Otwarty program studencki z obszaru ESG – rusza nabór do 20. edycji Ligi Odpowie
Liga Odpowiedzialnego Biznesu to pierwszy w Polsce bezpłatny program edukacyjny z zakresu odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju przeznaczony dla studentek i studentów. Udział w programie mogą wziąć osoby studiujące dowolny kierunek. Organizatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a partnerem strategicznym Bank BNP Paribas. Gospodarzem styczniowego zjazdu będzie InPost, natomiast w marcu ambasadorzy i ambasadorki spotkają się w siedzibie Grupy ERGO Hestia w Sopocie.
Celem programu jest budowanie nowych kadr menedżerskich oraz popularyzacja wiedzy w zakresie ESG, odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz łączenie biznesu z młodymi ludźmi wchodzącymi na rynek pracy.
– Liga Odpowiedzialnego Biznesu to ogromna szansa dla osób, które swoją przyszłość wiążą z tematami związanymi z ESG i zrównoważonym rozwojem. To także wyjątkowa okazja, aby poszerzyć swoją wiedzę w tematach priorytetowych dla biznesu, korzystając z doświadczenia topowych firm. Nie mniej ważna jest możliwość nawiązywania relacji z osobami, które mają podobne zainteresowania. Jestem przekonana, że to program, który przyczynia się do kształtowania kolejnego pokolenia liderów i liderek pozytywnej zmiany w biznesie. Jako Alumnka 10. edycji LOB widzę, jak bardzo program ten wpłynął na moją dalszą karierę zawodową, dlatego tym bardziej gorąco zachęcam innych do aplikowania – mówi Maria Krawczyńska-Kaczmarek, członkini zarządu i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Alumnka 10. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.
Edukacja w obszarach ESG
Część merytoryczna programu edukacyjnego obejmie trzy zjazdy stacjonarne poświęcone następującym ścieżkom tematycznym: E (z ang. environmental – środowisko), S (z ang. social – społeczeństwo), G (z ang. governance – ład korporacyjny). Wiedza, która zostanie przekazana Ambasadorom i Ambasadorkom podczas zjazdów w ramach 20. edycji Ligi, będzie konsultowana z opiekunką merytoryczną programu dr Agatą Rudnicką, ekspertką ds. sustainability, CSR i ESG z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, która w latach 2007/2008 ukończyła 4. edycję LOB.
– Pytanie, jakie stawiają sobie dzisiaj organizacje to jak najlepiej wdrażać założenia zrównoważonego rozwoju. Na rynku jest duży głód wiedzy. Dlatego zapraszam wszystkie osoby studiujące do udziału w edukacyjnym programie Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Jest on szansą na zdobycie niezapomnianych doświadczeń, wiedzy i umiejętności, które obecnie są bardzo pożądane na rynku pracy – podkreśla dr Agata Rudnicka, Alumnka 4. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.
Poznać biznes od środka
Strategicznym Partnerem tegorocznej edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu jest Bank BNP Paribas, uznawany za jednego z liderów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku. Jego ekspertki i eksperci już w listopadzie podzielą się z uczestnikami programu swoją wiedzą i doświadczeniem. W siedzibie banku w Warszawie odbędzie się uroczysta inauguracja, a w maju zamknięcie 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Program ambasadorski odbędzie się w roku akademickim 2023/2024 i obejmie pięć zjazdów edukacyjnych.
– Dziś nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że przed transformacją gospodarki w kierunku zrównoważonego rozwoju nie ma odwrotu. Coraz liczniejsze regulacje oraz oczekiwania konsumentów i partnerów motywują biznes do działania. To zaś wymaga wykwalifikowanych kadr. Niezmiernie się cieszę, że jako Bank BNP Paribas kolejny raz zostaliśmy partnerem strategicznym programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu, dającego studentom i studentkom z całej polski dostęp do wiedzy i dobrych praktyk biznesu w zakresie ESG. Jestem przekonana, że jego absolwenci i absolwentki dołączą niebawem do kadr, które uczynią biznes bardziej zrównoważonym – mówi Agnieszka Michalik-Stankowska, Kierowniczka Sekcji Strategii i Partnerstw ESG w Banku BNP Paribas, Alumnka 13. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.
Kolejny zjazd jest zaplanowany na styczeń 2024 roku w siedzibie firmy InPost w Krakowie. Na trzecie spotkanie ambasadorów i ambasadorki zaprasza do swojej siedziby w Sopocie Grupa ERGO Hestia.
Dla kogo jest Liga Odpowiedzialnego Biznesu?
Program skierowany jest do studentek i studentów wszystkich kierunków do 26 roku życia, z całego kraju, . Nie jest wymagana szeroka wiedza ani doświadczenie w obszarze odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Liczy się zainteresowanie tematyką ESG i chęć związania z nią swojej przyszłości zawodowej.
Udział w programie nie wiąże się z żadnymi opłatami. Osobom, które mieszkają poza miejscem organizacji poszczególnych zjazdów organizatorzy dofinansowują koszty dojazdu i zapewniają nocleg oraz wyżywienie.
Liga Odpowiedzialnego Biznesu… i co dalej?
Absolwentki i absolwenci Ligi Odpowiedzialnego Biznesu otrzymają certyfikaty potwierdzające udział w programie edukacyjnym. Już podczas trwania programu mają szansę nawiązać kontakty z osobami z branży: przedstawicielami i przedstawicielkami firm aktywnych w obszarze zrównoważonego rozwoju. Mogą zaangażować się w działania i wydarzenia organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Udział w programie to również szansa na odbycie stażu organizowanego przez partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
REKRUTACJA
Aby wziąć udział w rekrutacji do 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu, należy do dnia 27 października 2023 r.:
- przygotować aktualne CV;
- przygotować 4-slajdową prezentację opisującą największy sukces (zawodowy, studencki, prywatny lub z obszaru wolontariatu);
- wypełnić formularz rekrutacyjny on-line, odpowiedzieć na kilka pytań i dołączyć przygotowane pliki.
Link do rejestracji: odpowiedzialnybiznes.pl/lob/rekrutacja-2023
Patronat medialny nad inicjatywą objęły: Noizz.pl, PRoto.pl oraz Instytut Monitorowania Mediów.
Więcej informacji: www.odpowiedzialnybiznes.pl/LOB

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.