Komunikaty PR

Muzyka pomaga przebodźcowanym dzieciom. Ciekawe badanie z polskich przedszkoli

2024-10-31  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Dwornik
Ogólnopolski Operator Oświaty

ul. Jana Gorczyczewskiego 2/7
60-554 Poznań
fundaraising|operator.edu.pl| |fundaraising|operator.edu.pl
+48 533 978 513
https://operator.edu.pl
Do pobrania docx ( 0.24 MB )

Muzyka ma niebagatelne znaczenie już w okresie niemowlęcym! Badania dowodzą, że słuchanie muzyki wspiera rozwój mowy i rozwój poznawczy od pierwszych dni życia. W działaniach edukacyjnych i w terapii wykorzystywana jest od dawna. Jej wpływ na pamięć (przyspiesza procesy związane z uczeniem się), emocje (wyrażanie i przeżywanie emocji), zdolność do wyciszenia (redukcja stresu) oraz stymulacji kreatywności jest nieoceniony.

– Muzyka jest nośnikiem emocji. Jeśli wprowadzamy ją do procesu edukacji, dzieci angażują w ten proces swoje emocje – podkreśla Paulina Kowalik, pedagog, dyrektor Działu Edukacji Musicon. – Mamy pewność, że są zaangażowane, a co za tym idzie skupione. To najlepszy start dla efektywnej nauki.

W oparciu o tę wiedzę powstał Musicon. Wymyślone, zaprojektowane i produkowane w Polsce urządzenie edukacyjno – terapeutyczne. Analogowy komputer muzyczny, który działa na zasadzie pozytywki. Dzieci mogą programować sekwencje dźwięków poprzez proste wyciskanie przycisków na obrotowym bębnie. Robią to intuicyjnie, dlatego nie potrzeba żadnej instrukcji obsługi.

Urządzenie zostało poddane trzymiesięcznym testom w czterech przedszkolach w Polsce, działających w sieci fundacji edukacyjnej Ogólnopolski Operator Oświaty. Wzięło w nich udział 418 dzieci, w tym 67 z orzeczeniami i zdiagnozowanymi deficytami edukacyjnymi. Testy w przedszkolach Kropelka i Columbus we Wrocławiu, Octopus w Gdańsku i Rozgwiazda w Kowalach prowadzone były podczas CSR-owego programu LabOOOratorium, w ramach którego prywatne firmy wspólnie z kadrą nauczycielską, pedagogami, psychologami i logopedami badają przydatność i skuteczność produktów do pracy z dziećmi, jednocześnie urozmaicając proces dydaktyczny.

Uzyskane wyniki badań jednoznacznie wskazują pozytywny wpływ innowacyjnego rozwiązania, opartego na aktywnościach muzycznych, na rozwój dzieci, szczególnie tych z trudnościami w koncentracji:

  • Dzieci uczestniczące w zajęciach z wykorzystaniem Musiconu wykazywały zwiększoną zdolność do skupienia uwagi;
  • Szczególnie było to widoczne u dzieci z ADHD i w spektrum autyzmu;
  • były bardziej cierpliwe;
  • chętniej angażowały się w zadania wymagające współpracy.

 

* * * * *

Omówienie projektu i uzyskane wyniki można pobrać w sekcji Do pobrania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ogólnopolski Operator Oświaty
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.