosowań towarzyszącą uprawie konopi włóknistych, zdecydowaliśmy o stworzeniu kilku spółek, z której każda dedykowana jest oddzielnemu projektowi. Tym samym, East Hemp Group przerodziło się w Green Lanes, a naszym finalnym celem jest stworzenie zintegrowanej holdingowej struktury podmiotów realizujących pełny potencjał konopi włóknistych – komentuje Piotr Pietras, Prezes Zarządu Green Lanes.
- Nieustannie stawiamy na rozwój i bardzo bliska jest nam idea tworzenia takich rozwiązań dla przemysłu m.in. spożywczego i budowlanego, które nie tylko pozwolą nam się skalować, ale przede wszystkim będą pro-ekologiczne. Do tej pory konopie kojarzone były w Polsce przede wszystkim z produkcją CBD. Prace, które prowadzimy w Green Lanes mogą spowodować, że niedługo o konopiach zaczniemy myśleć dużo szerzej. W ostatnim czasie pracowaliśmy nad technologiami produkcji alternatyw mięsa na bazie teksturyzowanego białka konopi oraz zamienników drewna dla powszechnie stosowanych rozwiązań w branży drzewnej, które zainteresowały rynkowych liderów takich jak Paged Meble, Jawor Parkiet oraz jednego z liderów sektora drzewnego w USA. Wszystkie proponowane przez nas rozwiązania wpisują się globalny trend poszukiwania pro-ekologicznych rozwiązań, które pozwolą gospodarce realizować cele polityki klimatycznej i zrównoważonego rozwoju – dodaje Jacek Kramarz, Wiceprezes Zarządu Green Lanes.
Spółki zależne mają na swoim koncie już pierwsze sukcesy. The True Green awansowało spośród 220 zgłoszonych projektów do finału prestiżowego konkursu Huawei Startup Challenge. Z kolei inna spółka z portfolio Green Lanes – East Hemp Protein, niedawno pozyskała pierwszą rundę finansowania. Fundusze w wysokości 1 mln zł posłużą do rozwijania technologii pozyskiwania z odpadów poprodukcyjnych konopi skoncentrowanych protein o wysokiej zawartości aminokwasów, a w efekcie do stworzenia wysokoprocentowego izolatu białka roślinnego. Ponadto, spółka aktualnie kończy budowę laboratorium oraz zakładu ćwierć techniki na terenie Puławskiego Parku Technologicznego i rozpoczęła rekrutację zespołu.
W najbliższym czasie Zarząd zamierza skoncentrować się na realizacji zaplanowanych procesów inwestycyjnych w The True Green – drewno konopne i Green Lanes Foods – mięso konopne.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.