EIT Digital Challenge nagrodził trzy najlepsze europejskie firmy
EIT Digital nagrodził trzy najlepsze europejskie firmy deep tech w finale konkursu EIT Digital Challenge 2021. Pierwsza nagroda trafiła do Connecting Food z Francji. Na podium znalazły się też firmy Cubbit (Włochy) i Nect (Niemcy). Zwycięzcy tegorocznego konkursu zdobyli średnio 7 mln euro dofinansowania. Ich średni przychód sięga 1,4 mln euro, a przeciętna wielkość zatrudnienia wynosi 45 osób.
– Byłam pod ogromnym wrażeniem poziomu firm, które widziałam podczas sesji pitchingowej, naprawdę obiecujących firm. Jesteśmy bardzo dumni, że wybrano Connecting Food – mówi Maxine Roper, współzałożycielka „Connecting Food”, zdobywcy pierwszej nagrody.
– Mamy naprawdę świetne pomysły. To fantastyczne, że zespół EIT Digital wspomoże nas w programie akceleracji.
Rekordowa liczba 409 podmiotów typu scale-up z 33 krajów zgłosiła się do ósmej edycji flagowego konkursu EIT Digital dla firm z branży deep tech. EIT Digital Challenge skierowany jest do europejskich firm scale-up z zakresu technologii cyfrowych. Wspomniane podmioty zgłosiły się do jednego z pięciu strategicznych obszarów innowacji: Digital Tech, Digital Industry, Digital Cities, Digital Finance i Digital Wellbeing.
Zwycięzcy tegorocznego konkursu zdobyli średnio 7 mln euro dofinansowania. Ich średni przychód sięga 1,4 mln euro, a przeciętna wielkość zatrudnienia to 45 osób.
Trzy nagrodzone firmy dołączą do programu EIT Digital Accelerator, dzięki czemu rozwiną ekspansję w Europie, zarówno w zakresie pozyskiwania funduszy, jak i klientów. Ponadto zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 euro.
– Nie organizujemy EIT Digital Challenge jako kolejny konkurs startupowy. Bardzo zależy nam na tym, aby Europa zbudowała globalnie dominujące firmy. Dwudziestka finalistów to 5 proc. spośród 409 zgłoszeń, które otrzymaliśmy – opowiada Chahab Nastar, Chief Innovation Officer w EIT Digital. – Konkurs cieszy się ogromną popularnością. Wszyscy finaliści mają odpowiedni potencjał, by zostać Europejskimi Jednorożcami. Jury dostrzegło wybitne walory u trójki zwycięzców. Teraz witamy ich w EIT Digital Accelerator, gdzie udzielimy im praktycznego wsparcia w ogólnoeuropejskim zbieraniu funduszy i pozyskiwaniu klientów.
Trzy flagowe firmy scale-up wzmacniające cyfrową przyszłość Europy
Dwudziestu finalistów zaprezentowało innowacyjne rozwiązania jury złożonemu ze specjalistów ds. technologii, inwestorów i członków kadry zarządzającej europejskich korporacji technologicznych. Po dogłębnej analizie scale-upów, ich technologii i sukcesu rynkowego, jury wybrało trojkę zwycięzców:
- Connecting Food (Francja), który wykorzystuje technologię blockchain, aby systemy żywnościowe były bardziej przejrzyste;
- Cubbit (Włochy) przekształca niewykorzystane zasoby na obrzeżach Internetu w usługi chmurowe b2b nowej generacji: dwa razy bardziej ekonomiczne i 10 razy bardziej ekologiczne;
- Nect (Niemcy) – rozwiązanie do zdalnej weryfikacji tożsamości wykorzystujące Robo-Ident, oczekującą na opatentowanie technologię wspomaganą sztuczną inteligencją.
– Promowanie zrównoważonego rolnictwa i zarzadzania żywnością w Europie za pomocą technologii cyfrowej to krok do przodu – podkreśla mówi Maxine Roper, współzałożycielka Connecting Food. – Planujemy rozwój działalności naszych klientów krajach europejskich. Właśnie dlatego liczymy na wsparcie zespołu EIT Digital Accelerator – chcemy iść naprzód.
– To zwycięstwo potwierdza, że europejski ekosystem innowacji uznaje znaczenie skalowania takiej technologii wspomagającej, aby konkurować z hiperskalerami i egzekwować suwerenność cyfrową poprzez ochronę środowiska – mówi Stefano Onofri, dyrektor generalny i współzałożyciel Cubbit. – Jest to priorytet strategiczny zarówno dla firm, jak i instytucji publicznych.
– Skalowanie naszej działalności w Europie jest dla nas wyjątkowym wyzwaniem – przyznaje Benny Bennet Jürgens, dyrektor generalny i założyciel firmy Nect. – Mamy szczęście, że możemy teraz liczyć na wsparcie ze strony EIT Digital Accelerator. Szczególnie ważny będzie dla nas dostęp do rynków i potencjalnych klientów. To przybliży nas do naszego celu, jakim jest osiągnięcie statusu wiodącego europejskiego portfela tożsamości, w tym weryfikacją tożsamości i podpisami elektronicznymi.
EIT Digital
Wierzy w tworzenie i kształtowanie konkurencyjnej, cyfrowej Europy, która jest sprawiedliwa i opiera się na zasadach zrównoważonego rozwoju. Jej celem jest wywieranie globalnego wpływu dzięki europejskim innowacjom napędzanym talentem przedsiębiorczym i technologią cyfrową.
Uosabia przyszłość innowacji poprzez mobilizację ogólnoeuropejskiego wielopodmiotowego ekosystemu otwartych innowacji czołowych europejskich korporacji, MŚP, start-upów, uniwersytetów i instytutów badawczych, w którym studenci, naukowcy, inżynierowie, twórcy biznesu i inwestorzy zajmują się technologią, talentami, umiejętnościami i kapitałem potrzeb przedsiębiorczości cyfrowej.
Buduje nową generację przedsięwzięć cyfrowych, cyfrowych produktów i usług. Wychowu-je cyfrowe talenty w zakresie przedsiębiorczości, pomagając biznesowi i przedsiębiorcom w rozwoju ich innowacji cyfrowych, zapewniając im wsparcie technologiczne oraz w zakresie talentów i rozwoju.
Więcej informacji opublikowano na stronie www.eitdigital.eu.
EIT Digital Accelerator
EIT Digital Accelerator zapewnia dostosowane do potrzeb wsparcie wzrostu dla szybko rozwijających się europejskich firm technologicznych, pomagając im w obsłudze międzynarodowych klientów i pozyskiwaniu kapitału dzięki paneuropejskiemu, rozproszonemu zespołowi deweloperów biznesowych i ekspertów w zakresie pozyskiwania funduszy. Od 2012 roku EIT Digital Accelerator wsparł ponad 450 startupów i przedsiębiorstw scale-up z 20 krajów, które pozyskały ponad 1 mld euro inwestycji. EIT Digital Accelerator został uznany przez UBI Global za najlepszy publiczny akcelerator biznesu na świecie, a przez Startup Heatmap Europe – za jedną z trzech najlepszych marek akceleratorów w Europie.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.