Komunikaty PR

Otwarty program studencki z obszaru ESG – rusza nabór do 20. edycji Ligi Odpowie

2023-10-14  |  08:00

Liga Odpowiedzialnego Biznesu to pierwszy w Polsce bezpłatny program edukacyjny z zakresu odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju przeznaczony dla studentek i studentów. Udział w programie mogą wziąć osoby studiujące dowolny kierunek. Organizatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a partnerem strategicznym Bank BNP Paribas. Gospodarzem styczniowego zjazdu będzie InPost, natomiast w marcu ambasadorzy i ambasadorki spotkają się w siedzibie Grupy ERGO Hestia w Sopocie.

Celem programu jest budowanie nowych kadr menedżerskich oraz popularyzacja wiedzy w zakresie ESG, odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz łączenie biznesu z młodymi ludźmi wchodzącymi na rynek pracy.

– Liga Odpowiedzialnego Biznesu to ogromna szansa dla osób, które swoją przyszłość wiążą z tematami związanymi z ESG i zrównoważonym rozwojem. To także wyjątkowa okazja, aby poszerzyć swoją wiedzę w tematach priorytetowych dla biznesu, korzystając z doświadczenia topowych firm. Nie mniej ważna jest możliwość nawiązywania relacji z osobami, które mają podobne zainteresowania. Jestem przekonana, że to program, który przyczynia się do kształtowania kolejnego pokolenia liderów i liderek pozytywnej zmiany w biznesie. Jako Alumnka 10. edycji LOB widzę, jak bardzo program ten wpłynął na moją dalszą karierę zawodową, dlatego tym bardziej gorąco zachęcam innych do aplikowania – mówi Maria Krawczyńska-Kaczmarek, członkini zarządu i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Alumnka 10. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.

Edukacja w obszarach ESG

Część merytoryczna programu edukacyjnego obejmie trzy zjazdy stacjonarne poświęcone następującym ścieżkom tematycznym: E (z ang. environmental – środowisko), S (z ang. social – społeczeństwo), G (z ang. governance – ład korporacyjny). Wiedza, która zostanie przekazana Ambasadorom i Ambasadorkom podczas zjazdów w ramach 20. edycji Ligi, będzie konsultowana z opiekunką merytoryczną programu dr Agatą Rudnicką, ekspertką ds. sustainability, CSR i ESG z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, która w latach 2007/2008 ukończyła 4. edycję LOB.

– Pytanie, jakie stawiają sobie dzisiaj organizacje to jak najlepiej wdrażać założenia zrównoważonego rozwoju. Na rynku jest duży głód wiedzy. Dlatego zapraszam wszystkie osoby studiujące do udziału w edukacyjnym programie Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Jest on szansą na zdobycie niezapomnianych doświadczeń, wiedzy i umiejętności, które obecnie są bardzo pożądane na rynku pracy – podkreśla dr Agata Rudnicka, Alumnka 4. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.

Poznać biznes od środka

Strategicznym Partnerem tegorocznej edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu jest Bank BNP Paribas, uznawany za jednego z liderów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku. Jego ekspertki i eksperci już w listopadzie podzielą się z uczestnikami programu swoją wiedzą i doświadczeniem. W siedzibie banku w Warszawie odbędzie się uroczysta inauguracja, a w maju zamknięcie 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Program ambasadorski odbędzie się w roku akademickim 2023/2024 i obejmie pięć zjazdów edukacyjnych.

– Dziś nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że przed transformacją gospodarki w kierunku zrównoważonego rozwoju nie ma odwrotu. Coraz liczniejsze regulacje oraz oczekiwania konsumentów i partnerów motywują biznes do działania. To zaś wymaga wykwalifikowanych kadr. Niezmiernie się cieszę, że jako Bank BNP Paribas kolejny raz zostaliśmy partnerem strategicznym programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu, dającego studentom i studentkom z całej polski dostęp do wiedzy i dobrych praktyk biznesu w zakresie ESG. Jestem przekonana, że jego absolwenci i absolwentki dołączą niebawem do kadr, które uczynią biznes bardziej zrównoważonym – mówi Agnieszka Michalik-Stankowska, Kierowniczka Sekcji Strategii i Partnerstw ESG w Banku BNP Paribas, Alumnka 13. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.

Kolejny zjazd jest zaplanowany na styczeń 2024 roku w siedzibie firmy InPost w Krakowie. Na trzecie spotkanie ambasadorów i ambasadorki zaprasza do swojej siedziby w Sopocie Grupa ERGO Hestia.

Dla kogo jest Liga Odpowiedzialnego Biznesu?

Program skierowany jest do studentek i studentów wszystkich kierunków do 26 roku życia, z całego kraju, . Nie jest wymagana szeroka wiedza ani doświadczenie w obszarze odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Liczy się zainteresowanie tematyką ESG i chęć związania z nią swojej przyszłości zawodowej.

Udział w programie nie wiąże się z żadnymi opłatami. Osobom, które mieszkają poza miejscem organizacji poszczególnych zjazdów organizatorzy dofinansowują koszty dojazdu i zapewniają nocleg oraz wyżywienie.

Liga Odpowiedzialnego Biznesu… i co dalej?

Absolwentki i absolwenci Ligi Odpowiedzialnego Biznesu otrzymają certyfikaty potwierdzające udział w programie edukacyjnym. Już podczas trwania programu mają szansę nawiązać kontakty z osobami z branży: przedstawicielami i przedstawicielkami firm aktywnych w obszarze zrównoważonego rozwoju. Mogą zaangażować się w działania i wydarzenia organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Udział w programie to również szansa na odbycie stażu organizowanego przez partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

REKRUTACJA

Aby wziąć udział w rekrutacji do 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu, należy do dnia 27 października 2023 r.:

  1. przygotować aktualne CV;
  2. przygotować 4-slajdową prezentację opisującą największy sukces (zawodowy, studencki, prywatny lub z obszaru wolontariatu);
  3. wypełnić formularz rekrutacyjny on-line, odpowiedzieć na kilka pytań i dołączyć przygotowane pliki.

Link do rejestracji: odpowiedzialnybiznes.pl/lob/rekrutacja-2023

Patronat medialny nad inicjatywą objęły: Noizz.plPRoto.pl oraz Instytut Monitorowania Mediów.

Więcej informacji: www.odpowiedzialnybiznes.pl/LOB

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.