Komunikaty PR

Otwarty program studencki z obszaru ESG – rusza nabór do 20. edycji Ligi Odpowie

2023-10-14  |  08:00

Liga Odpowiedzialnego Biznesu to pierwszy w Polsce bezpłatny program edukacyjny z zakresu odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju przeznaczony dla studentek i studentów. Udział w programie mogą wziąć osoby studiujące dowolny kierunek. Organizatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a partnerem strategicznym Bank BNP Paribas. Gospodarzem styczniowego zjazdu będzie InPost, natomiast w marcu ambasadorzy i ambasadorki spotkają się w siedzibie Grupy ERGO Hestia w Sopocie.

Celem programu jest budowanie nowych kadr menedżerskich oraz popularyzacja wiedzy w zakresie ESG, odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz łączenie biznesu z młodymi ludźmi wchodzącymi na rynek pracy.

– Liga Odpowiedzialnego Biznesu to ogromna szansa dla osób, które swoją przyszłość wiążą z tematami związanymi z ESG i zrównoważonym rozwojem. To także wyjątkowa okazja, aby poszerzyć swoją wiedzę w tematach priorytetowych dla biznesu, korzystając z doświadczenia topowych firm. Nie mniej ważna jest możliwość nawiązywania relacji z osobami, które mają podobne zainteresowania. Jestem przekonana, że to program, który przyczynia się do kształtowania kolejnego pokolenia liderów i liderek pozytywnej zmiany w biznesie. Jako Alumnka 10. edycji LOB widzę, jak bardzo program ten wpłynął na moją dalszą karierę zawodową, dlatego tym bardziej gorąco zachęcam innych do aplikowania – mówi Maria Krawczyńska-Kaczmarek, członkini zarządu i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Alumnka 10. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.

Edukacja w obszarach ESG

Część merytoryczna programu edukacyjnego obejmie trzy zjazdy stacjonarne poświęcone następującym ścieżkom tematycznym: E (z ang. environmental – środowisko), S (z ang. social – społeczeństwo), G (z ang. governance – ład korporacyjny). Wiedza, która zostanie przekazana Ambasadorom i Ambasadorkom podczas zjazdów w ramach 20. edycji Ligi, będzie konsultowana z opiekunką merytoryczną programu dr Agatą Rudnicką, ekspertką ds. sustainability, CSR i ESG z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, która w latach 2007/2008 ukończyła 4. edycję LOB.

– Pytanie, jakie stawiają sobie dzisiaj organizacje to jak najlepiej wdrażać założenia zrównoważonego rozwoju. Na rynku jest duży głód wiedzy. Dlatego zapraszam wszystkie osoby studiujące do udziału w edukacyjnym programie Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Jest on szansą na zdobycie niezapomnianych doświadczeń, wiedzy i umiejętności, które obecnie są bardzo pożądane na rynku pracy – podkreśla dr Agata Rudnicka, Alumnka 4. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.

Poznać biznes od środka

Strategicznym Partnerem tegorocznej edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu jest Bank BNP Paribas, uznawany za jednego z liderów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku. Jego ekspertki i eksperci już w listopadzie podzielą się z uczestnikami programu swoją wiedzą i doświadczeniem. W siedzibie banku w Warszawie odbędzie się uroczysta inauguracja, a w maju zamknięcie 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Program ambasadorski odbędzie się w roku akademickim 2023/2024 i obejmie pięć zjazdów edukacyjnych.

– Dziś nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że przed transformacją gospodarki w kierunku zrównoważonego rozwoju nie ma odwrotu. Coraz liczniejsze regulacje oraz oczekiwania konsumentów i partnerów motywują biznes do działania. To zaś wymaga wykwalifikowanych kadr. Niezmiernie się cieszę, że jako Bank BNP Paribas kolejny raz zostaliśmy partnerem strategicznym programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu, dającego studentom i studentkom z całej polski dostęp do wiedzy i dobrych praktyk biznesu w zakresie ESG. Jestem przekonana, że jego absolwenci i absolwentki dołączą niebawem do kadr, które uczynią biznes bardziej zrównoważonym – mówi Agnieszka Michalik-Stankowska, Kierowniczka Sekcji Strategii i Partnerstw ESG w Banku BNP Paribas, Alumnka 13. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.

Kolejny zjazd jest zaplanowany na styczeń 2024 roku w siedzibie firmy InPost w Krakowie. Na trzecie spotkanie ambasadorów i ambasadorki zaprasza do swojej siedziby w Sopocie Grupa ERGO Hestia.

Dla kogo jest Liga Odpowiedzialnego Biznesu?

Program skierowany jest do studentek i studentów wszystkich kierunków do 26 roku życia, z całego kraju, . Nie jest wymagana szeroka wiedza ani doświadczenie w obszarze odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Liczy się zainteresowanie tematyką ESG i chęć związania z nią swojej przyszłości zawodowej.

Udział w programie nie wiąże się z żadnymi opłatami. Osobom, które mieszkają poza miejscem organizacji poszczególnych zjazdów organizatorzy dofinansowują koszty dojazdu i zapewniają nocleg oraz wyżywienie.

Liga Odpowiedzialnego Biznesu… i co dalej?

Absolwentki i absolwenci Ligi Odpowiedzialnego Biznesu otrzymają certyfikaty potwierdzające udział w programie edukacyjnym. Już podczas trwania programu mają szansę nawiązać kontakty z osobami z branży: przedstawicielami i przedstawicielkami firm aktywnych w obszarze zrównoważonego rozwoju. Mogą zaangażować się w działania i wydarzenia organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Udział w programie to również szansa na odbycie stażu organizowanego przez partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

REKRUTACJA

Aby wziąć udział w rekrutacji do 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu, należy do dnia 27 października 2023 r.:

  1. przygotować aktualne CV;
  2. przygotować 4-slajdową prezentację opisującą największy sukces (zawodowy, studencki, prywatny lub z obszaru wolontariatu);
  3. wypełnić formularz rekrutacyjny on-line, odpowiedzieć na kilka pytań i dołączyć przygotowane pliki.

Link do rejestracji: odpowiedzialnybiznes.pl/lob/rekrutacja-2023

Patronat medialny nad inicjatywą objęły: Noizz.plPRoto.pl oraz Instytut Monitorowania Mediów.

Więcej informacji: www.odpowiedzialnybiznes.pl/LOB

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy Biuro prasowe
2024-04-30 | 01:00

Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy

PPG (NYSE: PPG) poinformowała, że wyłoniono zwycięskie zespoły 2. edycji konkursu Universiada. Pierwsze miejsce i 5000 zł przyznano drużynie ze SP nr 8 w Oławie, drugie miejsce i 2500 zł
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.