Komunikaty PR

Niewielu studentów poznaje Bloomberga

2020-05-25  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Bankowość i finanse to branża, w której chce pracować wielu studentów uczelni biznesowych. Jedną z umiejętności oczekiwanych od kandydatów do pracy w bankach, domach maklerskich czy funduszach inwestycyjnych jest zbieranie i analiza danych. Dostęp do danych ułatwia agencja informacyjna Bloomberg. W Polsce tylko trzy uczelnie uczą swoich studentów, jak korzystać z jej terminali.

Jednym z elementów pracy każdego analityka, inwestora, ekonomisty czy dyrektora finansowego jest analiza danych finansowych udostępnianych przez globalne agencje informacyjne. Dwie z nich są uznawane za najbardziej wiarygodne – amerykański Bloomberg oraz brytyjski Reuters. Agencje udostępniają dane finansowe za pomocą tzw. terminali, czyli komputerów wyposażonych w ich autorskie oprogramowanie do analizy informacji finansowych w czasie rzeczywistym. Obecnie Bloomberg jest najczęściej stosowanym na świecie cyfrowym źródłem informacji biznesowej.

– Obsługa terminala Bloomberga jest jedną z umiejętności, której pracodawcy oczekują od kandydatów do pracy w globalnym świecie finansów. Tymczasem w Polsce nabywają ją studenci zaledwie kilku uczelni – mówi dr Błażej Podgórski z Akademii Leona Koźmińskiego, która jako jedyna w kraju ma warunki sprzętowe, aby przeprowadzić pełen kurs z obsługi Bloomberga.

– Mamy wielostanowiskowe Laboratorium Bloomberga, które składa się z 16 terminali. Zaledwie 1 proc. uczeni biznesowych na świecie stać na to – dodaje Podgórski. Równocześnie, jak mówi, wiele uczelni zakupuje po jednym komputerze, aby mieć chociaż dostęp do danych. W Polsce jest ich mniej niż pięć.

W Polsce studentów wyposażonych w wiedzę techniczną z obsługi terminala największej globalnej agencji informacyjnej jest zatem wciąż niewielu. Jednym z powodów są wysokie koszty zakupu stanowisk pracy dla przyszłych analityków finansowych. – Zakup oraz utrzymanie jednego terminala to dla szkoły wydatek rzędu 2,5 tys. dolarów miesięcznie. My sfinansowaliśmy to przedsięwzięcie z funduszy unijnych. Skorzystało z niego już 500 naszych studentów – mówi Podgórski, który jest kierownikiem Laboratorium Bloomberga w Koźmińskim.

W Akademii Leona Koźmińskiego Laboratorium Finansowe Bloomberga jest wykorzystywane do prowadzenia zajęć
na kierunkach z zakresu finansów i rachunkowości. Ich program jest zaliczany do najlepszych na świecie. W globalnym rankingu „Financial Times", który analizuje programy studiów magisterskich i kariery ich absolwentów, znajduje się
na 17. miejscu na świecie.

Laboratorium Bloomberga w Akademii Leona Koźmińskiego zostało sfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego „Wiedza Edukacja Rozwój” na lata 2014-2020 w ramach projektu Akademia 4.0 – Zintegrowany System Podnoszenia Jakości w Akademii Leona Koźmińskiego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.